Jump to content

GTA IV Prestatie verbetering en Troubleshooting (PC)


MrKooKie

Recommended Posts

  • Reacties 299
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MrKooKie

    51

  • wesley123

    33

  • Limbolander

    18

  • GTAFreak007

    17

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Ook maar is GTA 4 aangeschaft. Heb alle voorgaande GTA's gespeeld en gemod. Maar GTA 4 wil niet werken.

Heb een 600W voeding en 9600GT gekocht zodat mijn pc GTA aankan op mijn XP PRO. Daarnaast heb ik alle benodigde software en zijn mijn drivers up to date.

Het probleem is dat ik geen reet meer zie als ik een straat uitrijd, op de auto en licht van lantaarnpalen na. De rest is een blauwe vlek. Toen ben ik is rond gaan neuzen in het optiemenu graphics. Daar staan Text Quality en View Distance op zijn laagst.

Het leuke is dat ik dat niet kan wijzigen. De rest kan ik wel alles wijzigen. Zojuist geprobeerd met die patch maar dat helpt ook niet.

Ten einde raad dus. Iemand die mijn verlost met ene oplossing? ^-^

Link to comment
Delen op andere websites

Welke processor heb je en hoeveel RAM heb je?

Dual core 2.8GHZ en nu nog 1GB RAM. Zoals ik zei genoeg.

Meer RAM zal het probleem niet oplossen aangezien het een visueel probleem is, dus heb geen haast in het halen van meer RAM.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

hallo,

Ik heb een klein probleem bij het opstarten van GTA 4.

als ik Social Club opstart en op "Play" druk krijg ik een foutmelding dat het bestand "xlive.dll" geen geldige windows-kopie is. ik heb hier al gelezen dat het aangeraden is om het spel bij zulke foutmeldingen te herinstaleren.

Ik heb via "een programma wijzigen of verwijderen" het spel gerepareerd (is dit hetzelfde?/voldoende?)

Nu heb ik nog altijd dezelfde foutmelding. iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen ?

Als Social Club opstart krijg ik (voor het inlog-scherm) een "melding" dat hij aan het updaten is, dit doet hij elke keer maar komt niet verder dan 0% lol

geen flauw idee of het eventueel daaraan zou kunnen liggen maar ik wou het toch even vermelden...

wat is het verschil tussen deze patchen en welke zou ik het beste gebruiken ? (aangezien ik dus niet weet of het spel goed functioneert)

ROCKSTAR

Informatie over deze download kun je hier vinden.

Download ROCKSTAR Patch V1

DOWNLOAD DEZE NIET ALS JE SPEL AL GOED FUNCTIONEERT

Informatie over deze download kun je hier vinden.

Download ROCKSTAR Patch V2

DOWNLOAD DEZE NIET ALS JE SPEL AL GOED FUNCTIONEERT

Informatie over deze download kun je hier vinden.

Download ROCKSTAR Patch V3

DOWNLOAD DEZE NIET ALS JE SPEL AL GOED FUNCTIONEERT

alvast duizend maal dank !

Lucas

EDIT:

nu heb ik nog even zitten prutsen en ik heb het bestand " xlive.dll" gekopieert vanuit de map "system32" naar de directory van het spel. Nu krijg ik niet meer dezelfde foutmelding als daarvoor (dat het geen geldige windows-kopie is) maar nu krijg ik de nieuwe fatal error "WS10" die zie ik hier nu niet op de eerste pagina erbij staan maar weet iemand wat het zou betekenen ? en een idee voor dit probleem ?

EDIT-2: "WS10 - XNetStartup failed - Please re-boot your system and/or re-install the game"

Bewerkt: door Veracious
Link to comment
Delen op andere websites

Patch V3, bevat ook alle fixes van V2 en V1. Dus die kun je het beste pakken. Voor jou xlive.dll probleem heb ik niet zo'n 1-2-3 een oplossing, maar daar zal ik morgen voor je naar kijken. Voor zover ik kan afleiden uit je post heeft het iets te maken met een verbinding die niet verbinden wil. (Client -> Updateserver). Je kunt beginnen om alle firewalls uit te schakelen, misschien dat het voldoende is.

Oh, en opnieuw installeren is dus echt opnieuw installeren vanaf CD, en niet herstellen etc.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...