Jump to content

GTA IV Prestatie verbetering en Troubleshooting (PC)


MrKooKie

Recommended Posts

Hallo,

ik heb dus net zoals vele anderen vorige week het gta4 spel gekocht

ik was heel blij met mijn aankoop tot dat ik hem wou gaan installeren.....

heb begon al met een tig keer vast lopende installatie nou daar ben ik dus eindelijk uit via

diverse site's maar nu wil ik hem dan eindelijk eens spelen maar daar komt het dat gaat dus mooi niet..

als ik het scherm zie van Rockstar social club en ik wil op Play drukken gaat hij laden en blijft hangen en met de fout melding:

Gta 4 loopt vast bij opstarten.

en bij Probleem rapporten zie ik:

Probleem met handtekening

Naam van probleemgebeurtenis: APPCRASH

Naam van de toepassing: GTAIV.exe

Versie van toepassing: 1.0.0.0

Tijdstempel van toepassing: 49189a0c

Naam van foutmodule: xlive.dll

Versie van foutmodule: 1.2.241.0

Tijdstempel van foutmodule: 474ba865

Uitzonderingscode: c0000005

Uitzonderingsmarge: 00480766

Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3

Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie 1: e51a

Aanvullende informatie 2: 4c0d4d78887f76d971d5d00f1f20a433

Aanvullende informatie 3: e51a

Aanvullende informatie 4: 4c0d4d78887f76d971d5d00f1f20a433

Verder heb ik een :

Hp Pavillion m9190 nl

met windows vistahome 32bit

een intel core 2 Quad processor Q6600

3GB werk geheugen

750 gb hard disk

nVidia Geforce 8800GT with pure video technology -512mb memory

intel HD audio 7.1

En verder heb ik een spel die niet werkt iemand ideén?

Ik hoor graag wat van jullie alvast bedankt voor de moeite!.

Met vriendelijke groet,

Jasper Jansen

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 299
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MrKooKie

    51

  • wesley123

    33

  • Limbolander

    18

  • GTAFreak007

    17

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb dit probleem ook !

En wil ook graag spelen :(

He en hoe doet hij het bij jou dan als je in je drive stopt?

krijg je dan een mooi opstart scherm zoals je verwacht van gta of

krijg jij ook zo'n raar schermpje met twee knoppen een paar cijfers en red je maar?

gr

Jasper

Link to comment
Delen op andere websites

Naam van foutmodule: xlive.dll

Open eens de CD, en zoek in de CD xlive.dll, en vervang die in je GTA IV map eens hiermee. Als hij niet op de CD staat moet je even opnieuw installeren. De fout hier is iets met Windows Live, mogelijk start hij niet goed op of is hij niet goed geinstalleerd.

Link to comment
Delen op andere websites

Naam van foutmodule: xlive.dll

Open eens de CD, en zoek in de CD xlive.dll, en vervang die in je GTA IV map eens hiermee. Als hij niet op de CD staat moet je even opnieuw installeren. De fout hier is iets met Windows Live, mogelijk start hij niet goed op of is hij niet goed geinstalleerd.

Hallo,

Allereerst bedankt voor je reactie,

Ik heb gezocht op de dvd (1) en alleen ''xliveredist'' kunnen vinden en deze geinstalleerd dat ging goed

toen ik daarna het spel wou opstarten wou hij gaan laden en direct kreeg ik een 'blue screen' en zonder vermelding wat er fout was gegaan en toen wou de pc niet meer opstarten en daarna heb ik via de veilige modus het bestand weer kunnen verwijderen maar nog steeds geen gta4........

nog meer ideen?dan hoor ik het graag haha want zo is het ook jammer van zo'n duur spel :D

gr jasper

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Allereerst bedankt voor je reactie,

Ik heb gezocht op de dvd (1) en alleen ''xliveredist'' kunnen vinden en deze geinstalleerd dat ging goed

toen ik daarna het spel wou opstarten wou hij gaan laden en direct kreeg ik een 'blue screen' en zonder vermelding wat er fout was gegaan en toen wou de pc niet meer opstarten en daarna heb ik via de veilige modus het bestand weer kunnen verwijderen maar nog steeds geen gta4........

nog meer ideen?dan hoor ik het graag haha want zo is het ook jammer van zo'n duur spel :D

gr jasper

GTA IV geheel opnieuw installeren, had je dat ook al geprobeerd?

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Allereerst bedankt voor je reactie,

Ik heb gezocht op de dvd (1) en alleen ''xliveredist'' kunnen vinden en deze geinstalleerd dat ging goed

toen ik daarna het spel wou opstarten wou hij gaan laden en direct kreeg ik een 'blue screen' en zonder vermelding wat er fout was gegaan en toen wou de pc niet meer opstarten en daarna heb ik via de veilige modus het bestand weer kunnen verwijderen maar nog steeds geen gta4........

nog meer ideen?dan hoor ik het graag haha want zo is het ook jammer van zo'n duur spel :D

gr jasper

GTA IV geheel opnieuw installeren, had je dat ook al geprobeerd?

Ja ik heb hem er nu weer af gegooid ik had weer een blue screen weet niet waar het weg komt....

maar ik heb mijn systeem terug gezet naar 1-12-2008 en ik ga morgen gta 4 wel weer even opnieuw installeren

dat word nu de 4de of de 5de keer maar ja wie niet waagt wie niet wint

ik snap er niks van het is gewoon een orgineel spel 50 euro bij free record shop.....ik heb hem al een keer omgeruid dacht dat het eerst daar aan lag maar nee ook niet zit nu nog steeds zonder gta4

maar weet je verder nog iets waar het aan zou kunnen liggen?ik denk zelf ook die xlive.dll maar ja die kan ik nergens vinden en ook niet via google alleen maar andere die ook niet werken..

hoe heb jij het gedaan dan?of speel je hem zelf niet?

nja ik hoop dat je nog wat weet ik vertrouw op je :tu:_O_

Gr jasper

Als ik niet meer reageer dan slaap ik :cya: dan ben ik er morgen avond weer. :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Allereerst bedankt voor je reactie,

Ik heb gezocht op de dvd (1) en alleen ''xliveredist'' kunnen vinden en deze geinstalleerd dat ging goed

toen ik daarna het spel wou opstarten wou hij gaan laden en direct kreeg ik een 'blue screen' en zonder vermelding wat er fout was gegaan en toen wou de pc niet meer opstarten en daarna heb ik via de veilige modus het bestand weer kunnen verwijderen maar nog steeds geen gta4........

nog meer ideen?dan hoor ik het graag haha want zo is het ook jammer van zo'n duur spel :D

gr jasper

GTA IV geheel opnieuw installeren, had je dat ook al geprobeerd?

Ja ik heb hem er nu weer af gegooid ik had weer een blue screen weet niet waar het weg komt....

maar ik heb mijn systeem terug gezet naar 1-12-2008 en ik ga morgen gta 4 wel weer even opnieuw installeren

dat word nu de 4de of de 5de keer maar ja wie niet waagt wie niet wint

ik snap er niks van het is gewoon een orgineel spel 50 euro bij free record shop.....ik heb hem al een keer omgeruid dacht dat het eerst daar aan lag maar nee ook niet zit nu nog steeds zonder gta4

maar weet je verder nog iets waar het aan zou kunnen liggen?ik denk zelf ook die xlive.dll maar ja die kan ik nergens vinden en ook niet via google alleen maar andere die ook niet werken..

hoe heb jij het gedaan dan?of speel je hem zelf niet?

nja ik hoop dat je nog wat weet ik vertrouw op je :tu:_O_

Gr jasper

Als ik niet meer reageer dan slaap ik :cya: dan ben ik er morgen avond weer. :cya:

Ik zelf heb hem gewoon zonder problemen geinstalleerd. Het enigste wat ik me nog zou kunnen bedenken is dat het aan je windows installatie ligt, maar om daar een probleem in terug te vinden is onbegonnen werk. :N Misschien moet je even op die patch wachten. Dat zou nog verschil kunnen gaan maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Allereerst bedankt voor je reactie,

Ik heb gezocht op de dvd (1) en alleen ''xliveredist'' kunnen vinden en deze geinstalleerd dat ging goed

toen ik daarna het spel wou opstarten wou hij gaan laden en direct kreeg ik een 'blue screen' en zonder vermelding wat er fout was gegaan en toen wou de pc niet meer opstarten en daarna heb ik via de veilige modus het bestand weer kunnen verwijderen maar nog steeds geen gta4........

nog meer ideen?dan hoor ik het graag haha want zo is het ook jammer van zo'n duur spel :D

gr jasper

GTA IV geheel opnieuw installeren, had je dat ook al geprobeerd?

Ja ik heb hem er nu weer af gegooid ik had weer een blue screen weet niet waar het weg komt....

maar ik heb mijn systeem terug gezet naar 1-12-2008 en ik ga morgen gta 4 wel weer even opnieuw installeren

dat word nu de 4de of de 5de keer maar ja wie niet waagt wie niet wint

ik snap er niks van het is gewoon een orgineel spel 50 euro bij free record shop.....ik heb hem al een keer omgeruid dacht dat het eerst daar aan lag maar nee ook niet zit nu nog steeds zonder gta4

maar weet je verder nog iets waar het aan zou kunnen liggen?ik denk zelf ook die xlive.dll maar ja die kan ik nergens vinden en ook niet via google alleen maar andere die ook niet werken..

hoe heb jij het gedaan dan?of speel je hem zelf niet?

nja ik hoop dat je nog wat weet ik vertrouw op je :tu:_O_

Gr jasper

Als ik niet meer reageer dan slaap ik :cya: dan ben ik er morgen avond weer. :cya:

Ik zelf heb hem gewoon zonder problemen geinstalleerd. Het enigste wat ik me nog zou kunnen bedenken is dat het aan je windows installatie ligt, maar om daar een probleem in terug te vinden is onbegonnen werk. :N Misschien moet je even op die patch wachten. Dat zou nog verschil kunnen gaan maken.

Hmm dat zou ik me haast niet voor kunnen stellen zo gek oud is mijn pc nog niet hij is van septemer ofzo

maar is er niet ergens een xlive.dll bestand te vinden dan?of kun je mij niet die van jou geven?

als hij bij jou wel werkt?of zeg ik nu iets heel doms....

gr jasper

EDIT:

Nou ja zeg schiet mij maar lek :bonk::? ik snap er heeeeeeeeelemaal niks meer van je zei installeer hem nog eens opnieuw

en wat denk je?

tijdens de installatie zie ik ineens C://Programfiles enz../Microsoft games xlive.dll heel snel langs gaan.

nou je raad het al waarschijnlijk! HIJ DOET HET!! IK WEET NIET HOE IK JE MOET BEDANKEN!ik had de moet allang opgegeven ik denk nou laat ik eens op dit forum kijken nou dat weet ik nu als ik weer eens wat heb kijk ik direct hier!

nogmaals 1000x bedankt! zonder deze site was hij ergens in een hoek beland net zolang die pacht er was geweest!!

Nou ik ga snel slapen moet er om half 6 uit het is nu kwart over 12 maar ik was zo blij moest gewoon even een rondje rijden een soort ere rondje in gta haha !

oja en nu wil ik niet zeuren maar nu hij het eindelijk doet viel me op dat ik in het begin niks zag alleen maar blauwe lucht met zwevende auto's nou had ik ergens gelezen op deze site dat je video kaart dan lager moest zetten en eventueel moest updaten nou dat laatste had ik al gedaan maar dat eerste lijkt me niet echt normaal?of ligt dat nu aan weer aan die patch die er nog niet is?of kun je hem op 1 of andere manier nog anders instellen?

ik hoor wel weer van je! :tu::tu:_O__O_

Groetjes ,

Jasper Jansen

Bewerkt: door jjanse88
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn Gta 4 loopt niet soepel en heb alles gecheckt van deze pagina( Erg handig). Ben er achter gekomen dat onze PC niet aan de eissen voldoet. :-( Nu is mijn vraag wat is een geschikte 3D kaart waarmee GTA 4 goed draait ? en waar kan ik deze het best halen?

Greetz Jorn

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn Gta 4 loopt niet soepel en heb alles gecheckt van deze pagina( Erg handig). Ben er achter gekomen dat onze PC niet aan de eissen voldoet. :-( Nu is mijn vraag wat is een geschikte 3D kaart waarmee GTA 4 goed draait ? en waar kan ik deze het best halen?

Greetz Jorn

Tjah, het hangt er natuurlijk ook van af hoeveel geld je wilt uitgeven. Persoonlijk raad ik je een nVidea 9600 of 9800 aan. Deze zijn te koop tussen de 100 en 200 euro. Voor een beste prijs kan je beter vergelijkingen maken met verschillende internetsites. Op Tweakers.net hebben ze dit al voor je gedaan. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm dat zou ik me haast niet voor kunnen stellen zo gek oud is mijn pc nog niet hij is van septemer ofzo

maar is er niet ergens een xlive.dll bestand te vinden dan?of kun je mij niet die van jou geven?

als hij bij jou wel werkt?of zeg ik nu iets heel doms....

gr jasper

EDIT:

Nou ja zeg schiet mij maar lek :bonk::? ik snap er heeeeeeeeelemaal niks meer van je zei installeer hem nog eens opnieuw

en wat denk je?

tijdens de installatie zie ik ineens C://Programfiles enz../Microsoft games xlive.dll heel snel langs gaan.

nou je raad het al waarschijnlijk! HIJ DOET HET!! IK WEET NIET HOE IK JE MOET BEDANKEN!ik had de moet allang opgegeven ik denk nou laat ik eens op dit forum kijken nou dat weet ik nu als ik weer eens wat heb kijk ik direct hier!

nogmaals 1000x bedankt! zonder deze site was hij ergens in een hoek beland net zolang die pacht er was geweest!!

Nou ik ga snel slapen moet er om half 6 uit het is nu kwart over 12 maar ik was zo blij moest gewoon even een rondje rijden een soort ere rondje in gta haha !

oja en nu wil ik niet zeuren maar nu hij het eindelijk doet viel me op dat ik in het begin niks zag alleen maar blauwe lucht met zwevende auto's nou had ik ergens gelezen op deze site dat je video kaart dan lager moest zetten en eventueel moest updaten nou dat laatste had ik al gedaan maar dat eerste lijkt me niet echt normaal?of ligt dat nu aan weer aan die patch die er nog niet is?of kun je hem op 1 of andere manier nog anders instellen?

ik hoor wel weer van je! :tu::tu:_O__O_

Groetjes ,

Jasper Jansen

Ik ben blij dat hij het nu doet, in de eerste 5 posts van dit topic kun je tips en aanwijzingen vinden om de prestaties te verhogen en grafische problemen te verhelpen. Even goed aandachtig doorlezen en kijken wat voor jou van toepassing is.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn Gta 4 loopt niet soepel en heb alles gecheckt van deze pagina( Erg handig). Ben er achter gekomen dat onze PC niet aan de eissen voldoet. :-( Nu is mijn vraag wat is een geschikte 3D kaart waarmee GTA 4 goed draait ? en waar kan ik deze het best halen?

Greetz Jorn

Tjah, het hangt er natuurlijk ook van af hoeveel geld je wilt uitgeven. Persoonlijk raad ik je een nVidea 9600 of 9800 aan. Deze zijn te koop tussen de 100 en 200 euro. Voor een beste prijs kan je beter vergelijkingen maken met verschillende internetsites. Op Tweakers.net hebben ze dit al voor je gedaan. ^_^

ghehe een nVidea?:puh: Nvidia :$

ehm ik raad je zeker wel een 9800GTX aan ;) en 4gb ram, en een quadcore :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...