Jump to content

Algemene Hardware Discussie


Thundercover

Recommended Posts

  • Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    148

  • Limbolander

    102

  • TaartJJ~!

    86

  • Djmaddox

    65

Moraal van het verhaal is dat kaarten van tegenwoordig heel snel in waarde afnemen, omdat de technologie de laatste tijd zo snel groeit.

Daar heb je helemaal gelijk in, wat nu high end over the top extreem is over 1 jaar al weer verouderd. Ik zeg niet dat het dan oud is, maar ondertussen is er al beter en nieuw spul.

Link to comment
Delen op andere websites

AMD Phenom X4 II 955 komt eind april!

De snelste Phenom processor tot nu toe zal eind april in schappen van de winkeliers moeten liggen. Met een kloksnelheid van 3200 MHz en een aardige prijs zal deze procesor nog meer druk moeten zetten op Intel's high-end verkoop.

Weliswaar wordt van de Phenom X4 AM3 II-processor niet verwacht dat hij het zal winnen van de Intel Core i7 965 of 975, wel zal hij veel goedkoper zijn en een betere prijs/prestatie verhouding hebben.

Over de specificaties (behalve de kloksnelheid van 3200 MHz) is bekend dat de processor een TDP heeft van 125 W en een 8 MB cache. Verder beschikt het apparaat over een 512 KB L2-cache per kern, 6 MB gedeeld L3-cache en ondersteuning biedt aan dual-channel DDR2-en DDR3-geheugen.

Onze redactie heeft nog geen websites kunnen vinden in Nederland waar een daadwerkelijke prijs genoemd wordt. In het buitenland is de processor al wel te krijgen op pre-order, onder andere bij BLT voor 323 dollar. Op basis daarvan verwachten wij dat de prijs van de processor in Nederland bij de introductie om en nabij de 300 euro zal liggen.

27234_1e78c0ea.jpg

EDIT: bron: TZ.nl

De 940 staat gelijk aan de i7 920 qua games. Ben benieuwd of deze er misschien soms voorbij gaat. :puh:

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

De i7 gebruikt 130Watt, dacht ik uit mijn hoofd, dus die is nog minder zuinig.

Ze moeten dat energie label ook eens in gaan voeren op computerhardware. :Y

Ik doel dan ook op de Core 2 Quads, de snelste Core 2 Quad Q9650 (3.0/12288/1333) gebruikt slechts 95W

Link to comment
Delen op andere websites

Maar de Phenom X4 gebruikt ook 95Watt, dus ik snap niet wat je bedoelt. Het spijt me. :Y

- Een Phenom X4 kun je vergelijken met een Core 2 Duo.

- Een Phenom II X4 is te vergelijken met de snellere Core 2 Quads (Q9550,Q9650) en die gebruiken 95W

Link to comment
Delen op andere websites

Maar de Phenom X4 gebruikt ook 95Watt, dus ik snap niet wat je bedoelt. Het spijt me. :Y

- Een Phenom X4 kun je vergelijken met een Core 2 Duo.

- Een Phenom II X4 is te vergelijken met de snellere Core 2 Quads (Q9550,Q9650) en die gebruiken 95W

en i7 kun je er bij zetten bij phenom II :)

Link to comment
Delen op andere websites

Maar de Phenom X4 gebruikt ook 95Watt, dus ik snap niet wat je bedoelt. Het spijt me. :Y

- Een Phenom X4 kun je vergelijken met een Core 2 Duo.

- Een Phenom II X4 is te vergelijken met de snellere Core 2 Quads (Q9550,Q9650) en die gebruiken 95W

en i7 kun je er bij zetten bij phenom II :)

Bij gamen merk je het verschil niet, maar bij andere functies merk je toch wel dat de i7 sneller is.

Of de 955 bij normale bezigheden de i7 kan tippen valt nog te bezien.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...