Jump to content

Beeldscherm probleem


gta master 1

Recommended Posts

Hallo,

Mijn vader heeft een LCD scherm aan z'n PC hangen (niet letterlijk, hij staat gewoon op het bureau :) ). Maar sinds vandaag geeft het scherm aan dat hij geen signaal binnen krijgt.

Eerst heb ik alle kabels goed nagecheckt of ze er goed in zaten ect. Maar dat hielp niet.

Nu eb ik hem op mijn eigen PC aangesloten, als tweede scherm. De PC herkent hem wel, maar het scherm blijft zeggen dat hij geen signaal binnenkrijgt.

Het scherm is al een paar jaar oud en ik vrees dan ook het ergste. Hij is van het merk: Neo View (zelf ook nog nooit van gehoord :) )

Weet iemand waar het probleem kan liggen? Hij geeft zegmaar wel aan dat er geen singaal is dus ik denk dat of de ''ontvanger'' van het scherm kapot is of de kabel (ik zal straks eens een andere proberen).

Alvast bedankt,

Groetjes Jarno,

Link to comment
Delen op andere websites

Goh, dat had mijn vader gisteren ook, maar hij is ermee naar de computerzaak gegaan en daar hebben ze iets in de bios van de pc zitten knoeien en nu doet ie het weer...

Ik had ook al gekeken of alle kabels goed zaten, ander scherm geprobeerd (mijn oude 17 inch) maar tevergeefs...

Link to comment
Delen op andere websites

waarschijnlijk de kabel kapot? weet niet waarmee die is aangesloten of met VGA of met DVI, pak eens van je eigen TFT de kabel ervan van de monitor naar de pc, dus niet de voeding kabel en probeer het dan nog eens.

Link to comment
Delen op andere websites

waarschijnlijk de kabel kapot? weet niet waarmee die is aangesloten of met VGA of met DVI, pak eens van je eigen TFT de kabel ervan van de monitor naar de pc, dus niet de voeding kabel en probeer het dan nog eens.

Ik heb het net met een HDMI-DVI kabel geprobeerd met mn PS3, maar die werkte niet (maar dat is waarschijnlijk ook doordat het scherm geen DVI-D ondersteund).

Zelf heb ik een TV met VGA aansluiting, die ik dus ook als PC scherm gebruik.

Die van mn pa is 1 met DVI aansluiting, welke DVI hij allemaal ondersteund weet ik niet precies (hij kan analoog en digitaal signaal ontvangen.

Ik heb net de stroomkabel geprobeerd te verwisselen.: Die van mn pa kan wel in mijn scherm en doet het dan prima, maar die van mij gaat niet in mn vaders scherm.

EDIT: erg raar, ik probeerde het net opniew, met dezelfde kabel als die mn pa altijd gebruikt, ik ging door de wizard heen van Nvidia voor meerdere schermen, en ik krijg opeens beeld! Hij doet het weer dus.

Bewerkt: door gta master 1
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...