Jump to content

GTA IV Prestatie verbetering en Troubleshooting (PC)

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Mijn Gta 4 loopt niet soepel en heb alles gecheckt van deze pagina( Erg handig). Ben er achter gekomen dat onze PC niet aan de eissen voldoet. :-( Nu is mijn vraag wat is een geschikte 3D kaart waarmee GTA 4 goed draait ? en waar kan ik deze het best halen?

Greetz Jorn

Tjah, het hangt er natuurlijk ook van af hoeveel geld je wilt uitgeven. Persoonlijk raad ik je een nVidea 9600 of 9800 aan. Deze zijn te koop tussen de 100 en 200 euro. Voor een beste prijs kan je beter vergelijkingen maken met verschillende internetsites. Op Tweakers.net hebben ze dit al voor je gedaan. ^_^

ghehe een nVidea?:puh: Nvidia :$

ehm ik raad je zeker wel een 9800GTX aan ;) en 4gb ram, en een quadcore :puh:

maja als je een nieuwe videokaart wilt, is het wel handig om te vermelden:

wat voor processor je hebt

hoeveel gb ram geheugen

wat voor moederboard

en je voeding.

Bewerkt: door GtaSlave
  • Reacties 299
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• MrKooKie

51

• wesley123

33

• Limbolander

18

• GTAFreak007

17

Top Posters In This Topic

Posted Images

SPELEN VAN DE GAME

Okee, dan zijn we nu aangekomen bij het meest zure onderdeel. Het komt redelijk vaak voor dat GTA IV slecht loopt. Om hier niet in diepe theorieen te duiken heb ik besloten om het simpel te houden.

Framedrops

Je spel hapert en stotterd en loopt niet vloeiend.

• Zet de graphics-instellingen lager. Lagere resolutie kan zomaar je fps verdubbelen. (Dit gaat wel tenkoste van de kwaliteit).
    • Upgrade je hardware door betere aan te schaffen.
    • Update je drivers.
    • Zorg dat je computer good schoon en onderhouden is.
    • Zie ook de tabel onder in deze post.

Lag

Je connectie in de Multiplayer is slecht.

• Controleer of je niet via een 'proxy' inlogged.
    • Controleer (indien Draadloos) of je geen storingen of andere interrupties hebt in je verbinding.
    • De computer opnieuw opstarten wil ook nog welleens helpen.

Dronken effect dat niet weggaat

Dit probleem is simpel te verklaren en simpel op te lossen. De reden dat dit gebeurt is omdat je GTA IV illegaal van het net hebt geplukt. En om dit op te lossen spring je simpelweg op je fiets en schaf je een legale versie aan.

.exe commands om de prestaties te verhogen.

Je kunt de .exe aanpassen om zo betere prestaties te krijgen, je doet dit door met de rechtermuisknop op GTAIV.exe te klikken en dan eigenschappen. Vervolgens type je helemaal achter de laaste letter van het doel een van deze commands om zo de prestaties op te schroeven. Elk commando begint met een '-' en meerdere commando's worden gescheiden door een spatie.

Commando Effect Prestatie variabelen
-renderquality Manier waarop de game ge-rendert word (0-4) -renderquality 0 voor prestatie 4 voor kwaliteit
-shadowdensity Kwaliteit van de schaduwen (0-16) -shadowdensity 0 voor prestatie 16 voor kwaliteit
-texturequality Texture kwaliteit (0-2) -texturequality 0 voor prestatie 2 voor kwaliteit
-viewdistance Lengte van het zicht dat je hebt (0-99) -viewdistance 0 voor prestatie 99 voor kwaliteit
-detailquality Kwaliteit van de details (0-90) -detailquality 0 voor prestatie 99 voor kwaliteit
-novblank Uitschakelen van V-Sync (framerate-limiter)
-norestrictions Uitschakelen van grafische restricties
-safemode Start het spel in laagst mogelijke settings
-availablevidmem Aantal fysiek videogeheugen de game zal gebruiken
-percentvidmem Percentage van het videogeheugen de game zal gebruiken
-nomemrestrict De game zal al het mogelijke geheugen gebruiken

Hallo, ik heb in de map gta4 drie GTA IV.exe besanden staan, een CFG, een CDF en een Beveiligingcatalogus. Heb bij alle mappen rechter muisknop, eigenschappen aangeklikt maar zie nergens de door jou aangegeven commando's. Wat doe ik verkeerd? :duh:

Bewerkt: door benzo
Geplaatst:
Hallo, ik heb in de map gta4 drie GTA IV.exe besanden staan, een CFG, een CDF en een Beveiligingcatalogus. Heb bij alle mappen rechter muisknop, eigenschappen aangeklikt maar zie nergens de door jou aangegeven commando's. Wat doe ik verkeerd? :duh:

Je moet degene op je bureaublad hebben en daar handmatig die command's invullen bij 'doel'.

Geplaatst:

klein vraagsje

doordat gta4 niet snel (eigenlijk helemaal niet bijna) werkt

ben ik van plan een nieuwe grafische kaart aan te kopen maar past deze wel op mijn moederbord?

het is een pci e kaart(de twintech geforce 9800gt 1gb) en ik weet niet ofdat die op mijn moederbord past

spec. pc:

amd athlon 64 x2 dual core 2.4 ghz

2gb ram

moederbord: asrock am2nf-vsta

graf. kaart: powercolor x1650 pro 512mb (maar kga em vervangen want twerkt nie)

het is gewoon om te weten wat het verschil tussen pci e en pci is zodat ik gn domme aankopen doe die toch niet werken op mn pc

Geplaatst:
klein vraagsje

ben ik van plan een nieuwe grafische kaart aan te kopen maar past deze wel op mijn moederbord?

het is een pci e kaart(de twintech geforce 9800gt 1gb) en ik weet niet ofdat die op mijn moederbord past

spec. pc:

2gb ram

het is gewoon om te weten wat het verschil tussen pci e en pci is zodat ik gn domme aankopen doe die toch niet werken op mn pc

Je moederbord kan als het goed is PCI-E draaien, dus ook de 9800 GT.

Let er wel op dat je een 500 W voeding moet hebben.

Geplaatst:

Je moet degene op je bureaublad hebben en daar handmatig die command's invullen bij 'doel'.

Hep em :Y Thanks

klein vraagsje

spec. pc:

2gb ram

Je moederbord kan als het goed is PCI-E draaien, dus ook de 9800 GT.

Let er wel op dat je een 500 W voeding moet hebben.

oké bedankt dan zal ik hem bestellen

mn voeding zal ik dan ook effe moeten upgraden(nu een 400 w)

Bewerkt: door nick_isnt_my_name

Zucht... ik ben er nog zo eentje met een mooi probleem, dat ik in dit topic nog niet ben tegengekomen.

Met mijn prima ASUS 8800GT 516 MB loopt het spel enige tijd na het op play drukken vast, nadat 'ie eerst het hele scherm behalve de taakbalk zwart heeft gekregen en aan het geluid te horen een poging heeft gedaan om het spel te laden.

In Probleemrapporten vond ik de volgende, rare omschrijving van de crash:

Beschrijving

Critical runtime problem

Probleem met handtekening

Naam van probleemgebeurtenis: APPLICATION CRASH

System RAM: 2144813056

Available RAM: 685912064

Number of CPUs: 2

Video Card Manufacturer: NVIDIA

Video Card Description: NVIDIA GeForce 8800 GT

Video Card Driver Version: 7.15.0011.8084

Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3

Landinstelling-id: 1043

Ik heb ondertussen redelijk wat ervaring met trial and error in andere situaties, maar ik snap niet hoe ik dit probleem kan oplossen terwijl ik die 180.84-driver gewoon heb geïnstalleerd en daarvoor ook al de 180.48-versie had. Ook heb ik niet zitten sleutelen aan de kaart. Ik hoopte dat de Rockstar-patch me zou gaan helpen, maar die blijkt pas geïnstalleerd te kunnen worden als ik het spel wél opgestart krijg..? Beetje een vage manier van bugfixing...

Voor mensen die nog steeds met het xlive.dll probleem zitten, dat probleem heb ik wel al eerder gehad en simpel kunnen oplossen door via www.microsoft.com het hele pakket aan dll-bestanden nog eens te downloaden en installeren. Misschien heeft iemand hier ook nog wel de directe link.

Edit: Goed, ik heb nu de patch kunnen installeren zonder het spel te hoeven opstarten, maar het probleem blijft (natuurlijk...) bestaan. Ik kon mijn foutmelding toch al niet terugvinden in de patchlist, dus 't was te verwachten...

Bewerkt: door Changshan
MrKookie,

Ik krijg binnekort

512 MB nVidia GeFore 9800 GT

AMD Athlon X2 64 2.4 Ghz

3 GB RAM

Zou dit wel voldoende zyn ?

En als het aan Windows ligt zal ik het je melden

Maar dat kan nog tijdje duren

Gratzz

Hoi,

Ik heb 4 maanden van XFX GeForce 9800GT gebruikt. 1,5 week GTA IV mee gedaan en hij hield er mee op.

GPU werd 80 graden. ( Schijnt wel normaal te zijn bij deze kaart, met zalman VF1000LED koeler er op haalde hij nog 70 graden. ) Terug naar de winkel gegaan om te ruilen.

Zij hadden de 9800GT niet meer dus kreeg ik de "Grotere Broer" zoals hun dat zeiden. 9800GTX+.

Werkt veel fijner, is beter en de temp wordt haalt de 60 graden niet eens met standaard koeler.

Ik moest hier voor wel 45euries meer voor betalen. Maar dat is de kaart wel waard.

Let wel op, als je de 9800GTX+ zou willen halen, kost je dit wel 2 sloten in je kast en is een stuk groter,

Vergelijk dit op www.xfxforce.com met de 9800GT. Ik moest in mijn kast een harddisk verplaatsen.

Succes

Empinoza

Bewerkt: door empinoza

ik ben het nu zo zat he met al die achterlijke adviezen

ALLEEN EEN NIEUWE GRAFISCHE KAART LOST NIET ALLES OP

Er zit veel meer achter een GOEDE game computer

- een goede en snelle processor ( NEE DIT BETEKENT NIET ALLEEN HET AANTAL GHZ )

- Een grafische kaart ( DIT BETEKENT OOK NIET ALLEEN HET AANTAL MB GEHEUGEN ERVAN )

- Geheugen ( DIT BETEKENT OOK NIET ALLEEN HET AANTAL GB's MAAR OOK DE SNELHEID

- Moederbord ( wat het moederbord allemaal ondersteund en de snelheid van de FSB )

- Harde schijf ( en het aantal RPM's wat deze kan maken )

- Koeling ( om alles zo koel mogelijk te houden zodat je geen problemen krijgt )

- Kast ( een kast die goede airflow biedt )

- Voeding ( die de benodigde stroom levert )

Natuurlijk weet ik er ook niet ALLES vanaf, maar aub aan de mensen die al denken dat een pc goed is als ze het woord quadcore, het aantal gbs of het aantal GHZ van een processor horen, er zit veel meer achter, als je daar niks vanaf weet geef mensen dan ook geen slecht onderbouwde adviezen zoals '' ja je moet een quadcore pakken man of ja je moet een nieuwe grafische kaart".

Als je advies geeft, onderbouw dit dan ook, waarom moet iemand een bepaald onderdeel halen, en wat is er zo goed aan, zoek voor de zekerheid op als diegene die je advies geeft een bepaald onderdeel wel aankan door het typo van het moederbord te vragen, en het op te zoeken voor diegene die geen bal van hardware afweet, maar geef geen gooiend advies, van pak dit dat is super goed.

En als je advies vraagt, probeer zo goed mogelijk dingen uit te leggen, en geef zo precies mogelijk de types van je PC onderdelen aan, want aan '' processor van 2.0ghz'' heb je nog geen hol, het verschil tussen Pentium 4, pentium d, core2duo, quadcore is erg groot, en ook de types ervan, zo heb je bijvoorbeeld een E2200 core2duo en een E8200 processor waarbij het aantal GHZ geeneens zoveel verschilt, maar de snelheden van de processor wel.

Bewerkt: door Scrtz
Geplaatst:

Ik heb het topic nog eens doorgelopen en in elke advies over nieuwe hardware wordt ook duidelijk aangegeven wat wel en wat niet je prestaties verbetert. Ook is er meerdere keren aangegeven dat het om het aantal MHz gaat waarin geheugen draait en niet om het aantal GB's. Behalve een paar ontspoorde posts begrijp ik niet echt wat je bedoeld... :N

Geplaatst:
Ik heb het topic nog eens doorgelopen en in elke advies over nieuwe hardware wordt ook duidelijk aangegeven wat wel en wat niet je prestaties verbetert. Ook is er meerdere keren aangegeven dat het om het aantal MHz gaat waarin geheugen draait en niet om het aantal GB's. Behalve een paar ontspoorde posts begrijp ik niet echt wat je bedoeld... :N

Kijk, GTA 4 loop ook voor geen meter op men PC ondanks de 8800Gt en al de rest dat ruim voldoende is.

Ik haal FPS van 7-15 , heb alle drivers geupdate en nog niets,het is gewoon een kers rip off geworden, je weet wel, game is eigenlijk nog niet af vanwege teveel bugs maar moet voor kerst een release krijgen.

Gevolg, massale klachten over de game.

Wachten op een patch is de boodschap en niets meer kopen van rockstar is de tweede boodschap, dit is de mensen bestelen, nog niet gesproken van de omslachtige zaken zoals social club en dergelijke

Geplaatst:

Ik heb het ook niet alleen over dit topic, maar de tal van anderen over het gehele forum

en tja een ''dikke'' grafische kaart maakt het spel speelbaar, maar of het vloeiend gaat ( lees 30+fps ) is een ander verhaal

Geplaatst:

Ik heb het ook niet alleen over dit topic, maar de tal van anderen over het gehele forum

en tja een ''dikke'' grafische kaart maakt het spel speelbaar, maar of het vloeiend gaat ( lees 30+fps ) is een ander verhaal

Wil ik er voor mijn geval nog aan toevoegen dat veranderen van settings zo goed al geen effect heeft op de framerate, dit wijst eerder op een bug in de game dan een tekort van je PC .

Geplaatst:

ik heb dus gta4 al meerdere keren geinstalleerd meerdere problemen opgelost maar nu zit ik toch echt op het punt om het spel te vergeten

iedere keer als ik het spel opstart krijg ik ineens geen signaal meer van mijn beeld maar de audio hoor ik wel intro liedje enzo.

kan iemand mijn alsjeblieft helpen

video kaart geupdate naar catalyst 8.12

ati x1900

en verdere systeemeisen prima.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...