Jump to content

ATI versus NVIDIA


CoolieJoolie

Recommended Posts

  • 1 maand later...
  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • wesley123

    16

  • Limbolander

    12

  • ikt

    9

  • Djmaddox

    4

vrijwel alle games die sli ondersteunen ondersteunen ook crossfire, met crossfire kan je tevens meer dan 2 kaarten draaien(wat SLI geloof ik niet kan) en het is al veel beter ontwikkeld. De nieuwste drivers van Ati leveren echt enorme prestatie winst bij crossfire opstellingen en dual cpu kaarten.

Hoe dan ook, crossfire/sli is zijn geldtoch ngo niet waard. Zo is een HD4870x2 sneller dan 2 HD4870 in crssfire opstelling en ook nog sneller dan drie daarvan geloof ik.

Even mierenneuken... :7 SLI heeft als maximum 3 kaarten, en meer is ook niet echt nodig, er zijn maar weinig moederborden met 4 PCI-E 16x sloten.

nog sterket NVidia heeft al QuadSLI dus 4 kaarten in 1 en ATi ook al hoor

Link to comment
Delen op andere websites

vrijwel alle games die sli ondersteunen ondersteunen ook crossfire, met crossfire kan je tevens meer dan 2 kaarten draaien(wat SLI geloof ik niet kan) en het is al veel beter ontwikkeld. De nieuwste drivers van Ati leveren echt enorme prestatie winst bij crossfire opstellingen en dual cpu kaarten.

Hoe dan ook, crossfire/sli is zijn geldtoch ngo niet waard. Zo is een HD4870x2 sneller dan 2 HD4870 in crssfire opstelling en ook nog sneller dan drie daarvan geloof ik.

Even mierenneuken... :7 SLI heeft als maximum 3 kaarten, en meer is ook niet echt nodig, er zijn maar weinig moederborden met 4 PCI-E 16x sloten.

nog sterket NVidia heeft al QuadSLI dus 4 kaarten in 1 en ATi ook al hoor

ja dat kan idd kloppen, maar zoals gezegt, wat heb je eraan? het zal nog echt gene performance winst op gaan leveren, geen nekel spel ondersteund quad, een hoop doen het neit eens met 2 kaarten, dus geld eraan uitgeven is totale bullshit, over ene paar jaar zal het wss wat gaan opleveren, maar tot die tijd is het nog zonde van je geld

Link to comment
Delen op andere websites

weer de fout van veel mensen, merken baseren op goed en slecht door te kijken naar wie het extreemste spul heeft en welk spul het extreemste kan.

Andere kant daarvan is dat 99% geeneens in aanraking gaat komen met al die high-end dingen zoals de 295GTX atm de beste kaart is, vandaar dat ATi voor het grote gedeelte toch echt de winnaar is door hun prijs/kwaliteit, en tja het blijft toch op en neer gaan wie de beste kaart heeft, een maand is dat ATi dan komt nvidia weer en ga zo maar verder, dus beetje loos om daarop te gaan baseren wie nu de beste fabrikant is.

Link to comment
Delen op andere websites

Meestal begint ATI altijd emt de snelste kaart, en antwoord nvidia daarop, kijk maar met de HD4870x2, iet veel later kwam de GTX295 uit, ze zijn nu een beetje oorlogje aan eht voeren over wie de beste kaart kan bouwen. Straks als windows 7 uit is komen de eerste Dx11 kaarten en koop je straks de dual gpu kaarten voor bijna niks.

Over ene maand of 2 komt de HD4890x2 en hup, heeft ATI weer de snelste.

Link to comment
Delen op andere websites

Stja, idd. Laat die 4890X2 maar snel uitkomen. Want dan gaat de HD4870 en de HD4850 natuurlijk weer zakken in prijs.

Voor ons is het alleen maar gunstig als hun lekker gaan vechten over wie de beste kaarten heeft. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

weer de fout van veel mensen, merken baseren op goed en slecht door te kijken naar wie het extreemste spul heeft en welk spul het extreemste kan.

Andere kant daarvan is dat 99% geeneens in aanraking gaat komen met al die high-end dingen zoals de 295GTX atm de beste kaart is, vandaar dat ATi voor het grote gedeelte toch echt de winnaar is door hun prijs/kwaliteit, en tja het blijft toch op en neer gaan wie de beste kaart heeft, een maand is dat ATi dan komt nvidia weer en ga zo maar verder, dus beetje loos om daarop te gaan baseren wie nu de beste fabrikant is.

Ik maak geen fout, ik baseer merken op gebruikerservaring en prijs/prestatie. Qua prijs/prestatie loopt ATI nu mijlenver voor op nVidia, maar qua gebruikersgemak verliest ATI dik (CCC = kut). Maar zoals ik al zei, als je teveel geld hebt kun je beter de nieuwste kaart van nVidia nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Stja, idd. Laat die 4890X2 maar snel uitkomen. Want dan gaat de HD4870 en de HD4850 natuurlijk weer zakken in prijs.

Voor ons is het alleen maar gunstig als hun lekker gaan vechten over wie de beste kaarten heeft. ^_^

Idd, de kaarten die nu nog heel goed zijn en heel duur en alle spellen op high kunnen spelen, zullen natuurlijk in prijs zakken terwijl ze dan nog steeds heel veel games op high kunnen spelen. dus ja, alleen maar gunstig voor ons :Y

Link to comment
Delen op andere websites

weer de fout van veel mensen, merken baseren op goed en slecht door te kijken naar wie het extreemste spul heeft en welk spul het extreemste kan.

Andere kant daarvan is dat 99% geeneens in aanraking gaat komen met al die high-end dingen zoals de 295GTX atm de beste kaart is, vandaar dat ATi voor het grote gedeelte toch echt de winnaar is door hun prijs/kwaliteit, en tja het blijft toch op en neer gaan wie de beste kaart heeft, een maand is dat ATi dan komt nvidia weer en ga zo maar verder, dus beetje loos om daarop te gaan baseren wie nu de beste fabrikant is.

Ik maak geen fout, ik baseer merken op gebruikerservaring en prijs/prestatie. Qua prijs/prestatie loopt ATI nu mijlenver voor op nVidia, maar qua gebruikersgemak verliest ATI dik (CCC = kut). Maar zoals ik al zei, als je teveel geld hebt kun je beter de nieuwste kaart van nVidia nemen.

mja dat is jou persoonlijke mening, CCC heeft bij mij altijd perfect gewerkt, alhoewel ik de interface van nvidia ook erg netjes uit vind zien, lijkt gewoon heel erg op een normale "windows interface" imo. Na een tijdje weetje toch waar je alles moet vinden, ofja eigenlijk zit je toch niet wekelijks je settings te veranderen neem ik aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Op dat punt heeft ikt behoorlijk gelijk, CCC is neit bepaald een geweldig stukje software, als je daarin AA afstelt en andere 3d dingen worden die sowieso geofrceerd. Ook ervaarde ik heel veel crashes met de drivers van ati, dat is nu gelukkig wat minder, maar qua software blijft ati nog wel achter

Link to comment
Delen op andere websites

Nooit last van gehad van dat forceren, verder ook nog nooit ook maar een crash gehad met ATi, met deze hd3870 niet en bij me vorige pc met mijn x1650 pro ook nooit gehad. Maargoed persoonlijke gebruikservaring natuurlijk he :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...