Jump to content

Vraagje over camera

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey, ik wilde net zo'n bewegende camera maken (ik zag gewoon één of andere topic met een code ervoor erin dus ik experimenteerde er een beetje mee) en tja, ik kloot nu even met deze regel:

Camera.SetPosition(2039.138000, -1407.490000, 67.278020)
Camera.PointAt(, , )

Dus mijn vraag is: hoe kan ik mijn Camera.PointAt X Y Z data checken? :)

Bewerkt: door SuspiciousOne
Geplaatst: (bewerkt)
Dus mijn vraag is: hoe kan ik mijn Camera.PointAt X Y Z data checken? :)
Uhm...
0463: useless_store_debug_camera_target_point_to $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3

En voor de bewegende camera:

0920: point_camera 2359.521 -1246.843 28.7047 transverse_to 2359.276 -1247.129 28.7047 time 7000 mode 1

Bewerkt: door gtasearcher
Geplaatst:

dank je man, maar ik begrijp het nog niet helemaal. hoe zou ik die x y z daarmee kunnen checken? O_o

Geplaatst:

Bedoel je, hoe je die coördinaten kunt vinden? Gewoon een beetje proberen, en telkens testen. Jetpack aan, iets omhoog gaan, en kijken hoe je het goed kunt zetten. Er is niet echt een truukje voor om het te kunnen, gewoon proberen en testen.

Geplaatst:
Bedoel je, hoe je die coördinaten kunt vinden? Gewoon een beetje proberen, en telkens testen. Jetpack aan, iets omhoog gaan, en kijken hoe je het goed kunt zetten. Er is niet echt een truukje voor om het te kunnen, gewoon proberen en testen.

Dus het is gewoon hetzelfde als met the SetPlayerPos/PlayerPosition? En ook hetzelfde met PointAt? Dank je man, ik zal het proberen :).

Geplaatst:

Ok, oja nog een vraagje, ik vergeet altijd na 1 seconde wat een opcode is haha. Kan je dat ook weer even snel uitleggen? :puh:

Geplaatst:

Hoe bedoel je, wat een opcode is? Wat het woord "opcode" betekent, of wat een bepaalde opcode betekent?

Het woord opcode is eigenlijk bedoelt voor de eerste paar cijfers (bijv 0920) van een lijn. Echter wordt met dit woord meestal gewoon de hele lijn bedoelt, omdat het wat lekkerder praat.

Wat een bepaalde opcode betekent, tsja, er zijn zoveel opcodes, kan ze natuurlijk niet allemaal uitleggen. Gebruik in SannyBuilder CTRL+ALT+2, en zoek daar op een woord wat erin voorkomt. Meestal zegt lezen genoeg over de opcode, anders moet je het gewoon testen. :)

Geplaatst:

Ja ik wilde gewoon weten wat het hele woord betekende, bedankt :D.

Oh en ik heb nog een klein vraagje, als het niet te irritant is.

Is het dan Camera.SetAtPos, Camera.SetAtPosition, Camera.SetPos of Camera.SetPosition?

Lol

Geplaatst:

Er bestaan twee dergelijke macro's in Sanny Builder: Camera.SetAtPos en Camera.SetPosition. Camera.SetPosition correspondeert met opcode 015F (set_camera_position), terwijl Camera.SetAtPos correspondeert met opcode 03CB (set_rendering_origin_at). In jouw geval moet je dus de Camera.SetPosition macro gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...