SuspiciousOne Geplaatst: 11 april 2009 Rapport Geplaatst: 11 april 2009 Hey, ik heb op een andere forum van een vriend mijn eerste script geleerd, en ik wil wat bijleren, want ik wil echt een hele goede scripter worden . Ik heb zojuist wel geleerd om nog een andere CJ te laten spawnen, hoewel ik een foutje heb gemaakt en ik weet niet waar, want, hij komt uit de lucht vallen als ik new game doe (zie einde post voor mijn script). Maar daar gaat het nu niet om, ik ben nog nieuw tot deze forum en ik weet nog niet echt zo goed waar iets te vinden, en ik wil leren om de andere CJ ergens naartoe te laten lopen. Want dat ik dan beweeg en hij me nadoet komt zowat m'n strot uit, haha. Hier is mijn eerste script: // This file was decompiled using sascm.ini published by Seemann (http://sannybuilder.com/files/SASCM.rar) on 13.10.2007 DEFINE OBJECTS 3 DEFINE OBJECT SANNY BUILDER 3.03 DEFINE OBJECT NULL2 // Object number -1 DEFINE OBJECT DYN_ROADBARRIER_6 // Object number -2 DEFINE MISSIONS 0 DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0 // Use -1 in order not to compile AAA script DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0 DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0 {$VERSION 3.1.0027} //-------------MAIN--------------- thread 'MAIN' 042C: set_total_missions_to 0 030D: set_max_progress 187 0997: set_total_respect_points_to 1339 01F0: set_max_wanted_level_to 0 set_wb_check_to 0 00C0: set_current_time_hours_to 11 minutes_to 30 fade 0 10 set_weather 1 select_interior 0 04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 0.0 0.0 Camera.SetAtPos(0.0, 0.0, 800.0) $PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 2495.437, -1667.416, 13.3437) 07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group $PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR) Camera.SetBehindPlayer Actor.Angle($PLAYER_ACTOR) = 90.0 wait 10 Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "TSHIRTWHITE", "TSHIRT", Torso) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "WORKTRCAMOGRY", "WORKTR", Legs) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "DOGTAG", "NECK", 13) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "SNEAKERPROBLU", "SNEAKER", Shoes) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "FLATTOP", "FLATTOP", Head) Player.Build($PLAYER_CHAR) 016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0 016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0 wait 500 fade 1 1000 wait 1000 $PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 2494.335, -1689.966, 359.7099) Actor.Angle($PLAYER_ACTOR) = 359.7099 wait 10 Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "SUIT1GREY", "SUIT1", Torso) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "JEANSDENIM", "JEANS", Legs) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "CAPREDSIDE", "CAPSIDE", 16) Player.Build($PLAYER_CHAR) end_thread Reageren
gtasearcher Geplaatst: 11 april 2009 Rapport Geplaatst: 11 april 2009 $PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 2495.437, -1667.416, [b]13.3437[/b]) ..... $PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 2494.335, -1689.966, [b]359.7099[/b]) 359.7099 - 13.3437 = 346.3662 En dat is de Z (hoogte) verschil. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 11 april 2009 Rapport Geplaatst: 11 april 2009 Allereerst moet je altijd minstens 1 thread laten lopen. Dus moet je aan het eind een loop maken, iets als: :loop wait 2000 jump @loop Daarnaast, je spawnt gewoon twee keer een player. De player wordt bediend door de speler (de naam zegt het eigenlijk al ), dus daarom doen ze allebei wat jij drukt. Je kunt beter een actor spawnen, dan kan je zeggen wat die moet doen. Kijk daarvoor naar deze tutorial. Sowieso handig om die als beginnende scripter door te werken. Je kunt een actor laten lopen m.b.v. de volgende code: 07CD: AS_actor 80@ walk_to 362.2674 -2035.844 6.836 stop_with_angle 270.0 within_radius 4.0 De reden waarom hij uit de lucht valt, staat in gtasearcher's bericht. Reageren
SuspiciousOne Geplaatst: 11 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 april 2009 (bewerkt) $PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 2495.437, -1667.416, [b]13.3437[/b]) ..... $PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 2494.335, -1689.966, [b]359.7099[/b]) 359.7099 - 13.3437 = 346.3662 En dat is de Z (hoogte) verschil. Ja dat van de Z ding weet ik, maar ik kan de hoogte niet checken met SACC enzo, rofl. & @ Dutchy3010: Dank je, ik zal er nu meteen naar kijken . EDIT: Ik heb de coords die gtasearcher opnoemde gekopieerd maar dat heeft mijn spel laten crashen >_> tenzij hij juist de fout heeft opgenoemd xD E2: Ik kom er net achter dat ik ben vergeten dat ik NEW GAME moest doen :lol: Bewerkt: 11 april 2009 door SuspiciousOne Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 11 april 2009 Rapport Geplaatst: 11 april 2009 Je kunt coördinaten makkelijk vinden met de coords tool van Sannybuilder, druk op CTRL+ALT+2 of ga naar Tools > Ide Tools > Coord Manager. Reageren
SuspiciousOne Geplaatst: 12 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 12 april 2009 Het werkt . maar dan heb ik nog een vraagje. hoe kan ik de camera ergens anders naartoe laten wijzen? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 12 april 2009 Rapport Geplaatst: 12 april 2009 Door de coördinaten te veranderen? Ik denk dat ik je vraag niet helemaal begrijp... Reageren
SuspiciousOne Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 april 2009 Laat maar, ik was weer vergeten dat het de Camera.PointAt was xD. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.