Jump to content

Algemene Hardware Discussie


Thundercover

Recommended Posts

  • Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    148

  • Limbolander

    102

  • TaartJJ~!

    86

  • Djmaddox

    65

Dus jij kunt wel korting regelen als wij nieuwe onderdelen nodig hebben. :puh:

haha ik krijg zelf iig wel personeelskorting maar dat is niet voor anderen sorry :puh:

Kan je het niet voor ons bestellen? xD

Link to comment
Delen op andere websites

Dus jij kunt wel korting regelen als wij nieuwe onderdelen nodig hebben. :puh:

haha ik krijg zelf iig wel personeelskorting maar dat is niet voor anderen sorry :puh:

Kan je het niet voor ons bestellen? xD

nou pm die lijsten en ik regel wel een palletje vol hardware met korting

Link to comment
Delen op andere websites

Powercolor stelt HD 4730 officieel voor

Door Olaf van Miltenburg, vrijdag 29 mei 2009 12:42, views: 8.480

Powercolor heeft de komst van de eerste Radeon HD 4730 officieel aangekondigd. Anders dan de naam doet vermoeden gaat het niet om een grafische kaart met een op 40nm geproduceerde gpu, maar om een variant op de 4830.

Powercolor heeft deze week de PCS HD4730 aangekondigd: een grafische kaart met 640 streamprocessors waarvan de coreklok op 700MHz loopt, terwijl de 512MB aan gddr5-geheugen op 900MHz is geklokt en de geheugenbus 128bit breed is. De naam doet vermoeden dat de kaart op de op 40nm gebakken RV740 van de Radeon HD 4770 gebaseerd is, maar niets is minder waar: het blijkt om de op 55nm geproduceerde RV770 met codenaam RV770CE te gaan. De 4730 kan gezien worden als de opvolger van de 4830 met een smallere geheugenbus: 128bit in plaats van 256bit. Ter compensatie is de coreklok verhoogd van 575MHz naar 700MHz en is de kaart van gddr5- in plaats van gddr3-geheugen voorzien. De 4830 wordt naar alle waarschijnlijkheid uitgefaseerd.

1243590236.png

De Powercolor PCS HD4730 krijgt een adviesprijs van 80 dollar en zal vanaf 8 juni te koop zijn. De adviesprijs van de 4830 lag ten tijde van de introductie in oktober vorig jaar rond de 110 euro, maar inmiddels is deze gezakt naar 80 euro. Hoe de 4730 presteert is nog niet duidelijk, maar gezien de specificaties vallen de prestaties waarschijnlijk iets hoger uit dan die van de 4830.

De HD 4770 - het energiezuinige, op 40nm geproduceerde alternatief voor de 4850 - blijkt verder moeilijk te leveren, omdat de vraag hoog is maar de yields nog niet optimaal zijn. AMD speelt hierop in door de prijs van de Radeon HD 4850 verder te verlagen. De prijs van de 4850 zou in Europa in de buurt van de 90 euro komen, waarmee deze dicht bij die van de 4770 komt.

Bron.

Dat betekend dat de HD4830 wordt uitgefaseert, en dat hij word vervangen door deze videokaart.

De prestaties zijn dus iets beter als die van de HD4830, wat dus betekend dat deze iets sterker zal worden als de NVIDIA 9800GT.

Nog een interessant detail, de HD4850 wordt in prijs verlaagt omdat de HD4770 moeilijk te verkrijgen is _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Mja weer zo'n kaart die geen fancontrol ondersteund ( op de foto zie je maar 2 kabels, je moet er 4 hebben voor een PWM fan en dus fancontrol )

Heb zelf atm ook een powercolor hd3870 ( ook zonder fancontrol, takke herrie zeg ik je.. ) die nu net BSOD's aan het geven terwijl ik op LAN zit :( dus heb maar meteen een nieuwe besteld, de XFX ati HD4770 ( dualslot cooled ) hoop dat die snel binnen komt :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

wordt eens tijd dat ik me pc eens laat vallen

kreeg net mail dat ik wss morgen mijn nieuwe hd4770 binnen heb, tis de dualslot versie en de hd4770 schijnt in het algemeen al goed over te clocken + niet zo warm te worden, dus dat wordt hopelijk veel overclock plezier ^^

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

Die x3 720 lijkt mij wel wat!

Mij ook. Dat word waarschijnlijk mijn nieuwe CPU. :puh: En dan vet hard overclocken gewoon. Heb ik nog nooit gedaan maar heb er zin in. :klap:

Wel goede koeler kopen hé! Ik ga dat ding mss ook kopen en dan naar 3,2Ghz duwen als hij dat wilt :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...