Jump to content

Algemene Hardware Discussie

Recommended Posts

Geplaatst:

post dan ook meteen de bron erbij..

Tevens is dit gewoon het referentiemodel koeler, vind hem zelf wat mooi, beetje kaal nog maar de fabrikanten plakken er toch wel hun eigen stickers op.

• Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sprunk

148

• Limbolander

102

• TaartJJ~!

86

• Djmaddox

65

Geplaatst:

ziet er wel dik uit hoor.

Het eerste wat ik dacht toen ik vooral die kleine fan zag en uitlaten was, ow die krijgt koelingsproblemen. Zeker als je bedenkt dat de HD4 serie al niet zo'n koele kikker is en deze bijna even goed is dan de HD4870x2.

Verder is het een echte killer, dan komte r wss nog een 90 versie van en een x2 sowieso, dat worden flinke kaarten.

Geplaatst: (bewerkt)

Sapphire HD 4750 Duikt op in China.

Door Marc Rademaker, vrijdag 11 september 2009 11:34, views: 6.813

In navolging van PowerColor heeft videokaartfabrikant Sapphire ook een HD 4750 op de markt gebracht. De videokaart maakt gebruik van de op 40nm gebakken RV740-gpu, die echter wel maar 480 in plaats van 640 streamprocessors heeft.

Half augustus werd er al melding gemaakt van een HD 4750 van PowerColor en nu is er in China ook een HD 4750 van Sapphire opgedoken. De videokaart heeft met een gpu- en geheugensnelheid van respectievelijk 750MHz en 800MHz dezelfde kloksnelheden als een HD 4770. Ook hetzelfde is de 128bit-geheugenbus, die 512MB gddr5-geheugen aanstuurt. De kaart is verder voorzien van een vga-, een dvi- en een hdmi-aansluiting.

De gpu beschikt over slechts 480 streamprocessors, in plaats van de 640 stuks waarmee de RV740-gpu's op de HD 4770 zijn uitgerust. De verminderde hoeveelheid streamprocessors is een gevolg van het zogenaamde harvesting-proces. Dit houdt in dat er bij de RV740 twee streamprocessor-blokken worden uitgeschakeld, zodat ook gpu's met productiefoutjes alsnog verkocht kunnen worden. In China kost de videokaart omgerekend 70 euro; Europese prijzen en releasedata zijn nog niet bekend.

1252658235.jpeg

EDIT: Speciaal voor Thundercover:

Het lijkt mij wel een leuk kaartje, voor mensen die een simpel spelletje op zn tijd doen. Maar voor echt High Graphic games lijkt het me niets. :N

Bewerkt: door Djmaddox
Geplaatst:

Lekken onnozel. Voor mensen die een spelletje op zijn tijd willen spelen is er een HD4830. Nu komen ze dan weer met een andere budget kaart. Je hebt nu wel héél veel keus in het budget sigment.

Misschien wel leuk om 3 van deze in CrossFire te zetten. ^_^ (Mits de kaart dat ondersteund, wat ik uit dit bericht niet op kan maken)

Geplaatst:
Lekken onnozel. Voor mensen die een spelletje op zijn tijd willen spelen is er een HD4830. Nu komen ze dan weer met een andere budget kaart. Je hebt nu wel héél veel keus in het budget sigment.

Misschien wel leuk om 3 van deze in CrossFire te zetten. ^_^ (Mits de kaart dat ondersteund, wat ik uit dit bericht niet op kan maken)

Elke kaart van ATi ondersteund van inmiddels CrossfireX en ik denk dat dat deze kaart geen uitzondering is.

Geplaatst:

Maar als je toevallig deze i7 heb besteld, toen deze nog 48 euro was, heb je zeer goed zaken gedaan. ^_^ (maar waarschijnlijk krijg je dan nog een leuke nota van 400 euro)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...