Jump to content

Algemene Hardware Discussie


Thundercover

Recommended Posts

Mijn 9800GT is idle 50*c bij een kamertemperatuur van 23*c. Ik merk dat alles binnenin warmer word nu de lente/zomer is begonnen.

Mijn 260GTX is nu momenteel 57 graden, heb net wel even Sims 3 en GTA SA gespeeld, hij word dus ook ietsje warmer als normaal. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    148

  • Limbolander

    102

  • TaartJJ~!

    86

  • Djmaddox

    65

Mijn 9800GT is idle 50*c bij een kamertemperatuur van 23*c. Ik merk dat alles binnenin warmer word nu de lente/zomer is begonnen.

Mijn 260GTX is nu momenteel 57 graden, heb net wel even Sims 3 en GTA SA gespeeld, hij word dus ook ietsje warmer als normaal. :Y

Ik merk het niet alleen aan mij GPU, ook mijn cores zijn ~5*c gestegen.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Hierboven, whaha. :schater:

BTW, Alienware was ik nog vergeten. Dat vind ik ook erg stijlvolle kasten, zeker in wit met blauwe leds.

Ook vind ik die ene predator kast van Acer wel bruut, maar dat gaat er net een beetje over. :puh:

Acer_Predator-G7700.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Eerste tests van de Intel Core i5!

Een Chinees heeft het instap model van de Core i5 weten te bemachten, deze is op 2.66GHz geklokt en beschikt over Hyperthreading, net zoals zijn grote broer de i7.

Volgens de test is de CPU iets sneller dan het topmodel uit de Core 2 Quad serie Q9650. die op 3.0GHz loopt.

Intel Core i5 op 2,66GHz getest

Door Marc Rademaker, maandag 25 mei 2009 13:17, views: 14.247

Een aantal testexemplaren van Intels nieuwe Core i5-processors zijn in het wild opgedoken. Een testexemplaar van de goedkoopste Lynnfield-processor, met vier cores en een kloksnelheid van 2,66GHz, werd door een aantal benchmarks geloodst.

Een forumlid van de Chinese website Xfastest wist de hand te leggen op een op 2,66GHz geklokte Core i5-processor. De processor wist onder andere een score van 13.772 punten te halen in de 3DMark Vantage-test. Helaas werden er geen andere cpu's in 3DMark Vantage getest. De Core i5 doorliep ook een aantal benchmarks in Everest, zoals de Queen-, AES- en PhotoWorxx-test. In de Queen-test, die van meerdere kernen en hyperthreading gebruikmaakt, is de op 2,66GHz geklokte Core i5-cpu ietwat sneller dan een QX9650, die op 3,0GHz is geklokt. In PhotoWorxx scoren de Core i5 en de QX9650 respectievelijk 20.971 en 15.388 punten. In de AES-test is de i5-cpu wederom sneller dan de hoger geklokte QX9650.

De quadcore Core i5-cpu's beschikken, net als de i7-processors, over hyperthreading, maar moeten het wel met een dual-channel in plaats van triple-channel memory-controller doen, en hebben bovendien een lagere QPI-snelheid. De processor werd getest op een p55-moederbord van Intel, waarvan ook flink wat foto's werden gemaakt.

1243243981.jpeg

Bron.

Bewerkt: door TaartJJ~!
Link to comment
Delen op andere websites

Zijn deze slechter dan i7? Naja, het maakt toch niet uit, domme zet als je het mij vraagt. Deze hadden toch ook zo'n superduur moederbord nodig(net als de i7)?

De moederborden worden denk ik veel goedkoper. Het hoeft nu allemaal niet zo High-end te zijn als het geval is met i7. En de processoren zullen ook erg goedkoop worden. Dit is denk ik een goede tegenhanger denk ik van de Phenom II. En die zijn behoorlijk goedkoop t.o.v. Ci7. Dus het zou logsich zijn als deze processoren rond het AMD prijssegment gaan zitten. De Phenom II modellen presteren namelijk ook iets beter dan de top Core 2 Quads. Dus in die zin is het juist een slimme zet van Intel. Alle gamers die nu geen 500 euro willen neerleggen voor een 1366 mobo en processor, gaan nu allemaal naar AMD toe. En vooral de X3 modellen, die het in games verassend goed doen, en vaak zelfs sneller zijn dan de X4 modellen in oudere games, kosten geen drol. Met de komst van de i5 zal Intel denk ik proberen te zorgen dat men een i5 koopt i.p.v. een Phenom II.

Link to comment
Delen op andere websites

Zijn deze slechter dan i7? Naja, het maakt toch niet uit, domme zet als je het mij vraagt. Deze hadden toch ook zo'n superduur moederbord nodig(net als de i7)?

De moederborden worden denk ik veel goedkoper. Het hoeft nu allemaal niet zo High-end te zijn als het geval is met i7. En de processoren zullen ook erg goedkoop worden. Dit is denk ik een goede tegenhanger denk ik van de Phenom II. En die zijn behoorlijk goedkoop t.o.v. Ci7. Dus het zou logsich zijn als deze processoren rond het AMD prijssegment gaan zitten. De Phenom II modellen presteren namelijk ook iets beter dan de top Core 2 Quads. Dus in die zin is het juist een slimme zet van Intel. Alle gamers die nu geen 500 euro willen neerleggen voor een 1366 mobo en processor, gaan nu allemaal naar AMD toe. En vooral de X3 modellen, die het in games verassend goed doen, en vaak zelfs sneller zijn dan de X4 modellen in oudere games, kosten geen drol. Met de komst van de i5 zal Intel denk ik proberen te zorgen dat men een i5 koopt i.p.v. een Phenom II.

AMD's topmodel, de PII X4 955, presteert ongeveer hetzelfde als de Q9550, de 2,66GHz i5 zal dus beter presteren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...