Jump to content

Algemene Hardware Discussie

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Even iets heel anders.

Ik zie steeds vaker in folders laptop's met DDR3 geheugen en daarbij een Core 2 Duo processor???

- Sinds wanneer is DDR3 voor LGA775?

- Sinds wanneer is DDR3 voor notebooks?

Heb ik dan onder een steen gelegen of wat? Zover ik weet is DDR3 alleen voor i7/Phenom II/Ahtlon II. Is er dan echt DDR3 voor een Core 2 Duo, of staan in al die folders nou gewoon misleidende fouten?

Bewerkt: door Sprunk
  • Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sprunk

148

• Limbolander

102

• TaartJJ~!

86

• Djmaddox

65

Geplaatst:

DDR3 is makkelijk aan de gang te krijgen met LGA775 aangezien de memory controller daarbij nog in de North Bridge zit en de processor daar dus weinig mee te maken heeft. De huidige model lijn van Intel voor LGA775 kan dus gewoon ook met DDR3 gebruikt worden.

Over DDR3 geheugen in laptops heb ik niet veel gehoord, maar ik zit sowieso niet echt in de laptop's if i'm honest.. Maar het zal best in laptops gestopt worden.

Geplaatst:

Oké, bedankt.

Ik heb er namelijk nooit wat over gelezen op HWI of Tweakers.

Maar voor laptops zal het anders zijn dan een andere controller in de North Bridge proppen, want ze moeten dan heel andere modules ontwerpen neem ik aan. DDR2 heeft in een desktop ook een ander gleufje dan DDR3. Dus dat zullen ze bij notebooks ook wel gedaan hebben dan.

Oké, bedankt.

Ik heb er namelijk nooit wat over gelezen op HWI of Tweakers.

Maar voor laptops zal het anders zijn dan een andere controller in de North Bridge proppen, want ze moeten dan heel andere modules ontwerpen neem ik aan. DDR2 heeft in een desktop ook een ander gleufje dan DDR3. Dus dat zullen ze bij notebooks ook wel gedaan hebben dan.

Uiteraard, er gaat sowieso heel ander soort geheugen in laptops. De slots hebben vaak veel minder pins en het geheugen is sowieso compacter, maar vaak ook van de langzamere soort.

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

dan nog zal het weinig uitmaken aangezien de snelste 775 socket cpu's op 333 FSB werken, DDR2 800mhz :2 = 400FSB wat dus al hoger ligt als die van de processor, 1:1 verhouding is het beste waar je voor kan gaan.

Alleen interessant dus voor extreme overclockers, voor laptops betwijfel ik het voordeel van DDR3 tov DDR2 ook, omdat de bussnelheden daar nog een stuk lager liggen als met een desktop.

Geplaatst:

Wie van jullie is nog meer benieuwd naar de nieuwe HD5xxx serie van AMD?

Het gerucht gaat dan 1 HD5870 net zo snel is als 1 GTX295. Ik ga er denk ik 2 halen :puh:.

Ik ga waarschijnlijk een HD5850/5870 kopen, als deze een beetje een normaal prijskaartje krijgen. Zal wel niet, AMD kan de prijzen zo duur maken als ze willen, want nVidia heeft nog niets van DX11. Die komen in december geloof ik pas met een GT300 demonstratie. Dus AMD is echt dé marktleider op videokaartgebied. Ik zal trouwens niet tijdens de release met mijn wallet gaat zwaaien. Ik wacht zeker tot halverwege 2010. Anders is het zonde van die GTS250 die ik nog niet zo heel lang heb.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Ik zit er niet met smart op te wachten, maar ik vind het wel interessant. Krijgt Nvidia's GTX295 eindelijk eens concurrentie. :Y

Ik koop er me (nog) geen, heb nog maar een tijdje een GTX260.

Geplaatst:
Koop er waarschijnlijk geen, wanneer mijn OC 9800GT inferieur is heb ik al een nieuwe PC.

Ja maar er moet toch een grafische kaart in je nieuwe PC. En ik neem aan dat iemand met zoveel verstand van hardware geen HP'tje gaat halen. :7

Geplaatst:

ik kan eigenlijk niet wachten, het zal wss een prijsverlaging van de 4 serie met zich mee brengen. Verder zal ATI wel ff Dx11 marktleider blijven, als je leest hoe krachtig die kaarten worden, daar is de huidige 4 serie niks bij.

Ik las over een quad gpu kaart, elke videokaart krijgt geloof ik ondersteunende gpu's dus het wordt een monster sowieso, als je bedenkt dat de HD5870 sneller word dan de GTX295 dan weet je genoeg, en dan komen er nog X2, X3 etc. versies van, nVidia kan gaan inpakken.

Geplaatst:
ik kan eigenlijk niet wachten, het zal wss een prijsverlaging van de 4 serie met zich mee brengen. Verder zal ATI wel ff Dx11 marktleider blijven, als je leest hoe krachtig die kaarten worden, daar is de huidige 4 serie niks bij.

Ik las over een quad gpu kaart, elke videokaart krijgt geloof ik ondersteunende gpu's dus het wordt een monster sowieso, als je bedenkt dat de HD5870 sneller word dan de GTX295 dan weet je genoeg, en dan komen er nog X2, X3 etc. versies van, nVidia kan gaan inpakken.

Denk niet dat Nvidia kan gaan inpakken, maar ze moeten niet te lang op hun kont blijven zitten, daarnaast, denk niet dat iedereen massaal een quad core GPU gaan halen, omdat deze wss peperduur gaan worden.

Daarnaast, ik wacht er niet op, naast dat ik nu al een GTX 260 heb, maar ook nog een GTX 285 die ik nog moet opsturen, dus ik kan voorlopig qua videokaarten wel vooruit.

Geplaatst:

Nou niet inpakken, maar eht is een beetje dat n/vidia telekns moet antwoorden met iets beters, de vraag is of ze dat met dit ook nog kunnen...

Geplaatst:
Koop er waarschijnlijk geen, wanneer mijn OC 9800GT inferieur is heb ik al een nieuwe PC.

Ja maar er moet toch een grafische kaart in je nieuwe PC. En ik neem aan dat iemand met zoveel verstand van hardware geen HP'tje gaat halen. :7

Wie weet wat er tegen die tijd op de markt is ^^.

Persoonlijk prefereer ik nog altijd Intel/nVidia.

Geplaatst:

Wel kenmerkend voor AMD. Op de CPU markt loopt AMD toch achter de feiten aan, terwijl AMD op de GPU markt de leiding neemt. ^_^

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...