Jump to content

Algemene Hardware Discussie

Recommended Posts

Geplaatst:
okee, ik moet nog ff voor die aansluiting kijken en de plekken ff op grootte afmeten, en dna ga ik wss een koelfan kopen.

Je hebt verschillende, maar meeste zijn 3-pins, en soms zit er een verloopstukje aan voor 4-pins Molex.

• Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sprunk

148

• Limbolander

102

• TaartJJ~!

86

• Djmaddox

65

Geplaatst: (bewerkt)

Intel Core i9 aangekondigd!

Onlangs verscheen er een nieuwe processorroadmap van Intel, waarop een nieuwe processor is te zien: Core i9. Deze 32 nm chip telt zes cores en zal voorlopig door het leven gaan als Gulftown. De Core i9 zal de nieuwe high end desktopprocessor worden en zal de huidige Core i7 moeten overtreffen. Gulftown heeft dan ook alle mogelijke features aan boord, zoals triple channel geheugen, de Quick Path Interconnect (QPI) en Hyper Threading (twee logische cores per fysieke core).

De Core i9 processor krijgt maarliefst 12 MB L3 cache mee. Met zes cores en Hyper Threading kan de chip 12 threads tegelijkertijd afhandelen. Gulftown zal compatible zijn met Intel's huidige high end platform, namelijk de LGA1366 socket en de Intel X58 chipset. Naar verwachting zal de Core i9 gedurende het eerste kwartaal van 2010 gelanceerd worden.

Kondigde eerst AMD nog een 6-core processor aan, nu ook Intel.

Maar iig goed nieuws. Dan word de Core i7 lekker goedkoop!!! :dans:

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Getverdegetver, hier zit ik nu met m'n Q8200. Over een jaar kost de i7 misschien evenveel als wat ik voor mij Quad core heb betaald. :-(

Maar goed, over twee jaar koop ik sowieso wel een nieuwe pc/laptop, en misschien zit daar dan wel een i7/i9 mobile in. :D

Geplaatst:
Getverdegetver, hier zit ik nu met m'n Q8200. Over een jaar kost de i7 misschien evenveel als wat ik voor mij Quad core heb betaald. :-(

Maar goed, over twee jaar koop ik sowieso wel een nieuwe pc/laptop, en misschien zit daar dan wel een i7/i9 mobile in. :D

Tja, dat is achterafpraat.

Games zullen de komende 2 jaar toch geen support hebben voor deze nieuwe CPU's met 6 cores, en de Q8200 zal daarom nog wel een poosje voldoen.

De i7 zal nooit goedkoper worden. Het is de high end markt en daar zit een prijskaartje aan. De i7 is sinds het begin van dit jaar nauwelijks gedaald in prijs. Je kan een i7 voor rond de 230 euro op de kop tikken als je geluk hebt, terwijl hij toen ik hem kocht (wat in maart o.i.d. was) ik er net iets minder dan 250 euro voor betaald heb.

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

De i7 zal nooit goedkoper worden. Het is de high end markt en daar zit een prijskaartje aan. De i7 is sinds het begin van dit jaar nauwelijks gedaald in prijs. Je kan een i7 voor rond de 230 euro op de kop tikken als je geluk hebt, terwijl hij toen ik hem kocht (wat in maart o.i.d. was) ik er net iets minder dan 250 euro voor betaald heb.

Nu is de i7 nog de High end markt, maar als de i9 komt is dat de high end markt. Je kan niet 2 high-end markten hebben natuurlijk. Dus ik denk dat de i7 dan wel goedkoper word. Want anders word de i9 serie zo duur dat niemand die koopt. (1000+)

Geplaatst:
Nu is de i7 nog de High end markt, maar als de i9 komt is dat de high end markt. Je kan niet 2 high-end markten hebben natuurlijk. Dus ik denk dat de i7 dan wel goedkoper word. Want anders word de i9 serie zo duur dat niemand die koopt. (1000+)

Een i7 wordt echt niet mid range als de i9 komt. De i9 komt gewoon aan de bovenkant van de high end markt te staan, de i7 kan nooit mid range worden want dan gaat die de i5 in de weg zitten. En de high end markt is nog altijd louter voor mensen die het nodige uit kunnen geven aan een computer, dus dan zal de prijs nooit echt een belangrijke factor zijn. En de i975 is ook al tegen de 100 euro en die wordt net zo goed als de i920 en i950 verkocht.

Een pentium was vroeger ook high-end, dus zeggen dat de i7 niet in prijs gaat dalen is onzin naar mijn mening.

EDIT: even toelichten door middel van een voorbeeld.

Vroeger, heel lang geleden, in de tijd dat er nog dinosaurussen leefden, was er de Pentium I.

Revolutionair in die tijd, maar ook erg duur en niet voor elk iemand weggelegd. Toen kwam de pentium II, die de I in prijs deed zakken en wat bereikbaarder maakten. Ook kwamen de pentium 3 en 4, waardoor dan weer de II en III bereikbaar werden. En met de komst van de C2D werd ook die laatste bereikbaar voor het grote publiek/elke huiskamer.

Vervang nu de Pentium I door de C2D, de Pentium II door de C2Q, de Pentium III door de I5 en de Pentium IV door de i7. Dan lijkt 't mij vrij logisch dat die allemaal een deel in prijs gaan zakken. Nu heeft iedereen nog C2D's, en de gamers/computerliefhebbers hebben de C2Q. Slechts sommigen hebben de i7, maar in de nabije toekomst gaat de C2Q standaard in de gewone computers zitten, en de i5/i7 in de gamers/computerliefhebber-computers. :Y En i9 blijft nog even voor mensen met teveel geld, tot de i11 komt of weetikveelwat.

Bewerkt: door senneken

tja, daar is niks aan te doen, ik kocht mijn athlon bijna een jaar geleden voor 100 euro, nu kan ik voor dat geld bijna een phenomII kopen, die raast mijn athlon slapend nog voorbij

P.S. oja, ik ozu nog voor die aansluiting kijken, nu ff doen

EDIT: ff gekeken, het koelingsprobleem heeft wss te maken met een voeding die aan het sterven is, de case rond de voeding voelde nog behoorlijk warm toen ik 5 minuten na afsluiten(ongeveer) eraan voelde.

Ik weet niet of een voeding lucht de kast in of eruit blaast, maar asl hij erin blaast is dat de oorzaak.

Het gaat hier om een Chieftec 500W voeding, volgens mij is chieftec ook geen A-merk dus wss is hij gewoon al aan het doodgaan.

Bewerkt: door wesley123
Geplaatst:

Stja, welkom in de wereld van hardware. :eten:

Stond ik 5 jaar geleden nog bij onze, inmiddels, oudste computer is huis te kwijlen. Man was was dat ding snel. Er zat een heel snelle Pentium 4 in. En maarliefst 512MB RAM. Wat een machine!

2 jaar later stond ik met net zoveel kwijl op mijn shirt naast een Dual Core. Ik wist niet eens wat het was, maar Pentium Dual Core klonk enorm snel. En er zat een hele Gigabyte aan geheugen in. Super snel dat ie was.

En weer 2 jaar later stond ik naast mijn eigen eerste computer, en hij had een AMD Athlon X2 aan boord. En er zat gewoon 2 GB geheugen in. Had nog nooit zo iets snels gezien.

En nu sta ik weer te kwijlen over mijn Phenom II, die ik zelf behoorlijk snel vind. En het is een X3 laat staan hoe snel die X4 wel niet zal zijn.

En over 2 jaar sta ik weer over wat anders te kwijlen. Zal wel een i9 worden tegen die tijd.

Ken je nagaan. Binnen 5 jaar zo'n Revolutie. Wat hebben we oven 10 jaar dan? Geen 512MB maar 512GB intern geheugen? Hebben we dan misschien ook wel 512 Core's? Wie zal het zeggen. ^_^ Een Quad-core videokaart. Zoiets als nVidia Geforce 2 Quad??? :7:7:7

De hardware wereld staat nooit stil. Wat je vandaag koopt is morgen al weer oud. Maar dat is misschien ook wel het fascinerende van deze wereld...

Geplaatst:

Zozo, kwijlbal :tu:

>>> Door Thundercover: Ik vond de vloer hier al zo glibberig... :puh:<<<

Maar ik ben het helemaal met je eens, wij leven in een tijd waar onze technologie zich zeer snel ontwikkeld, en dat is zeer fascinerend.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...