Jump to content

Algemene Hardware Discussie


Thundercover

Recommended Posts

  • Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    148

  • Limbolander

    102

  • TaartJJ~!

    86

  • Djmaddox

    65

Is misschien niet het juiste topic, maar ik vraag het me toch af. Mijn ouders en zus hebben twee maand geleden een Laptop gekocht met Vista erop (zonder schijfje enzo), en er zat iets bij met 'update naar windows 7'. Jammer genoeg was dat niet echt duidelijk, en nu vraag ik me af hoe we die update dan wel kunnen verkrijgen? Update via windows update? Iets anders? Ik heb echt geen idee. :blauw:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Radeon HD 5970-benchmarks gelekt en HD 5950 is geen dual-gpu-kaart

Door Marc Rademaker, donderdag 29 oktober 2009 11:39, views: 2.534

De eerste benchmarks van AMD's komende HD 5970-videokaart met twee gpu's zijn opgedoken. Tevens is het duidelijk geworden dat de tweede videokaart in de 5900-serie, de HD 5950, een HD 5870 met zes displayport-uitgangen wordt.

Er bestaat nogal wat onduidelijkheid over de Hemlock-videokaart, die twee Cypress-gpu's aan boord zal hebben. Eerder werd al bekend dat de videokaart onder de naam HD 5970 uit gaat komen in plaats van HD 5870 X2. In de 5900-serie gaan echter twee videokaarten verschijnen. Een anonieme bron weet aan Tweakers.net te meldden dat de HD 5950 in feite een HD 5870 is, maar dan met zes mini-displayport-uitgangen. De kaart stond eerder bekend als de six-edition. Wanneer deze videokaart uitkomt en voor welke prijs is nog niet bekend.

De HD 5970 is de dual-gpu-variant en volgens de screenshots die te vinden zijn op Alienbabeltech.com, beschikt elke gpu gewoon over 1600 streamprocessors. De kloksnelheden die Gpu-z toont liggen op 725MHz en 1000MHz voor respectievelijk de gpu en het geheugen. Het is nog niet zeker of dit de definitieve kloksnelheden zijn, maar er is waarschijnlijk voor lagere kloksnelheden gekozen ten opzichte van de HD 5870, om het energieverbruik binnen de perken te houden. Door de lagere kloksnelheden zal de videokaart langzamer zijn dan twee reguliere HD 5870's in CrossFireX-modus, waarvan de gpu op 850MHz en het geheugen op 1200MHz draait.

Op de foto's van de HD 5970 is onder andere een zespin- en een achtpin-pci-e-connector te zien. De videokaart zou 13,5" lang zijn, oftewel 34,3 centimeter, waardoor de videokaart slechts met moeite in veel kasten zal passen. De verwachting is dat de HD 5970 half november te koop is, voor een prijs van 500 dollar.

Link naar het bericht op Tweakers.net waar ook foto's zijn te vinden: klik

Hij haalt mooie score's bij de benchmarks van de games en ook bij 3DmarkVantage, maar hij is best wel heel groot met zn 34,3CM wat wel een nadeel kan zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

HDD bay eruit boren > HDD('s) in je 5.25" rek vastzetten, probleem opgelost knipoog.gif

Ja maar niet iedereen wilt zo veel moeite doen voor een videokaart te laten passen en wat nou al zit je 5,25' bay al vol?

Dan heb je of pech of koop je gewoon een nieuwe en grotere kast, antwoord lijkt mij vrij duidelijk toch?

Trouwens 2x SteelSeries Siberia V2 besteld voor QinX en mij, zal binnekort onze belevingen erover posten, en of die echt zoveel beter is als de originele siberia ( had ik toch maar gratis, en nu na 1 jaar verkocht voor 40 euro hehe )

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, dat lijkt me net zo vet om dan QinX en Limbolander aan het werk te zien.

Lijkt me een erg leuke activiteit voor hun!

Edit: Ik ga naar het event ^_^ Puur om mijn verstand op te krikken en voor de leuk : D

Bewerkt: door Exoit
Link to comment
Delen op andere websites

QinX gaat er inderdaad vrijwel zeker heen, of ik dat doe weet ik nog niet.

Voor de rest zijn wij beide onervaren op overclockgebied met gebruik van stikstof, dus ons zul je daar nog niet zo snel zien ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien is het leuk om met een paar mensen hier van GTA forum er heen te gaan. Niet om te overclocken natuurlijk, maar gewoon om naar de beurs gaan.

En als je geen ervaring hebt met stikstof moet je het denk ik ook niet doen. Al kun je natuurlijk even een busje halen en thuis oefenen op je QX9650 :puh: Nee, dat dat niet gaat snap ik. Maar ik ben wel benieuwd naar de benchmark score's die ze er uit gaan persen. 2x een HD5870 en een mooie Phenom overclock en 30k is dan denk ik wel te halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien is het leuk om met een paar mensen hier van GTA forum er heen te gaan. Niet om te overclocken natuurlijk, maar gewoon om naar de beurs gaan.

En als je geen ervaring hebt met stikstof moet je het denk ik ook niet doen. Al kun je natuurlijk even een busje halen en thuis oefenen op je QX9650 :puh: Nee, dat dat niet gaat snap ik. Maar ik ben wel benieuwd naar de benchmark score's die ze er uit gaan persen. 2x een HD5870 en een mooie Phenom overclock en 30k is dan denk ik wel te halen.

Ik ga samen met emaitroy naar die dagen. Iemand nog interesse? Om ons misschien te meeten ofzo?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...