Jump to content

Algemene Hardware Discussie

Recommended Posts

Geplaatst:

Mijn stock i7 met stock cooler idled rond de 35, maar dat is met Turbo mode aan. Zonder Turbo mode op een normale 30.

• Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sprunk

148

• Limbolander

102

• TaartJJ~!

86

• Djmaddox

65

Geplaatst:

Het doet toch pijn als ik in de reclamefolders "gaming" pc's zie staan met een core i7, 8 gig ram en een 8600GT. En dat voor 2000 euro. :-(

Geplaatst:
Het doet toch pijn als ik in de reclamefolders "gaming" pc's zie staan met een core i7, 8 gig ram en een 8600GT. En dat voor 2000 euro. :-(

Rofl, merk PC's hebben meestal wel goede hardware. maar de videokaart is ALTIJD waardeloos.

Geplaatst:

Rofl, merk PC's hebben meestal wel goede hardware. maar de videokaart is ALTIJD waardeloos.

8gb ram heb ik nog niet gezien hoor, en tevens worden 8600GT's geeneens meer gebruikt in nieuwe pcs :puh:

Geplaatst:

8gb ram heb ik nog niet gezien hoor, en tevens worden 8600GT's geeneens meer gebruikt in nieuwe pcs :puh:

Is bij de lokale computerboer hiero, dus geen merk pc. Maar die gast z'n prijzen zijn ongelooflijk. Ik wou er eerst een upgrade set kopen voor mijn pc: 400 euro voor een GTX260+650 watt voeding. :7 Bij een andere pc-verkoper kostte het 250, zoals op het internet. :Y

Om even precies te zijn en zijn reclamefolder te citeren:

Intel Core i7 920 @21.28 ghz (8x2.66) , Asus PQ5 mobo, kingston 8.192 mb DDR2-800 ram geheugen, WD 1000Gig harde schijf, Nvidia Geforce 8600GT 512mb dedicated.

Dat ie zoiets durft plaatsen, die 21.28 ghz. :7 Hij doet echt gewoon 8x2.66, en zet het er nog eens tussen haakjes achter.

Geplaatst:
Om even precies te zijn en zijn reclamefolder te citeren:
Intel Core i7 920 @21.28 ghz (8x2.66) , Asus PQ5 mobo, kingston 8.192 mb DDR2-800 ram geheugen, WD 1000Gig harde schijf, Nvidia Geforce 8600GT 512mb dedicated.

Dat ie zoiets durft plaatsen, die 21.28 ghz. :7 Hij doet echt gewoon 8x2.66, en zet het er nog eens tussen haakjes achter.

LOL, 21 Ghz! :schater:

Geplaatst:

Pics or it didn't happen ^_^

Kan je het inscannen? ben wel erg benieuwd.

Geplaatst:

tja beunhazen he, ik had vandaag een pc, hele bovenkant ingedeukt, gast heeft volgens mij geraged op dat ding ofzo, zijpaneel zat er geeneens bij, moederbord zat met 2 zon schroeven v ast waar je normaal zijpaneel mee vastschroeft + ze zaten er maar half in, moederbord viel er bijna vanaf man, koeler was ook nog zon coolermaster v8 dus vind je het gek dat moederbord defect was, prutsers op de wereld zeg.. zelfbouw was t^^

Geplaatst:

Klopt het trouwens dat de i7 op dit moment de snelste is? en acht je bij acht cores niet 8 * 2.66 mag doen, hoe moet je dan wel de totale snelheid aangeven?

Geplaatst:
Klopt het trouwens dat de i7 op dit moment de snelste is? en acht je bij acht cores niet 8 * 2.66 mag doen, hoe moet je dan wel de totale snelheid aangeven?

Hij kan 8 dingen tegelijkertijd berekenen op 2.66GHz.

Geplaatst: (bewerkt)

8x 2.66 Ghz, wat een geweldige vent moet dat zijn. Kun je volgens mij echt geweldige mee lachen. :schater:

Hij telt gewoon de core's + treaths bij elkaar op en denk dat een i7 dus eigenlijk een 21 Ghz processor is. Het moet niet gekker worden hoor mensen. :N

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Om nog terug te komen op mijn vriend die denkt dat een Dual Core beter is...

Hij wilt een PC die goed is voor nu. Dus neemt hij een Dual Core en een GTX295. Gisteren heb ik met anderhalf uur gesproken via xfire en ik heb hem daar geprobeerd te overtuigen dat een Quad Core beter is. Maar hij gelooft me nog steeds niet. Heeft iemand nog een paar goede argumenten?

OMG, wacht even. Ben ik de eerste die echt goed leest en zie dat hij een i7 processor op een 775 moederbord wilt prikken met DDR2 geheugen? Of er moet inmiddels een Asus PQ5 LGA1366 moederbord zijn met DDR2 geheugensloten. :bonk:

@ Djmaddox: Tsja, wie niet luisteren wilt moet maar voelen. Hij komt er vroeg of laat nog wel achter dat hij beter voor Quad had kunnen gaan.

Bewerkt: door Sprunk
8x 2.66 Ghz, wat een geweldige vent moet dat zijn. Kun je volgens mij echt geweldige mee lachen. :schater:

Hij telt gewoon de core's + treaths bij elkaar op en denk dat een i7 dus eigenlijk een 21 Ghz processor is. Het moet niet gekker worden hoor mensen. :N

Het is niet cores en threads bij elkaar optellen, het is het aantal threads vermenigvuldigen met de kloksnelheid van de cores.

Om even iets duidelijk te maken: een Core i7 draait niet op 8 cores, maar op 4 cores. Elke core kan 1 of 2 threads hebben (ligt eraan of je Hyperthreading aan hebt staan). Een thread is een bewerking die een processor uit kan voeren, met Hyperthreading aan kan een i7 dus 2x zoveel bewerkingen per kloktik uitvoeren als met Hyperthreading uit.

@Sprunk: Je hebt gelijk, er klopt niks van die setup.

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:
Om nog terug te komen op mijn vriend die denkt dat een Dual Core beter is...

Hij wilt een PC die goed is voor nu. Dus neemt hij een Dual Core en een GTX295. Gisteren heb ik met anderhalf uur gesproken via xfire en ik heb hem daar geprobeerd te overtuigen dat een Quad Core beter is. Maar hij gelooft me nog steeds niet. Heeft iemand nog een paar goede argumenten?

Leg hem uit de de i7 4x zoveel tegelijk kan als zijn dual core. Dan slaat hij wel om. Waarom dit zo is? Theoretisch omdat de i7 4x zoveel cores heeft als de dual core, dat dit bijna nooit opgaat omdat maar heel weinig programma's alle 8 cores tegelijk gebruiken doet daar niets van af. Met een quad-core is het verhaal bijna hetzelfde maar die kan (weer in theorie) 2x zoveel tegelijk.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...