Jump to content

Algemene Hardware Discussie


Thundercover

Recommended Posts

zou het niet weten sorry

verder is me geheugen defect, iig minstens een van de balkjes, soms hangt me PC even en prime95 valt uit tijdens het stresstesten na zo'n 10 minuten, zal wel komen omdat ik gebruik maak van 2x1gb kingston valueram's en 2x1gb OCZ geheugen, dus maar meteen een setje van 2x2gb gehaald, OCZ Gold 1066mhz, zit ik iig nog even safe tijdens het overclocken, dan toch nog maareens proberen de 3.8/4.0ghz te halen :o

Veel succes gewenst!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    148

  • Limbolander

    102

  • TaartJJ~!

    86

  • Djmaddox

    65

zou het niet weten sorry

verder is me geheugen defect, iig minstens een van de balkjes, soms hangt me PC even en prime95 valt uit tijdens het stresstesten na zo'n 10 minuten, zal wel komen omdat ik gebruik maak van 2x1gb kingston valueram's en 2x1gb OCZ geheugen, dus maar meteen een setje van 2x2gb gehaald, OCZ Gold 1066mhz, zit ik iig nog even safe tijdens het overclocken, dan toch nog maareens proberen de 3.8/4.0ghz te halen :o

Veel succes gewenst!

Meer hoop dat me geheugen de bottleneck was en niet me moederbord :o

Link to comment
Delen op andere websites

Specs HD5870 en HD5870X2 Gelekt?

Enkele dagen geleden introduceerde AMD haar Radeon HD 4770 videokaart, waarmee het bedrijf aantoonde het 40 nm productieproces inmiddels goed onder de knie te hebben. Nu de midrange videokaart in steeds meer winkels terug te vinden is begint de geruchtenmolen flink te spinnen over de aankomende highend videokaarten gebaseerd op de RV870 grafische chip, die eveneens op 40 nm zal worden gebakken. Deze RV870 chip is de opvolger van de huidige RV770 en RV790 chips, die gebruikt worden voor respectievelijk de Radeon HD 4850, HD 4870 en HD 4890. De laatste nieuwtjes omtrent de specificaties van de videokaarten gebaseerd op AMD's aankomende GPU beloven bovendien nog meer grafische rekenkracht dan vermeld in een eerdere berichtgeving.

amd_radeon_hd5870_concept.jpg

Een conceptafbeelding van de Radeon HD 5870

Nieuwe geruchten suggereren dat AMD twee videokaarten zal introduceren die gebruikmaken van de RV870 chip, met de niet verrassende namen Radeon HD 5870 en HD 5870 X2. Naar verluidt zal de RV870 maar liefst 1200 unified shader units herbergen, 50% meer ten opzichte van de RV770/RV790. Ook het aantal texture mapping units (TMU) en render output units (ROP) neemt toe met respectievelijk 8 en 16. Tot slot zal de RV870 GPU waarschijnlijk ook hardwarematige ondersteuning gaan bieden aan DirectX 11.

Hier wat vergelijkingen:

1ab75026-ff5f-442e-ad1c-4d903ae8efe5.png

De kloksnelheden van de Radeon HD 5870 zullen vermoedelijk 900 en 1.100 MHz bedragen voor de grafische chip en de 1 GB aan GDDR5-geheugen. Net als ten tijde van de HD 3800 reeks zullen de twee GPU's van de Radeon HD 5870 X2 voorzien zijn van een ietwat hogere klokfrequentie dan de enkele van zijn broertje met slechts één GPU, met als verschil dat ook de geheugensnelheid deze keer hoger ligt. Met deze kloksnelheden zal de rekenkracht van de Radeon HD 5870 een flinke 2.160 Gigaflops bedragen, terwijl de Radeon HD 5870 X2 er zelfs meer dan het dubbele uit weet te persen. In beide gevallen gaat de rekenkracht hiermee richting het dubbele van de voorgaande generatie.

Mogelijk zullen op de RV870 gebaseerde videokaarten deze zomer, rond juli, al kunnen verschijnen. Omdat AMD de geruchten vooralsnog bevestigd noch ontkracht heeft, berusten bovenstaande specificaties echter niets op meer of minder dan vermoedens en geruchten.

Wauw, het lijkt me echt vet als die kaarten gaan uitkomen. Dat houdt waarschijnlijk ook in dat de HD48xx in prijs gaat zakken. :eten:

EDIT: K*t, kan iemand deze post verplaatsen naar het Algemeen Hardware Discussie Topic?

Bewerkt: door Djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook aan het twijfelen gebracht hierdoor. Wachten op de HD58xx serie of gewoon nu voor een spotprijs een HD4870 in huis halen. :7

Wachten tot de 58xx serie uitkomt, en dan voor een nog meer spotprijzige spotprijs de HD4870 binnenhalen. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook aan het twijfelen gebracht hierdoor. Wachten op de HD58xx serie of gewoon nu voor een spotprijs een HD4870 in huis halen. :7

Wachten tot de 58xx serie uitkomt, en dan voor een nog meer spotprijzige spotprijs de HD4870 binnenhalen. ^_^

Weet niet of het dan nog waard is om dat te doen, aangezien dat de prestaties van de H58xx 2x zo hoog komen te liggen als de HD48xx series.

En DirectX 11. ondersteuning!

Link to comment
Delen op andere websites

Direct x 11 reageert toch weer beter met gaming? of zit ik hier verkeerd?

Als er DirectX11 games uitkomen, kunnen deze kaarten die draaien. DirectX is een grafisch programma waar de game engines van spellen naar zijn ontworpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor wat het waard is. Het verschil van DX9 naar DX10 was miniem, het verschil zit hem in de physics. De graphics worden nauwelijks verbeterd t.o.v. van DX9.

Crysis in DX9:

1.jpg

Crysis in DX10:

2.jpg

Ben benieuwt hoe dat met DX11 zit.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...