CoolieJoolie Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 Hallo jongen en meisjes, Ik krijg binnenkorteen nieuwe PC, en daar wil ik wel een goeie videokaart in hebben. Dus nu is mijn vraag: Van welk merk zou ik een videokaart kopen? NVIDIA: Heeft meer drivers support en FPS versnellers zoals PshX, maar ATI is vaak goedkoper. Dit topic kan ook gebruikt worden als een normaal NVIDIA vs ATI topic en hoeft niet over mijn PC te gaan... Reageren
xgaming Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 Wat is je budget voor de videokaart? Wat wil je ermee doen? Het zal wel vooral gamen zijn, wat moet je er anders mee? Op hoeveel inch ga je spelen (diameter van je monitor)? Wat is de rest van je nieuwe computer? Deze vragen zijn niet relevant voor het merk maar welke kaart je het beste kan kiezen. ATi heeft meestal een betere prijs / kwaliteit verhouding. Nvidia heeft snelle single chips videokaarten. Ikzelf heb nog nooit een Nvidia gekocht (heb er wel naar gekeken), maar koop ATi's. Reageren
gta master 1 Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 Ze zijn pas met elkaar te vergelijken als e van de zelfde soort neemt: bijv. Ati 4870 X2 VS Nvidia GTX 295 Dan kun je beter voor de Ati gaan, aangezien die goedkoper is en ongevee even goed. Maar ga je in de ''nvidia 9800 Gt'' klaase kijken, kun je weer beter voor de nvidia gaan. Zelf heb ik een nvidia en heb er een goede ervaring mee! Reageren
.Senne Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 (bewerkt) Ikzelf had eerst een Nvidia 7300LE (flutkaart nu, vroeger was ie best goed), en deze werkte voor mij naar behoren. Nooit problemen mee gehad, en kan nog steeds vrij recente games spelen. Maar ik heb nu een nieuwe kaart besteld, de Nvidia GTX260. Nu kan ik weer wat in de toekomst gamen Ik ben wel gewoon weer voor Nivida gegaan, omdat ik er goede ervaringen mee heb en omdat de kaart van Ati die ongeveer gelijk is aan de GTX260 (HD4870) meer kost. Bewerkt: 13 april 2009 door senneken Reageren
wesley123 Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 Ikzelf had eerst een Nvidia 7300LE (flutkaart nu, vroeger was ie best goed), en deze werkte voor mij naar behoren. Nooit problemen mee gehad, en kan nog steeds vrij recente games spelen. Maar ik heb nu een nieuwe kaart besteld, de Nvidia GTX260. Nu kan ik weer wat in de toekomst gamen Ik ben wel gewoon weer voor Nivida gegaan, omdat ik er goede ervaringen mee heb en omdat de kaart van Ati die ongeveer gelijk is aan de GTX260 (HD4870) meer kost. Nou wat jij nu zeg tklopt niet helemaal, jij wou simpelweg weinig van ati/amd afweten, de prijs had er vrij weinig mee temaken, aangezien je met een amd/ati systeem slechts ene paar tientjes duurder uitwas en je dan een snellere pc gehad had. NVidia is over het algemeen veel duurder dan ATI, ATI heeft een beter prijs/qualiteit, zo is een HD3870 stukken goedkoper dan een 9800GT en is soms nog sneller ook. Verder word ATI Crossfire veel meer ondersteund en is ook al veel verder ontwikkeld dan SLI. Reageren
CoolieJoolie Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 april 2009 (bewerkt) Ikzelf had eerst een Nvidia 7300LE (flutkaart nu, vroeger was ie best goed), en deze werkte voor mij naar behoren. Nooit problemen mee gehad, en kan nog steeds vrij recente games spelen. Maar ik heb nu een nieuwe kaart besteld, de Nvidia GTX260. Nu kan ik weer wat in de toekomst gamen Ik ben wel gewoon weer voor Nivida gegaan, omdat ik er goede ervaringen mee heb en omdat de kaart van Ati die ongeveer gelijk is aan de GTX260 (HD4870) meer kost. Nou wat jij nu zeg tklopt niet helemaal, jij wou simpelweg weinig van ati/amd afweten, de prijs had er vrij weinig mee temaken, aangezien je met een amd/ati systeem slechts ene paar tientjes duurder uitwas en je dan een snellere pc gehad had. NVidia is over het algemeen veel duurder dan ATI, ATI heeft een beter prijs/qualiteit, zo is een HD3870 stukken goedkoper dan een 9800GT en is soms nog sneller ook. Verder word ATI Crossfire veel meer ondersteund en is ook al veel verder ontwikkeld dan SLI. Maar.... Crossfire moet ook ondersteund worden door de games, en dat is meestal bij SLI niet het geval waardoor met NVIDIA meestal een beter systeem kan ontwikkelen. Dus wat je zegt over Crossfire is niet waar, ik ken maar weinig games waar Crossfire echt word ondersteund... Bewerkt: 13 april 2009 door CoolieJoolie Reageren
wesley123 Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 vrijwel alle games die sli ondersteunen ondersteunen ook crossfire, met crossfire kan je tevens meer dan 2 kaarten draaien(wat SLI geloof ik niet kan) en het is al veel beter ontwikkeld. De nieuwste drivers van Ati leveren echt enorme prestatie winst bij crossfire opstellingen en dual cpu kaarten. Hoe dan ook, crossfire/sli is zijn geldtoch ngo niet waard. Zo is een HD4870x2 sneller dan 2 HD4870 in crssfire opstelling en ook nog sneller dan drie daarvan geloof ik. Reageren
.Senne Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 Nou wat jij nu zeg tklopt niet helemaal, jij wou simpelweg weinig van ati/amd afweten, de prijs had er vrij weinig mee temaken, aangezien je met een amd/ati systeem slechts ene paar tientjes duurder uitwas en je dan een snellere pc gehad had.NVidia is over het algemeen veel duurder dan ATI, ATI heeft een beter prijs/qualiteit, zo is een HD3870 stukken goedkoper dan een 9800GT en is soms nog sneller ook. Verder word ATI Crossfire veel meer ondersteund en is ook al veel verder ontwikkeld dan SLI. Als het me Voordeliger uitkwam voor een veel beter systeem, had ik Ati en AMD genomen. Maar dan moest ik ook een nieuw moederbord kopen, waardoor ik over m'n budget heen ging. De HD4870 is niet veel beter dan de GTX260 maar kost wel 50 euro meer. Ik had een budget dat perfect paste voor m'n GTX260 + Q8200 + voeding + ram. Een Amd/ati systeem paste daar niet in, want dan was het HD4850/4870 + Phenom II + voeding + ram + moederbord. Dus niet 'een paar 10tjes'. En als het dan al sneller was, had ik er waarschijnlijk bitter weinig van gemerkt. Reageren
CoolieJoolie Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 april 2009 vrijwel alle games die sli ondersteunen ondersteunen ook crossfire, met crossfire kan je tevens meer dan 2 kaarten draaien(wat SLI geloof ik niet kan) en het is al veel beter ontwikkeld. De nieuwste drivers van Ati leveren echt enorme prestatie winst bij crossfire opstellingen en dual cpu kaarten.Hoe dan ook, crossfire/sli is zijn geldtoch ngo niet waard. Zo is een HD4870x2 sneller dan 2 HD4870 in crssfire opstelling en ook nog sneller dan drie daarvan geloof ik. Even mierenneuken... SLI heeft als maximum 3 kaarten, en meer is ook niet echt nodig, er zijn maar weinig moederborden met 4 PCI-E 16x sloten. Reageren
wesley123 Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 ja dat is zo, maar sowieso heeft crossfire/sli nu nog wienig waarde. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 Ze zijn pas met elkaar te vergelijken als e van de zelfde soort neemt: bijv. Ati 4870 X2 VS Nvidia GTX 295Dan kun je beter voor de Ati gaan, aangezien die goedkoper is en ongevee even goed. Maar ga je in de ''nvidia 9800 Gt'' klaase kijken, kun je weer beter voor de nvidia gaan. Zelf heb ik een nvidia en heb er een goede ervaring mee! De ATi tegenhanger van de 9800GT is de HD4830, en die ongeveer 20 euro goedkoper voor dezelfde prestaties. Reageren
Limbolander Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 dat ATi of nvidia beter is is allemaal onzin, beide topmerken die lekker met elkaar concurreren zodat wij van de beste prijzen en prestaties kunnen genieten, lekker toch? gewoon degene met de beste prestaties en prijs uitzoeken voor jou budget, maakt echt geen drol uit of je ATi of nvidia neemt. Reageren
RHochstenbach Geplaatst: 15 april 2009 Rapport Geplaatst: 15 april 2009 Nvidia heeft beter drivers dan ATI. Je merkt daarom ook dat bij de Known Issues van veel games vaak ATI wordt vermeld. Maar als je zorgt dat de drivers altijd up-to-date blijven, zou dat niet zo zeer een probleem zijn. Maar dit heeft dus met de software te maken, en niet met de kaarten zelf. Reageren
Limbolander Geplaatst: 15 april 2009 Rapport Geplaatst: 15 april 2009 Nvidia heeft beter drivers dan ATI. Je merkt daarom ook dat bij de Known Issues van veel games vaak ATI wordt vermeld. Maar als je zorgt dat de drivers altijd up-to-date blijven, zou dat niet zo zeer een probleem zijn. Maar dit heeft dus met de software te maken, en niet met de kaarten zelf. Het gaat allemaal om de persoonlijke ervaring van een bepaald merk, harde feiten kan je nooit echt geven omdat het toch een concurrentiestrijd is, dat is hetzelfde met bijv nike en adidas, en ga zo maar door. Reageren
keessie Geplaatst: 15 april 2009 Rapport Geplaatst: 15 april 2009 ja kan wel maar ik heb geen verstand van videokaarten en hier kan ik denk ik vragen welke beter is. Geforce 9600M GT of Radeon Mobility HD4570 grz Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.