Jump to content

Algemene Hardware Discussie


Thundercover

Recommended Posts

Sprunk is sarcastisch, als hij even had gewacht met upgraden had hij een X4 kunnen halen.

amiright?

Kijk, toch nog iemand met brains op dit forum.

@ Megapolit: Ik bedoel er dus mee dat je strax een X4 haalt voor dezelfde prijs of iets meer dan dat ik voor mijn X3 heb betaald. Dat betekend niet dat ik niet blij ben met mijn X3, maar als ik een half jaar had gewacht had ik misschien voor hetzelfde geld een X4 kunnen kopen.

BTW. Een X3 is in ieder geval gelijk aan een X4 op dezelfde frequetentie, vooral in wat oudere games. 4 Core's zijn leuk als je aan videobewerking doet enzo, maar met games presteerd hij hetzelfde. Kijk maar eens naar deze, deze en deze benchmark.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    148

  • Limbolander

    102

  • TaartJJ~!

    86

  • Djmaddox

    65

Achja Sprunk, da's een nadeel van de steeds snellere evolutie in de computerwereld..:N Ik ga m'n RAM van m'n laptop verhogen, van 1 GB RAM naar 2 GB RAM, 't begint wel nodig te worden...Achja, koelgaatjes uitzuigen met stofzuiger, het toetsenbord eens uitzuigen, m'n scherm met een speciaal product behandelen, eens formateren, dan nog eens servicees uitschakelen die ik niet nodig heb en dan nog wat dingetjes om te versnellen, en deze laptop is herboren..:D Ik ga de RAM gewoon in mijn vaste computerzaak kopen, en het er hem laten inzetten.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Was een X3 niet een X4 met een gelockte core, en zo ja, is het niet technisch mogelijk om die vierde te unlocken? :eten:

Met sommige moederborden kan dat inderdaad, maar niet alle X3's zijn processors met een gelockte core, ook zijn het vaak processoren met een defecte core.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat kan als je een AMI BIOS hebt geloof ik. Die zit o.a. op ASRock moederborden. Dan moet je iets met "processor core calibration" doen ofzo, en dan worden 4 core's herkent en gebruikt. Maar vergeet niet dat de X3 door AMD in het leven is geroepen omdat er veel fout gaat tijden de productie van de Phenom processoren. Als er dus van de 4 kernen 1 niet goed blijkt te werken word die uitgeschakeld en doen ze er een X3 stickertje op. En als 2 kernen niet werken doen de er een X2 stickertje op. Maar er zijn ook processoren naar X3 ongetoverd om aan de vraag te voldoen. De X3 is schijnbaar succesvoller als AMD van tevoren verwacht had.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Hadden we eerst PCI voor de videokaart, kwam toen AGP. Daarna werden alle kaarten gemaakt voor PCI-e X16 maar nu is er ook een PCI-e X1 kaart. ( :7 ) Het gaat om een HD4350 ( :7 ) met 512MB DDR2 ( :7:7 ) geheugen.

Het merk HIS heeft de laatste hand gelegd aan een nieuwe Radeon HD4350 videokaart met een kleine PCI-Express 1x connector. Deze videokaart, die is gebaseerd op de goedkope RV710 videochip, is gebakken op een low-profile formaat en past daarmee ook in de wat kleinere computersystemen. HIS richt zich met deze PCI-Express 1x uitvoering op systemen die niet over een volwaardig videokaartslot beschikken, zoals de meeste Intel Atom gebaseerde systemen en kant-en-klare nettop computers.

De HD4350 is niet bepaald een snelheidsmonster met zijn RV710 GPU, want deze beschikt over slechts 80 stream processors en een smalle 64-bits geheugeninterface. Toch kan de kaart voldoende meerwaarde leveren boven een simpele onboard videokaart, want naast de ondersteuning voor DirectX 10.1 is de HD4350 ook voorzien van de krachtige UVD2 videodecoder. Deze kan de verwerking van HD videobeelden grotendeels van de processor overnemen, zodat deze niet meer de beperkende factor zal vormen.

Tenslotte heeft de kleine PCI-Express 1x videokaart van HIS een HDMI aansluiting aan boord, zodat er ook direct 7.1 audio in hoge kwaliteit meegestuurd kan worden. De nieuwe Radeon HD4350 van HIS werkt op een kloksnelheid van 600 MHz voor de GPU en 1600 MHz effectief voor het 512 MB grote DDR2 videogeheugen. De exacte prijs van deze nieuwe PCI-Express 1x uitvoering is nog niet bekend, maar hij zou aanzienlijk duurder worden dan de normale PCI-Express 16x varianten.

HIS_Radeon_HD_4350_PCIe_x1_01.jpg

Voor een Atom zeggen ze dan. Alsof iemand het in zijn hoofd haalt te gaan gamen op een Atom. Fatsoenlijk internetten lukt al niet eens op zo'n ding. ( :7 )

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk kaartje voor HTPC's.

Voor wie niet weet wat een HTPC is, dit is een kleine PC die je beneden in de kast heb staan en gebruikt voor het kijken van films.

Deze HD4350 zal heel goed zijn met HD films.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...