Jump to content

Algemene Hardware Discussie


Thundercover

Recommended Posts

Leuk kaartje voor HTPC's.

Voor wie niet weet wat een HTPC is, dit is een kleine PC die je beneden in de kast heb staan en gebruikt voor het kijken van films.

Deze HD4350 zal heel goed zijn met HD films.

Precies, en in combinatie met de Atom heb je dan een energiezuinige computer voor in de huiskamer.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    148

  • Limbolander

    102

  • TaartJJ~!

    86

  • Djmaddox

    65

Van hardware.info gehaald:

"Volgens TweakTown komt AMD binnenkort met een Phenom II X4 werkend op 3,4 GHz. Logischerwijs zal het modelnummer 965 bedragen. Dat de yields van AMDs 45nm procedé aan alle verwachtingen voldoet blijkt nogmaals met de komst van dit nieuwe model: AMD stoomt een 3,4 GHz Phenom II quadcore klaar met een maximaal TDP van 125W. De processor zal hiermee in alle bestaande AM2+ en AM3 moederborden passen; hoogstens is een bios-update noodzakelijk. Op de 200 MHz hogere kloksnelheid na is de processor identiek aan de Phenom II X4 955.

Wat het nieuwe vlaggenschip mag kosten is nog niet bekend, maar de kans bestaat dat deze de prijs van de Phenom II 955 zal overnemen. Phenom II 945 en 955 modellen kunnen hierdoor in prijs dalen."

Ben ik even blij dat ik een X3 heb gekocht. Voor hetzelfde geld heb je dadelijk onderhand een X4 model.

Anyway, lijkt me geen mega zet. Iedereen kan de 955 wel op 3.4 Ghz zetten, hoef je niet meer voor te gaan betalen :7

Als de 955 gaat dalen, vind ik het goed, dan pak ik me die voor minder :D

Link to comment
Delen op andere websites

nou me nieuwe asus p5q pro is ook aangekomen en ingebouwd, nu ff me hardeschijf partities nog aan het formatteren en dan ben ik benieuwd wat de overclockmogelijkheden gaan zijn, hoop iig op een leuke 4ghz :o

Link to comment
Delen op andere websites

Yeah, heb nu 4 GB in m'n laptop waarvan er 3 GB wordt herkend. Maar van die GB die niet herkent wordt, die sturen ze voor een deel naar m'n videokaart. Dusja...Overigens zei die man van de computerzaak dat er tools zijn voor 32-bitsystemen om meer dan 3 GB te herkennen, maar dat is eigenlijk onnodig omdat die GB die niet herkend wordt voor een deel wordt doorgestuurd naar je videokaart. :) Nouja, ik merk wel wat prestatiewinst. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Yeah, heb nu 4 GB in m'n laptop waarvan er 3 GB wordt herkend. Maar van die GB die niet herkent wordt, die sturen ze voor een deel naar m'n videokaart. Dusja...Overigens zei die man van de computerzaak dat er tools zijn voor 32-bitsystemen om meer dan 3 GB te herkennen, maar dat is eigenlijk onnodig omdat die GB die niet herkend wordt voor een deel wordt doorgestuurd naar je videokaart. :) Nouja, ik merk wel wat prestatiewinst. :D

er zijn tools zodat het zichtbaar wordt, net zoals vista dat doet, maar het kan nogsteeds niet gebruikt worden. het maximale van 32bit is gewoon ~3.25gb, daar kun je met geen enkele software meer van maken, behalve een heel nieuw OS te schrijven, oftewel 64bit

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

er zijn tools zodat het zichtbaar wordt, net zoals vista dat doet, maar het kan nogsteeds niet gebruikt worden. het maximale van 32bit is gewoon ~3.25gb, daar kun je met geen enkele software meer van maken, behalve een heel nieuw OS te schrijven, oftewel 64bit

Maar betekend dat ook niet dat de drivers van de software voor het gedeelde videogeheugen dat overgebleven geheugen niet aan kunnen spreken, of werkt dat anders?

Link to comment
Delen op andere websites

er zijn tools zodat het zichtbaar wordt, net zoals vista dat doet, maar het kan nogsteeds niet gebruikt worden. het maximale van 32bit is gewoon ~3.25gb, daar kun je met geen enkele software meer van maken, behalve een heel nieuw OS te schrijven, oftewel 64bit

Maar betekend dat ook niet dat de drivers van de software voor het gedeelde videogeheugen dat overgebleven geheugen niet aan kunnen spreken, of werkt dat anders?

Ja dat is een goede vraag inderdaad en ben ik ook niet zo zeker over, maar dit kan de topicstarter testen door een heel hoog gehalte in te stellen, zodat je in elk geval meer als 1gb geheugen gebruikt voor je videokaart, wordt dat kleine beetje van rond de ~256mb afgesnoept van je huidige 3.25gb dan is het duidelijk dat die sowieso die niet gebruikte geheugen gebruikt wat je 32bit OS niet aankan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vraag. Ik heb de AMD Phenom X4 Quad-Core 9950 2.6GHz Black Edition gekocht en ik snap iets niet van de kloksnelheid. Moet je die kloksnelheid keer vier doen omdat het een quad core is?

Link to comment
Delen op andere websites

zo is het nu ook weer niet precies, iig heb je 4 losse cores op een processor die werken op bijvoorbeeld een snelheid van 3 ghz, het is nu ook weer niet zo dat deze 4 cores totaal in hun eentje kunnen werken, mja tis heel erg complex.

Link to comment
Delen op andere websites

Erg interessant nieuws vandaag:

Intel brengt Core i5 en Core i7 CPU's voor P55 chipset uit.

Opklik.

Er komen dus Core i7 CPU's voor de LGA1156 socket, wat deze socket straks veel aantrekkelijker maakt dan de LGA1366 sockets.

Al deze CPU's hebben L3 cache en hebben een DDR3 geheugencontroller.

Mooie opvolger voor de LGA775 vind ik.

Bewerkt: door TaartJJ~!
Link to comment
Delen op andere websites

Dit was een maand geleden al bekend toen er weer een road-map uitlekte. Maar het blijft positief nieuws. Op Azerty kun je hem al pre-orderen voor nog onbekende prijs. beweeg je muis naar mij en klik op me.

En de vervanger van LGA775 is LGA775 maar dan met i3 in plaats van Core 2. Ken jij het nog volgen? :bonk:

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Dit was een maand geleden al bekend toen er weer een road-map uitlekte. Maar het blijft positief nieuws.

En de vervanger van LGA775 is LGA775 maar dan met i3 in plaats van Core 2. Ken jij het nog volgen? :bonk:

Het is inderdaad erg moeilijk bij te houden momenteel bij Intel, wat dat betreft heeft AMD het toch beter geregeld.

Zover ik het begrijp komt de i3 naar LGA775 en naar LGA1156. (ik begin eindelijk die socket namen uit mijn kop te kennen, ook daar heeft AMD het beter geregeld)

Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk is alles bij AMD beter, behalve de processoren. :7

Als ik het allemaal goed heb begrepen, is het zo:

1366: i7/i9

1156: i7/i5/??i3??

775: Core 2 /i3/Pentium/Celeron

Dit is door Intel speciaal gedaan. Heeft geloof ik iets te maken met consumenten die nu helemaal begrijpen welke processor op welk socket moet. :Y

(dat is sarcastisch bedoeld BTW)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...