Jump to content

Algemene Hardware Discussie


Thundercover

Recommended Posts

  • Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    148

  • Limbolander

    102

  • TaartJJ~!

    86

  • Djmaddox

    65

Leg hem uit de de i7 4x zoveel tegelijk kan als zijn dual core. Dan slaat hij wel om. Waarom dit zo is? Theoretisch omdat de i7 4x zoveel cores heeft als de dual core, dat dit bijna nooit opgaat omdat maar heel weinig programma's alle 8 cores tegelijk gebruiken doet daar niets van af. Met een quad-core is het verhaal bijna hetzelfde maar die kan (weer in theorie) 2x zoveel tegelijk.

Zie mijn post.

Link to comment
Delen op andere websites

Leg hem uit de de i7 4x zoveel tegelijk kan als zijn dual core. Dan slaat hij wel om. Waarom dit zo is? Theoretisch omdat de i7 4x zoveel cores heeft als de dual core, dat dit bijna nooit opgaat omdat maar heel weinig programma's alle 8 cores tegelijk gebruiken doet daar niets van af. Met een quad-core is het verhaal bijna hetzelfde maar die kan (weer in theorie) 2x zoveel tegelijk.

Zie mijn post.

Ach zo. Dan ben ik zelfs in een verkoperspraatje gestonken van een site die echt beweerde dat de i7 acht core's heeft :$ .

Link to comment
Delen op andere websites

Ach zo. Dan ben ik zelfs in een verkoperspraatje gestonken van een site die echt beweerde dat de i7 acht core's heeft :$ .

Daar lijkt het wel op. Maar je zou het in eerste instantie wel zeggen, want ik heb in taakbeheer ook 8 van die grafiekjes voor de CPU. :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Ach zo. Dan ben ik zelfs in een verkoperspraatje gestonken van een site die echt beweerde dat de i7 acht core's heeft :$ .

Daar lijkt het wel op. Maar je zou het in eerste instantie wel zeggen, want ik heb in taakbeheer ook 8 van die grafiekjes voor de CPU. :sigaar:

mm weet het niet zeker, maar komt misschien door hyperthreading?

Link to comment
Delen op andere websites

Ach zo. Dan ben ik zelfs in een verkoperspraatje gestonken van een site die echt beweerde dat de i7 acht core's heeft :$ .

Daar lijkt het wel op. Maar je zou het in eerste instantie wel zeggen, want ik heb in taakbeheer ook 8 van die grafiekjes voor de CPU. :sigaar:

mm weet het niet zeker, maar komt misschien door hyperthreading?

Komt inderdaad door Hyperthreading. Iemand die dus niet veel van de i7 afweet zou meteen zeggen dat ik 8 cores heb, maar ik weet zelf wel beter natuurlijk.

Behalve dat het natuurlijk stoer staat, geeft het ook heel veel winst. Maar ook alleen maar bij de programma's die alle 8 threads ondersteunen...

Link to comment
Delen op andere websites

Ach zo. Dan ben ik zelfs in een verkoperspraatje gestonken van een site die echt beweerde dat de i7 acht core's heeft :$ .

Daar lijkt het wel op. Maar je zou het in eerste instantie wel zeggen, want ik heb in taakbeheer ook 8 van die grafiekjes voor de CPU. :sigaar:

mm weet het niet zeker, maar komt misschien door hyperthreading?

Komt inderdaad door Hyperthreading. Iemand die dus niet veel van de i7 afweet zou meteen zeggen dat ik 8 cores heb, maar ik weet zelf wel beter natuurlijk.

Behalve dat het natuurlijk stoer staat, geeft het ook heel veel winst. Maar ook alleen maar bij de programma's die alle 8 threads ondersteunen...

logisch nadenken levert toch aardig wat op :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Intel Core i7 920 @21.28 ghz (8x2.66) , Asus PQ5 mobo, kingston 8.192 mb DDR2-800 ram geheugen, WD 1000Gig harde schijf, Nvidia Geforce 8600GT 512mb dedicated.

Dat ie zoiets durft plaatsen, die 21.28 ghz. :7 Hij doet echt gewoon 8x2.66, en zet het er nog eens tussen haakjes achter.

Pics or it didn't happen ^_^

Kan je het inscannen? ben wel erg benieuwd.

Dat kan ik, ik zal even het foldertje zoeken en inscannen.

tja beunhazen he, ik had vandaag een pc, hele bovenkant ingedeukt, gast heeft volgens mij geraged op dat ding ofzo, zijpaneel zat er geeneens bij, moederbord zat met 2 zon schroeven v ast waar je normaal zijpaneel mee vastschroeft + ze zaten er maar half in, moederbord viel er bijna vanaf man, koeler was ook nog zon coolermaster v8 dus vind je het gek dat moederbord defect was, prutsers op de wereld zeg.. zelfbouw was t^^

ANGRY GERMAN KID!!!!1!11!!

EDIT: het foldertje met die i7 is zoek, heb wel nog een waarin een Quad core staat waarbij hij ook gewoon 4x2.66 ghz doet, en ook met 8 gig ram, maar dan met 9600GT. Nog steeds geen echte "game" pc, zoals hij beweert. :puh:

Scanning it in right now.

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Vraag ik me ook af. Ik heb 3 Gigabyte voor mijn quad core, en gebruik misschien maximum 2 gig. 8 gig krijg je toch nooit vol. :7 35% uploading, de foto is groot. xD

EDIT @ Hierboven: die heb ik ook gezien denk ik, het was een acer. Strax eens opzoeken. :puh: 70%. :7

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Vraag ik me ook af. Ik heb 3 Gigabyte voor mijn quad core, en gebruik misschien maximum 2 gig. 8 gig krijg je toch nooit vol. :7 35% uploading, de foto is groot. xD

ligt eraan wat je gebruikt, vriend van me draait weleens meerdere virtuele OS'en en dan heb je 8gb zo vol in gebruik ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 3 gig RAM in mijn i7 systeem en dat is zat. Wat moet je in vredesnaam met 8 gig. :7

Ik meende laatst een fail i7 systeem te zien, 6GB DDR3!! met 32bit Vista >.<

Dat is inderdaad erg suf. Ik ga wel, als ik het geld heb, upgraden naar 6GB omdat het altijd van pas komt bij het renderen van grote 3D renders of gewoon voor het videobewerken, zodat ik een groot cache heb voor mijn preview scherm.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 3 gig RAM in mijn i7 systeem en dat is zat. Wat moet je in vredesnaam met 8 gig. :7

Ik meende laatst een fail i7 systeem te zien, 6GB DDR3!! met 32bit Vista >.<

Dat is inderdaad erg suf. Ik ga wel, als ik het geld heb, upgraden naar 6GB omdat het altijd van pas komt bij het renderen van grote 3D renders of gewoon voor het videobewerken, zodat ik een groot cache heb voor mijn preview scherm.

zolang je het nog niet echt nodig hebt, gewoon blijven wachten tot het geen zak meer kost en dan halen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...