Jump to content

Algemene Hardware Discussie


Thundercover

Recommended Posts

Ik ga waarschijnlijk een HD5850/5870 kopen, als deze een beetje een normaal prijskaartje krijgen. Zal wel niet, AMD kan de prijzen zo duur maken als ze willen, want nVidia heeft nog niets van DX11. Die komen in december geloof ik pas met een GT300 demonstratie. Dus AMD is echt dé marktleider op videokaartgebied. Ik zal trouwens niet tijdens de release met mijn wallet gaat zwaaien. Ik wacht zeker tot halverwege 2010. Anders is het zonde van die GTS250 die ik nog niet zo heel lang heb.

Je mag je GTS250 wel aan mij doneren ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    148

  • Limbolander

    102

  • TaartJJ~!

    86

  • Djmaddox

    65

Intel introduceert Core i5- en Core i7-cpu's

Door Willem de Moor, dinsdag 8 september 2009 10:59, views: 17.753

Chipfabrikant Intel heeft de eerste processors in de Lynnfield-familie op de markt gebracht. De nieuwe Core i5- en Core i7-processors zijn voorzien van de nieuwe lga1156-socket en worden vergezeld door de nieuwe P55-chipset.

De eerste drie processors met de Lynnfield-core zijn de Core i5 750 en twee Core i7's: de 860 en 870. De cpu's dragen socket lga1156-schoeisel, waarmee ze voorlopig uitsluitend geschikt zijn voor moederborden met de P55-chipset. Lynnfield-processors hebben zowel de geheugencontroller als de aansturing voor de pci-e-lanes aan boord en worden op 45nm gebakken. De Nehalem-architectuur van de nieuwelingen is gelijk aan die van de Bloomfield-Core i7's, die in het najaar van 2008 debuteerden.

De Core i5 750 onderscheidt zich van de Core i7-lijn door het ontbreken van hypertheading. De kloksnelheid van deze 'instapprocessor' is 2,66GHz en de introductieprijs bedraagt ongeveer 175 euro. De Core i7-processors kunnen dankzij hyperthreading over acht virtuele cores beschikken. Deze processors hebben kloksnelheden van respectivelijk 2,80GHz en 2,93GHz en de bijbehorende introductieprijzen zijn ongeveer 250 euro en 490 euro.

De Lynnfield-processors moeten de op de Core-architectuur gebaseerde Yorkfield-processors opvolgen. Lynnfield heeft naast een nieuwe socket ook een nieuwe manier om andere componenten aan te sturen: het tweekanaals ddr3-geheugen wordt met een on-die controller aangestuurd en de northbridge is vervangen door de Direct Media Interface, die eveneens in de cpu is geïntegreerd.

1252424746-970.jpg

1252318993.jpeg

Ziet er zeeeeeer interresant uit! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Vandaag wil ik jullie allemaal even bekend maken met SSD, SSD is een vorm van flash opslag die dus oneindig houdbaar is, daarnaast is het ook nog eens supersnel.

Dankzij mijn ervaring in de ICT branche kan ik jullie vertellen dat dit de nieuwe harde schijven van de toekomst zijn.

En daarom even een kleine demonstratie van wat er allemaal mee mogelijk is.

(Engels - Best bekeken in HD).

(SSD = Solid State Drive).

Bewerkt: door MrKooKie
Link to comment
Delen op andere websites

Dit kan eigenlijk gewoon in het algemeen hardware discussie topic, voor de rest neem ik aan dat de gemiddelde computer geïnteresseerde forumbezoeker hier dit oudnieuws vind als ze dagelijks tweakers/hardware.info oid bekijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit kan eigenlijk gewoon in het algemeen hardware discussie topic, voor de rest neem ik aan dat de gemiddelde computer geïnteresseerde forumbezoeker hier dit oudnieuws vind als ze dagelijks tweakers/hardware.info oid bekijken.

Hiermee probeer ik dus ook juist de iet-wat-minder-hardware-geinterresseerden te bereiken. Ik vindt het idee achter SSD super! Eindelijk geen gegevensverlies door tijd meer! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Dit kan eigenlijk gewoon in het algemeen hardware discussie topic

Inderdaad, bij deze samengevoegd.

Overigens gebruiken ze in dat filmpje sowieso een snelle pc, want met een prehistorische processor gaat dit niet. :puh: Maar dat staat niet in de weg dat dit de toekomst is. Je kan ze toch ook al kopen?

Link to comment
Delen op andere websites

@Senneken: er zijn minder dure schijven met dezelfde capaciteit, bijvoorbeeld van OCZ. Je neemt nu meteen een super dure, terwijl de prijs al een hele tijd gezakt is. Daarnaast is het allang bekend dat de SSD's de hardeschijven van de toekomst zijn en ze worden alleen maar beter en minder duur. Overigens is het filmpje niet echt realistisch, aangezien gebruik wordt gemaakt van het Skulltrail platform van Intel, een super snel maar ook super duur platform met 2 quad cores uit de extreme serie. Maar met elke fatsoenlijke processor zullen ze nog steeds goed presteren.

Link to comment
Delen op andere websites

Foto's van de HD5870 zijn door AMD vrijgegeven:

radeon-hd5870-1.jpg

radeon-hd5870-2.jpg

radeon-hd5870-3.jpg

De HD5870 heeft 1600 Stream Processors aan bord, een verdubbeling van de HD4800 GPU's. Éen HD5870 zal ongeveer even snel zijn als een HD4870 X2.

Maar persoonlijk vind ik de kaart spuug en spuug lelijk. Hopelijk maken ATI partners betere koelers.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...