Jump to content

Algemene Hardware Discussie

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Hoeveel cores heeft de i7 dan?

4, Maar hij denkt alsof hij er 8 heeft.

Bewerkt: door Djmaddox
  • Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sprunk

148

• Limbolander

102

• TaartJJ~!

86

• Djmaddox

65

Geplaatst:
Hoeveel cores heeft de i7 dan?

4, maar hij is Hyperthreaded wat inhoud dat hij 8 dingen tegelijk kan doen, Intel paste dit truukje ook al toe bij de Pentium IV socket 775 series.

Geplaatst: (bewerkt)

Van hardware.info gehaald:

"Volgens TweakTown komt AMD binnenkort met een Phenom II X4 werkend op 3,4 GHz. Logischerwijs zal het modelnummer 965 bedragen. Dat de yields van AMDs 45nm procedé aan alle verwachtingen voldoet blijkt nogmaals met de komst van dit nieuwe model: AMD stoomt een 3,4 GHz Phenom II quadcore klaar met een maximaal TDP van 125W. De processor zal hiermee in alle bestaande AM2+ en AM3 moederborden passen; hoogstens is een bios-update noodzakelijk. Op de 200 MHz hogere kloksnelheid na is de processor identiek aan de Phenom II X4 955.

Wat het nieuwe vlaggenschip mag kosten is nog niet bekend, maar de kans bestaat dat deze de prijs van de Phenom II 955 zal overnemen. Phenom II 945 en 955 modellen kunnen hierdoor in prijs dalen."

Ben ik even blij dat ik een X3 heb gekocht. Voor hetzelfde geld heb je dadelijk onderhand een X4 model.

Anyway, lijkt me geen mega zet. Iedereen kan de 955 wel op 3.4 Ghz zetten, hoef je niet meer voor te gaan betalen :7

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Ben ik even blij dat ik een X3 heb gekocht. Voor hetzelfde geld heb je dadelijk onderhand een X4 model. :7

Jij bent blij omdat je een slechtere processor hebt gekocht? Voorlopig is triplecore misschien nog beter, maar later zal triplecore echt wel het onderspit moeten delven met quadcore(wat het in theorie nu al doet).

Geplaatst:

Dat ze met een 965 komen is alleen maar om op te scheppen, laten zien hoe hoog je kunt komen, amd gaat de aanval openen en dit zijn 'slechts' dreigementen, schrik niet als binnenkort een octo-core word aangekondigd.

AMD begon met de PII al flink Intel aan te vallen en de goede prijs/kwaliteit gaat ze zeker in het voordeel werken, zeker onder de gamers, want op dat punt doet de PII weinig onder tot een i7.

Geplaatst:

@MegaPilot: hij is idd wel wat onduidelijk

Jij snapt me post niet, lekker puh. :duh::duh::duh:

Leg hem eens uit, ik begrijp hem ook niet :puh:

Geplaatst:

Sprunk is sarcastisch, als hij even had gewacht met upgraden had hij een X4 kunnen halen.

amiright?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...