Limbolander Geplaatst: 13 juni 2009 Rapport Geplaatst: 13 juni 2009 Op een blog van Wallance Santos, CEO van Maingear PC, is een Phenom II TWKR Black Edition opgedoken. De quadcore processor zou een speciale overklokprocessor zijn gebaseerd op het huidige topmodel van AMD, de Phenom II X4 955 Black Edition. Dit huidige topmodel slaagde er eerder al in om een klokfrequentie van 7 GHz te behalen. De verwachtingen rondom de geheimzinnige Phenom II TWKR processor zijn dan ook erg hoog gespannen, aangezien de chips voor deze TWKR processor speciaal zijn uitgezocht op hun overklokbaarheid. AMD heeft zelf nog geen informatie vrijgegeven over de standaard klokfrequentie van deze processor of zijn bestaan bevestigd. Vermoedelijk zal de Phenom II TWKR Black Edition in een zeer beperkte oplage verschijnen voor Maingear PC's, waardoor het een echte collector's item zal kunnen worden voor overklokkers. De Phenom II TWKR Black Edition zal niet in de winkels verkrijgbaar zijn. Wordt vervolgd... Blijkbaar is 7 Ghz nog niet genoeg. Staat op hardware.info. Lijkt mij toch gewoon een nep iets. Maar we wachten af tot AMD hierover officieel reageert. Zet er dan meteen bij dat dit gedaan is door professionele teams die onder andere gebruik maken van stikstof koeling, en het is volgens mij alleen geverifieerd met CPU-Z, loopt verder niet stabiel ofzo, alhoewel windows opstarten al een hele prestatie is natuurlijk op zo'n hoge overclock. Ja, 7 GhZ met zo'n speciale koeling zeker? Achja, mij boeit het niet. Ik ben btw nu bezig met video's converteren op m'n 1.73 GhZ Intel Core 2 Duo(Laptopversie). Gaat best nog snel hoor, heb examens, dus om de 2-3 uur een andere film laten converteren(voor m'n PSP, met PSP Video Converter). Maarja, ben al blij dat deze hoge temperaturen van m'n processor m'n laptop niet slopen.. 10 minuutjes doe ik er hier over voor een film van ~90 min :$ Reageren
Sprunk Geplaatst: 13 juni 2009 Rapport Geplaatst: 13 juni 2009 (bewerkt) Zet er dan meteen bij dat dit gedaan is door professionele teams die onder andere gebruik maken van stikstof koeling, en het is volgens mij alleen geverifieerd met CPU-Z, loopt verder niet stabiel ofzo, alhoewel windows opstarten al een hele prestatie is natuurlijk op zo'n hoge overclock. Het is niet mijn nieuwsbericht hoor. Ik kan er wel in gaan zetten dat het met stikstof is gebeurd, maar A. Het is niet mijn nieuwsbericht, en dus ga ik het niet editen. En B. Het voor iemand met een beetje kennis van computers, iedereen die in dit topic kijkt dus, wel logisch dat het niet is gedaan met een AMD Boxed koeler. En nee, ze hebben niet alleen CPU-Z gebruikt, ze hebben ook gewoon 3dmark gedraaid om een zo hoog mogelijke score te krijgen. Bewerkt: 13 juni 2009 door Sprunk Reageren
MegaPilot Geplaatst: 13 juni 2009 Rapport Geplaatst: 13 juni 2009 (bewerkt) 10 minuutjes doe ik er hier over voor een film van ~90 min :$ Hier word ik dus depressief van.. Edit: Misschien leuk om te weten dat er in lucht 79 % Stikstofgas zit? Dus eigenlijk koel je toch ALTIJD met stikstofgas als je koeler koelt met gewone lucht? Bewerkt: 13 juni 2009 door MegaPilot Reageren
Limbolander Geplaatst: 13 juni 2009 Rapport Geplaatst: 13 juni 2009 (bewerkt) 10 minuutjes doe ik er hier over voor een film van ~90 min :$ Hier word ik dus depressief van.. Edit: Misschien leuk om te weten dat er in lucht 79 % Stikstofgas zit? Dus eigenlijk koel je toch ALTIJD met stikstofgas als je koeler koelt met gewone lucht? met stikstof koeling bedoelen ze vloeibare stikstof, en niet stikstofgas. Bewerkt: 13 juni 2009 door Scrtz Reageren
MegaPilot Geplaatst: 13 juni 2009 Rapport Geplaatst: 13 juni 2009 Dankje voor de info, vond het nogal raar. Reageren
Limbolander Geplaatst: 13 juni 2009 Rapport Geplaatst: 13 juni 2009 op internet staat dus dat vloeibare stikstof een temperatuur heeft van -196 graden, komt wel bij dat vloeibare stikstof heel snel verdampt bij gebruik op kamertemperatuur. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 13 juni 2009 Rapport Geplaatst: 13 juni 2009 Ik spot dit zojuist Damn, wat is die prijs snel gezakt Reageren
Limbolander Geplaatst: 13 juni 2009 Rapport Geplaatst: 13 juni 2009 mijn hd4770 is gestegen van prijs haha goedkoopste nu 100+ Reageren
Sprunk Geplaatst: 13 juni 2009 Rapport Geplaatst: 13 juni 2009 En de HD4850 is weer verlaagd, alsmede de HD4870. Dat is mooi, want nu ga ik 100% zeker voor een HD4870. Je hebt ze al voor 120 euro. klik. Dat is wel een 512MB versie. Alleen neem ik gelijk de 1GB versie, alleen voor GTA IV. Want voor 1280x1024 is 512 meer dan genoeg eigenlijk. Maar raar dat de HD4770 in prijs omhoog gaat. Hij is al zo moeilijk te krijgen en dan word hij nog eens duurder ook. Rare jongens bij AMD. Reageren
FerryN Geplaatst: 13 juni 2009 Rapport Geplaatst: 13 juni 2009 Ik spot dit zojuistDamn, wat is die prijs snel gezakt Haha, als die gast waaraan ik me 9600Gt heb verkocht dit leest word ie vast gek, die heeft voor 60 euro mijn kaart gekocht, en als ie even gewacht had ie deze nieuw kunnen kopen voor een tientje meer Reageren
.Senne Geplaatst: 17 juni 2009 Rapport Geplaatst: 17 juni 2009 (bewerkt) W00t, zie ik hier net bij xxodd een laptop staan met i7 processor, 6 gig ddr3 geheugen en GTX280 M. prijs valt best mee: 2500 euro. Maar als je van elk onderdeel 't duurste neemt (i7 extreme, 12 gig ddr3, blue ray enz..) kost 't al 7000 euro. Wetende dat dit over een jaar of twee nog maar 1000 euro kost, is toch een zalig vooruitzicht. Bewerkt: 17 juni 2009 door senneken Reageren
Djmaddox Geplaatst: 17 juni 2009 Rapport Geplaatst: 17 juni 2009 (bewerkt) W00t, zie ik hier net bij xxodd een laptop staan met i7 processor, 6 gig ddr3 geheugen en GTX280 M. prijs valt best mee: 2500 euro. Maar als je van elk onderdeel 't duurste neemt (i7 extreme, 12 gig ddr3, blue ray enz..) kost 't al 7000 euro. Wetende dat dit over een jaar of twee nog maar 1000 euro kost, is toch een zalig vooruitzicht. Waarom zou je een laptop van 7000 euro kopen Voor dat geld heb je een uberdesktop en een auto! EDIT: Een desktop van xxodd met: CoolerMaster Mystique 631s 600Watt Intel Core i7 965 Extreme (3,20GHz, 8MB) 12GB DDR3 1600MHz geheugen (6x 2GB) 2x nVIDIA N295GTX-M2D1792 OC SLI (Quad GPU) DVD +/- brander (SATA) Blu-ray brander (leest en schrijft ook CD/DVD) 1,5TB SATA harde schijf 7200RPM 1,5tb SATA harde schijf 7200RPM 1,5tb SATA harde schijf 7200RPM 1,5tb SATA harde schijf 7200RPM 1000Watt voeding Sidewinder X6 met Sidewinder X5 AOC 619FH 26" Geen besturingssysteem Office Professional 2007 Windows Live OneCare 2.0 voorgeïnstalleerd. 3 jaar pick-up & return garantie ------------------------+ Totaal: € 5.432,00 Inc. BTW. Kies maar wat je wilt, Laptop of Desktop. Bewerkt: 17 juni 2009 door Djmaddox Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 17 juni 2009 Rapport Geplaatst: 17 juni 2009 @ hierboven, stel en bouw dat zelf eens samen, dan kom je wel een duizendje (of 2) goedkoper uit. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 17 juni 2009 Rapport Geplaatst: 17 juni 2009 (bewerkt) @ hierboven, stel en bouw dat zelf eens samen, dan kom je wel een duizendje (of 2) goedkoper uit. Idd, maar het was een vergelijking tussen een XXodd leptop en een XXodd desktop. EDIT: As you wish. Een duizendje -200 euro goedkoper. Bewerkt: 17 juni 2009 door Djmaddox Reageren
Galiorix Geplaatst: 17 juni 2009 Rapport Geplaatst: 17 juni 2009 Ze zeggen eerst dit: Geen besturingssysteem En dan dit: Office Professional 2007Windows Live OneCare 2.0 voorgeïnstalleerd. Daar klopt echt niks van. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.