Jump to content

Games for Windows - LIVE Update


AriAron

Recommended Posts

Aan het begin als je GTA IV opstart dan moet je inloggen op je Windows Live account, dat doet ie gewoon, maar dan zegt ie dat er een update beschikbaar is en of ik die wil downloaden (zo niet, dan wordt je niet ingelogd), als je dan ja zegt dan zie je inderdaad het balkje langzaam naar de 100% gaan (dus dat je em aan het downloaden bent), maar als die 100% is dan blijft ie daar stil staan en duurt het 10 minuten en dan loopt ie helemaal vast (en de update is niet geinstalleerd).

Dit is heel vervelend, want nu kan ik dus niet inloggen en dus ook niet saven.

Wat moet ik doen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had een ander, soortgelijk probleem, bij het opstarten zegt windows live dat er een patch beschikbaar is, en vraagt of ik die wil downloaden. Als ik "ja" koos, kreeg ik berichtje dat windows misschien opnieuw opgestart moet worden... als ik daarna gta4 weer startte, begon het hele verhaal weer opnieuw (update beschikbaar... blabla), Eerst klikte ik gewoon op "offline spelen" omdat ik toch aan single player bezig was, maar ik heb pas de oorzaak gevonden.. vista firewall blokkeerde het spel, en de patch kon dus niet door het spel zelf gedownload worden.

Als die bij jou het geval is, moet je vlak na het starten op alt en tab tegelijk drukken, als er dan een waarschuwingsvenster staat, kan je hier "blokkering opheffen" kiezen. Je kan hierna terug naar het spel gaan door het aan te klikken in de taakbalk.

Bewerkt: door InigoMontoya
Link to comment
Delen op andere websites

Op de site van r* games staat de patch ook, dus daar akn je hem ook vandaan halen.

Als je ehm hebt geinstalleert(dus patch nummer 3) kun je weer gewoon online

Eehmm, als ik naar rockstargames.com ga en ik ga naar downloads en dan naar pc game patches, dan zie ik daar niks bijstaan voor gta IV, doe ik het nu verkeerd?

--

Ik had een ander, soortgelijk probleem, bij het opstarten zegt windows live dat er een patch beschikbaar is, en vraagt of ik die wil downloaden. Als ik "ja" koos, kreeg ik berichtje dat windows misschien opnieuw opgestart moet worden... als ik daarna gta4 weer startte, begon het hele verhaal weer opnieuw (update beschikbaar... blabla), Eerst klikte ik gewoon op "offline spelen" omdat ik toch aan single player bezig was, maar ik heb pas de oorzaak gevonden.. vista firewall blokkeerde het spel, en de patch kon dus niet door het spel zelf gedownload worden.

Als die bij jou het geval is, moet je vlak na het starten op alt en tab tegelijk drukken, als er dan een waarschuwingsvenster staat, kan je hier "blokkering opheffen" kiezen. Je kan hierna terug naar het spel gaan door het aan te klikken in de taakbalk.

Ehm als ik op alt en tab tegelijk druk dan krijg ik dat schermpje dat je kan switchen naar een ander programma? Wat doe ik verkeerd?

>>> Door Hanneswasco: Dubbelpost samengevoegd, gelieve in het vervolg de 'Bewerk'-knop te gebruiken. ;)<<<

Link to comment
Delen op andere websites

...

Ehm als ik op alt en tab tegelijk druk dan krijg ik dat schermpje dat je kan switchen naar een ander programma? Wat doe ik verkeerd?

Ja, dat krijg je als je alt-tab in windows indrukt (is task-switcher); ik gebruikte het nadat GTAIV opgestart was (en dus op volledig scherm draaide, dan wordt het spel geminimaliseerd naar de taakbalk, en kon ik dus die waarschuwing van de firewall zien.

Bij de vorige patch(es) had ik niet door dat de firewall het spel verhinderde zelf de update te downloaden, toen had ik de patch ook zelf gedownload. Ik had een downloadlink gebruikt die ik tegenkwam door te googlen op "GTA4 patch download" (eerst kon ik de patches ook niet vinden op de site van Rockstar) Als je de patch zelf installeerd gaat die waarschuwing van windows live ook weg. (tot er een nieuwe patch beschikbaar is)

--

...

Dit is heel vervelend, want nu kan ik dus niet inloggen en dus ook niet saven.

...

Na de eerste paar keer klikte ik gewoon op nee, bij mij werd ik dan aangemeld op een offline account (hoefde ik zelf niets voor te doen) en kon ik gewoon saven. Ik weet niet of dat gevolgen heeft voor die achievements ofzo, maar ik heb in ieder geval een heel stuk van het spel zo gespeeld. (Dit was voor ik dat van die firewall ontdekte)

>>> Door Hanneswasco: Dubbelpost samengevoegd, gelieve in het vervolg de 'Bewerk'-knop te gebruiken. ;)<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Het is opgelost! Ik heb toch die patch geinstalleerd, en toen deed ie het wel. Wel raar dat ik voor dat ik de goede patch had geinstalleerd al 3 x ook de derde versie van een patch voor GTA IV had geinstalleerd:S

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Ik had een ander, soortgelijk probleem, bij het opstarten zegt windows live dat er een patch beschikbaar is, en vraagt of ik die wil downloaden. Als ik "ja" koos, kreeg ik berichtje dat windows misschien opnieuw opgestart moet worden... als ik daarna gta4 weer startte, begon het hele verhaal weer opnieuw (update beschikbaar... blabla), Eerst klikte ik gewoon op "offline spelen" omdat ik toch aan single player bezig was, maar ik heb pas de oorzaak gevonden.. vista firewall blokkeerde het spel, en de patch kon dus niet door het spel zelf gedownload worden.

Als die bij jou het geval is, moet je vlak na het starten op alt en tab tegelijk drukken, als er dan een waarschuwingsvenster staat, kan je hier "blokkering opheffen" kiezen. Je kan hierna terug naar het spel gaan door het aan te klikken in de taakbalk.

Ik heb dat ook maar als ik alt-tab doe is er nix, alleen RSGC (zoals gwnlijk) Is er een manier om handmatig die blokkering op te heffen of moet ik gwn de firewall helemaal uitzetten?? (ik heb UAC wel uit)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...