Jump to content

GTA IV Prestatie verbetering en Troubleshooting (PC)


MrKooKie

Recommended Posts

ik heb de memsterctfix gedaan voor viewdistance en texture maar wat meot er dan gebeuren?

ik heb het zo gedaan:

"C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -texturequality -viewdistance

is het zo goed?

je hebt -memrestrict gedaan? nou die zie ik daar nergens staan...

ik doe gewoon wat hier in het TS staat

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 299
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MrKooKie

    51

  • wesley123

    33

  • Limbolander

    18

  • GTAFreak007

    17

Top Posters In This Topic

Posted Images

nou dan vraag ik me af waar je dat leest want dat zie ik nergens staan hoor :7

En trouwens, de -memrestrict fix is met het gebruiken van -memrestrict,ik heb daar een topic voor gemaakt, die is ook gepinned bovenaan

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Bij het spelen gaat alles zeer traag, kan dit misschien ook aan de voeding van de pc liggen 175Watt normaal en 300 Watt maximaal.

Hij speelt wel in lage resolutie (800x640), maar ik heb een ATI radeon 5450 HD 1920x1080 full hd 1024 Mb, en een Acer 23" monitor met 2 msec., 4Gb geheugen, Intel core duo CPU E7500 2.93GHz 3Mb cache, win 7 ultimate (64 bits), directX 11.0, 1Tb schijf, pc is net 4 maanden oud, en alles is up to date.

Het spel begint al erg donker en ook dan langzaam, als je weg wilt rijden dan reageert het stuur pas als je al ergens tegenaan staat, en remmen vergeet het maar.

Soms rijd je door de gebouwen heen en kun je er binnen alleen langs dezelfde weg weer uit, zo rij je ook door het water, wel apart natuurlijk, want je ziet dan hoe de gebouwen opgebouwd zijn voor het spel.

Josef

Bewerkt: door josef
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het aan je grafische kaart ligt. Is het altijd langzaam, of begint het redelijk snel? Overigens is het "normaal" (het hoort natuurlijk niet, maar dat hebben meerder mensen) dat het installeer scherm begint in een andere taal.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik heb deze foutmelding:

RMN20 Windows Vista: Je hebt Service Pack 1 of hoger nodig om door te gaan. Update Windows Vista

Enigste probleem is: ik héb geen Vista, maar ik heb Windows 7. Wat nu? GTA heeft het altijd gedaan. Heb hem nu weer eens opnieuw geïnstalleerd, maar nu krijg ik dus dit.

Bewerkt: door Scorpiuss
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb deze foutmelding:

RMN20 Windows Vista: Je hebt Service Pack 1 of hoger nodig om door te gaan. Update Windows Vista

Enigste probleem is: ik héb geen Vista, maar ik heb Windows 7. Wat nu? GTA heeft het altijd gedaan. Heb hem nu weer eens opnieuw geïnstalleerd, maar nu krijg ik dus dit.

Probeer misschien eens een Windows Update te doen?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Hey,

Ik had even snel een vraagje. Ik heb nu Dual Core 2,2GHz en Nvidia Geforce 8600GT 512MB als ik een betere processor neem zal mijn videokaart dan ook mooier uitkomen?

Ik heb je hier al uitgelegd dat je alles zou moeten upgraden als je prestatieverbeteringen wilt.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Ik had even snel een vraagje. Ik heb nu Dual Core 2,2GHz en Nvidia Geforce 8600GT 512MB als ik een betere processor neem zal mijn videokaart dan ook mooier uitkomen?

Ik heb je hier al uitgelegd dat je alles zou moeten upgraden als je prestatieverbeteringen wilt.

Juist ja, maar een nieuw PC samenstellen lijkt mij niet nodig vandaar deze vraag.

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo allemaal,

Normaal als je muziek in GTAIV wilt plaatsen dan moet je naar documenten>rockstargames>user music en dan nummers kopieeren en plakken toch? Ik heb dat met een aantal gedaan maar ik wou vandaag nieuwe toevoegen en dat deed ik dus ook maar helaas lukte het op een of andere manier niet om het ook in GTAIV te laten draaien? Heb ik wat fout gedaan?

Link to comment
Delen op andere websites

Normaal als je muziek in GTAIV wilt plaatsen dan moet je naar documenten>rockstargames>user music en dan nummers kopieeren en plakken toch? Ik heb dat met een aantal gedaan maar ik wou vandaag nieuwe toevoegen en dat deed ik dus ook maar helaas lukte het op een of andere manier niet om het ook in GTAIV te laten draaien? Heb ik wat fout gedaan?

Zoals je ook op WikiGTA kon lezen moet je eerst eens scannen in GTA IV, zodat die weet dat er nieuwe liedjes zijn. Ga dus naar het pauzemenu naar het kopje Audio. Daarna doe je een Quick of Complete Scan en de liedjes zullen zich nu afspelen in Independence FM! Je kan ook de Auto Scan-functie aanzetten, dan scant het spel bij het opstarten of er nieuwe liedjes zijn. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Ik heb deze foutmelding:

RMN20 Windows Vista: Je hebt Service Pack 1 of hoger nodig om door te gaan. Update Windows Vista

Enigste probleem is: ik héb geen Vista, maar ik heb Windows 7. Wat nu? GTA heeft het altijd gedaan. Heb hem nu weer eens opnieuw geïnstalleerd, maar nu krijg ik dus dit.

Probeer misschien eens een Windows Update te doen?

Oeps, nadien helemaal hier niet meer gekeken. Heb het net weer geprobeerd, en krijg weer bovenstaande foutcode. Sinds 31 oktober is de pc al een paar keer geüpdate, dus ik vind het vreemd dat ik die melding nu nog steeds krijg, ik heb immers nog steeds Windows 7.

Laat maar, opgelost.

Bewerkt: door Scorpiuss
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

OK, ik had eerst het probleem dat als ik GTA IV opstarte, dat ik het spel niet eens tezien kreeg maar gewoon meteen GTA IV werkt niet meer. Dat heb ik weten te fixen met de xlive.dll en msidcrl40.dll, die heb ik achteraf moeten downloaden omdat hij dat niet via de cd deed. Maar nu krijg ik constant de fout; GTA IV FATAL ERROR WS10. Ik heb het spel al opnieuw geinstalleerd en ik weet 100% zeker dat mijn computer het aankan;

-Win7 64bit

-6gb werkgeheugen

-ati radeon hd 5870

Dus dat kan het probleem niet zijn.

Als iemand mij kan helpen zou dat fijn zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...