Jump to content

GTA IV Prestatie verbetering en Troubleshooting (PC)


MrKooKie

Recommended Posts

Hey ik speel nu een tijdje GTA IV maar ik heb een probleem met de graphics. De view distance en de texture quality staan automatisch op de laagste instellingen en ik kan het niet veranderen!! Als ik probeer de view distance te verslepen springt 'ie terug naar 1 en de texture quality blijft op low staan. Waarschijnlijk komt het door de zogenaamde system memory want dat staat erbij maar wat wordt daarmee bedoeld?? Zou het misschien kunnen komen dat ik GTA IV op een tweede harde schijf heb geïnstalleerd, want op de gewone harde schijf was te weinig ruimte. Help alsjeblieft!! confused2.gifconfused2.gifconfused2.gif

Wat zijn je computerspecificaties? Ik denk namelijk dat je videokaart te slecht is. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 299
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MrKooKie

    51

  • wesley123

    33

  • Limbolander

    18

  • GTAFreak007

    17

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hey ik speel nu een tijdje GTA IV maar ik heb een probleem met de graphics. De view distance en de texture quality staan automatisch op de laagste instellingen en ik kan het niet veranderen!! Als ik probeer de view distance te verslepen springt 'ie terug naar 1 en de texture quality blijft op low staan. Waarschijnlijk komt het door de zogenaamde system memory want dat staat erbij maar wat wordt daarmee bedoeld?? Zou het misschien kunnen komen dat ik GTA IV op een tweede harde schijf heb geïnstalleerd, want op de gewone harde schijf was te weinig ruimte. Help alsjeblieft!! confused2.gifconfused2.gifconfused2.gif

Wat zijn je computerspecificaties? Ik denk namelijk dat je videokaart te slecht is. :)

Ik heb een NVIDIA GeForce 9600 GSO

Stuurprogrammaversie: 195.62

Processorkernen: 96

Kernklok: 580 MHz

Shader-klok: 1334 MHz

Geheugenklok: 400 MHz

Geheugeninterface: 192-bit

Geheugen: 768 MB

Video BIOS-versie: 62.92.4C.00.37

IRQ: 16

Bus: PCI Express 16

Ik heb maar alles erbij gezet, ik weet niet wat je bedoelt :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Oke want ik heb GTA IV geinstalleerd maar ik heb hardstikke veel lag zelfs als ik het op de laagste settings heb staan. Ik ben al naar de site canyourunit gegaan en daar staat dat ik het kan runnen.

Bewerkt: door Bakestar
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
  • 1 maand later...

Hallo,

Ik heb GTA4 al kunnen spelen op mijn PC, zonder al te veel problemen zelfs. Van de week kocht ik de DLC's en het liep mis, als ik de cd instak kon hij die niet lezen. De DVD-lezer maakt wat geluidjes maar voor de rest gebeurd er helemaal niets. Na een kwartier krijg ik het kadertje automatisch afspelen, waarin hij aangeeft dat hij naar de bestanden op zoek is (nog steeds onleesbaar dus).

Cd's zijn niet vuil of met krassen erop, cd-lezer is niet vuil of wat dan ook.

Pls help

Systeem-specs:

OS: Windows 7 64bit

CPU: Intel Quad Core Q9550

Ram: 4gig

Graka: ATI HD 4850 (met nieuwste drivers erop)

DVD-lezer: SH-S223Q ATA Device (van samsung)

Iemand help... ahja andere spelletjes CD's (zoals the Settlers 7) leest hij probleemloos.

Link to comment
Delen op andere websites

Besten

Zowel TLAD als TBOGT lopen zo goed als perfect bij mij (Nvidia 9500 GT), maar ik heb regelmatig het probleem dat de straten niet snel genoeg laden. Het lijkt dan alsof de auto een paar centimeter boven de eigenlijke grond zweeft. Ook wordt deze soms vervangen door een grijs vlak, enkele centimeters boven de grond. Valt dit onder lag of framedrops? En hoe kan ik dit vermijden?

Alvast bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

ow wacht, nu begrijp ik hem

Er verschijnen soms wel eens grijze vlakken plotseling? Zo ja, dat is een probleem met de lods, je meot de draw distance of detail distance daarvoor hoger zetten, een enorm bekend probleem want ik heb het zelf ook.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Het lijkt ook alsof het spel niet vlot loopt, met af en toe zelfs wat lag. 'k Heb net mijn pc vergeleken met de aanbevolen systeemvereisten, en mijn pc zit daar op of zelfs boven. Ook heb ik geprobeerd de drivers te updaten, maar bij de installatie hiervan meldde mijn pc me dat mijn huidige drivers nieuwer zijn. Iemand enig idee hoe ik GTA vlotter kan laten lopen? Mijn settings staan al op laag (399/1000+)...

Alvast bedankt.

Bewerkt: door wearenotreal
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...