Jump to content

Computer loopt regelmatig vast


Visser23

Recommended Posts

Hey,

Mijn computer loopt steeds vast. Ik speel onder andere spellen zoals Football Manager. Hier loopt hij steeds mee vast. Je zou zeggen dat het dan aan het spel ligt. Maar dat is dus niet zo. Internet loopt vast, en ik kan zelfs niet meer op het menu klikken (om hem opnieuw op te starten). Zelfs Taakbeheer kan ik op dat moment niet opstarten. De spellen kan ik makkelijk aan. Ik heb een gloednieuwe computer dus dat zit wel goed. Volgens mijn buurman ligt het aan Vista, maar ik zou dit toch even zeker willen weten. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt :)

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is jouw pc bevuild met virussen...Scannen met MBAM, na de scan alles verwijderen/oplossen. Ik denk dat je AVG als virusscanner hebt? Mja, je kan nog beter geen virusscanner hebben dan. Ik zou Norton AntiVirus Gaming Edition of de Standard Edition nemen. Maar als je niet wilt betalen, dan zou ik Avast nemen. Scan ook eens met Avast. Helpt dit niets, niet getreurd, een format is nog niet van de orde. Je kan op een Computerforum HijackThis logjes posten en zij vertellen je dan wat je moet verwijderen en wat niet. Als je HiJackThis gebruikt, verwijder dan geen dingen die je zelf denkt te moeten verwijderen, dit is echt voor PCkenners weggelegd. Als dit niets helpt, denk ik toch dat je je PC zult moeten formatteren. Nou, ik hoop dat er op dit forum nog wat mensen zitten met ideetjes, want meer opties zie ik niet.

Edit @ dat vastlopen: Als je PC écht vastloopt, is het normaal dat je niks kan opstarten hoor. ;)

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Mijn computer loopt steeds vast. Ik speel onder andere spellen zoals Football Manager. Hier loopt hij steeds mee vast. Je zou zeggen dat het dan aan het spel ligt. Maar dat is dus niet zo. Internet loopt vast, en ik kan zelfs niet meer op het menu klikken (om hem opnieuw op te starten). Zelfs Taakbeheer kan ik op dat moment niet opstarten. De spellen kan ik makkelijk aan. Ik heb een gloednieuwe computer dus dat zit wel goed. Volgens mijn buurman ligt het aan Vista, maar ik zou dit toch even zeker willen weten. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt :)

dat had ik ook!

net nieuwe computer ( nieuwe onderdelen eigenlijk ).

windows op nieuw geinstalleerd, werkte ook niet.

langs de computer zaak gegaan van de onderdelen en die zijden dat het lag aan me EXTERNE hardeschijf omdat er erg veel illegale shit enzo op stond :)

weet niet of jij veel illegale shit op je comp hebt staan ?

mvg

Rick

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt me niet dat mijn PC een virus heeft hoor. Ik heb dit ding nog maar net, en heb weinig erop staan. Bijna onmogelijk. Tevens heb ik drie virusscanners (AVG, Bullguard en Norton). Als hier een virus doorheen komt weet ik het ook niet meer.

Msn kan ik wel gewoon gebruiken trouwens, maar de rest staat helemaal vast.

@Hierboven: Ja, ik heb wel illigale dingen erop staan, maar dat stond er op m'n oude ook op. Dus dat maakt op zich niet veel uit.

Bewerkt: door Fireshock
Link to comment
Delen op andere websites

3 RealTime virusscanners doorheen? :O Jeetje, maximaal 1 joh! Ik zou Norton behouden, hij heeft m'n PC al meerdere malen gered. Echt waar, 3 Realtime virusscanner hebben op je PC is zeker en vast NIET goed, ze werken mekaar constant tegen. Scan echt eens met MBAM, hij vindt dingen die andere virusscanners niet vinden...Trouwens is de gratis versie van MBAM géén RealTime virusscanner, dus hij zal dan geen problemen geven.

@ illigale zooi: Nou nou, als illigale zooi onze PC doet chrashen, dan heeft niemand nog een werkende PC. :)

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Dan werken ze elkaar alleen maar tegen? :puh: Nouja, daar geloof ik dus helemaal niks van. Bullguard heeft ook al een paar virussen tegen gehouden, AVG scant om de dag, en Norton laat ik ook wel eens scannen. Maar goed, het ligt dus niet aan virussen. Weet jij of iemand anders ook een andere oplossing?

Link to comment
Delen op andere websites

Dan werken ze elkaar alleen maar tegen? :puh: Nouja, daar geloof ik dus helemaal niks van. Bullguard heeft ook al een paar virussen tegen gehouden, AVG scant om de dag, en Norton laat ik ook wel eens scannen. Maar goed, het ligt dus niet aan virussen. Weet jij of iemand anders ook een andere oplossing?

Meerdere virusscanners installeren op je computer levert conflicten tussen de virusscanners op. Jij merkt er misschien niks van maar het is wel zo.

EDIT: Dat je computer vast loopt kan aan vele dingen liggen. Software of hardware matig. Het kan inderdaad Vista zijn of een programma dat incompatibel is met Vista (dit heb ik nu ook op Windows 7). Ik denk eigenlijk niet dat het een virus is maar gewoon een stukje software dat niet lekker loopt.

Bewerkt: door xgaming
Link to comment
Delen op andere websites

AVG heeft geen virus gevonden. Scan is uitgevoerd. Het gekke is, is dat het niet elke dag vast loopt, maar de enige dag wel en dan de andere dag niet. Soms zit er wel een week tussen, maar er kan ook wel een uurtje tussen zitten. Erg verschillend.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo moeilijk altijd deze dingen omdat je niet weet wat de gebruiker ermee doet etc.

scan op virussen/spyware

update je windows regelmatig

defragmenteer je hardeschijven

zet overbodige programma's uit tijdens opstarten zoals MSN en wat dan ook

Link to comment
Delen op andere websites

Nou dit doe ik ermee: Computer opstarten, domme informatie weg klikken, msn aanzetten, internet opstarten, spel opstarten. Dit soms een paar uur, of een paar minuten en hij staat vast. Soms loopt hij helemaal niet vast. Defragmentatie gedaan, scanner heb ik laten lopen, programma's staan altijd uit als ik msn opstart, Windows update ik vaak genoeg.

Maar goed, ik denk dat het gewoon aan Vista ligt. Mijn buurman heeft het ook, en nu hoor ik hier dus nog iemand met dit probleem. Maarja, als ik Windows erop zet kan ik alles weer opnieuw installeren :7

Link to comment
Delen op andere websites

Nou dit doe ik ermee: Computer opstarten, domme informatie weg klikken, msn aanzetten, internet opstarten, spel opstarten. Dit soms een paar uur, of een paar minuten en hij staat vast. Soms loopt hij helemaal niet vast. Defragmentatie gedaan, scanner heb ik laten lopen, programma's staan altijd uit als ik msn opstart, Windows update ik vaak genoeg.

Maar goed, ik denk dat het gewoon aan Vista ligt. Mijn buurman heeft het ook, en nu hoor ik hier dus nog iemand met dit probleem. Maarja, als ik Windows erop zet kan ik alles weer opnieuw installeren :7

Ja, nu zit je met een systeem dat soms om de zoveel tijd eruit klapt, ook niet zo fijn dunkt me.

Link to comment
Delen op andere websites

@Hierboven: mijn buurman heeft hetzelfde probleem en die zegt dat het aan Vista ligt. Als jij zegt dat het daar niet aan ligt, zeg dan even waar het dan wel aan ligt. Met zo'n reactie kan ik natuurlijk helemaal niks.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...