Jump to content

Algemene Hardware Discussie


Thundercover

Recommended Posts

Er zit wel een scherm bij natuurlijk, een SLI opstelling en een goede game dual core processor. Ik vind het altijd moeilijk inschatten maar ik denk dat 400 euro wel een redelijk bedrag is voor dat systeem.

Ik denk dat de vraagprijs precies goed is. De processor is nog steeds een van de meer populaire modellen, het moederbord is een top model, de koeler is prima, de videokaarten zijn los sowieso al meer dan 120 euro waar samen en voor de rest zijn het allemaal super onderdelen, je zou er makkelijk nog meer voor kunnen vragen.

Meer dan 500? Nou, ik denk niet dat er veel mensen meer dan 500 voor gaan geven. 500 is zoals ik al aangaf inderdaad redelijk ja, maar meer zou ik er in ieder geval niet voor geven. En als hij 400 heeft geboden en die vent zegt ja, dan heb je echt wel een goede deal gesloten.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    148

  • Limbolander

    102

  • TaartJJ~!

    86

  • Djmaddox

    65

Meer dan 500? Nou, ik denk niet dat er veel mensen meer dan 500 voor gaan geven. 500 is zoals ik al aangaf inderdaad redelijk ja, maar meer zou ik er in ieder geval niet voor geven. En als hij 400 heeft geboden en die vent zegt ja, dan heb je echt wel een goede deal gesloten.

Toch is het een van de beste moederborden voor dat socket, een super goeie processor en een videokaart combinatie waarmee je makkelijk nog veel langer door kan gaan. En dan heb je nog die 2 schermen en de andere meuk (in de positieve zin van het woord) die er bij zit.

Link to comment
Delen op andere websites

Zitten er 2 schermen bij dan? Daar heb ik overheen gelezen. :puh: Ja, dan moge inderdaad duidelijk zijn dat je misschien meer kan vragen dan 500 euro, al denk ik dat 600 euro ook weer een tikkie overdreven is. Het blijft tweede hands natuurlijk = gebruik sporen/schade, geen garantie e.d. Maargoed, ik gaf zelf al aan, een prijs inschatten is niet mijn sterkste punt. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Sorry, dubbelpost. Maar het moest wel, anders leest nieman dit. :puh:

Vandaag is namelijk bekend geworden bij een interview met HIS, en inmiddels bevestigd door AMD, dat in Q4 van dit jaar de Radeon 6000 series videokaarten op de markt gaan komen. De 6000 serie is min of meer een doorontwikkeling van de 5000 serie. Dat houd dus concreet min of meer in: Betere prestaties, minder stroomverbruik. Dit is alles wat nu bekend is.

Er gaan geruchten dat deze series misschien al op 32 of 28 nm gebakken gaan worden, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk. AMD heeft wel al veel geïnvesteerd in GlobalFoundries, maar ik geloof nooit dat ze nu al een werkend 32/28 nm proces hebben en TSMC heeft 40nm pas nét onder controle. Zal dus wel gewoon 40nm zijn.

In ieder geval goed nieuws. Hoe meer concurrentie, hoe lager de prijzen. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

persoonlijk vind ik het goed nieuws, maar komt een beetje te snel. Wat ze beter kunnen doen is gewoon meer uit de huiduge kaart persen, want de limiet is er nog niet, ook kun jij die kaarten goedkoper maken dus meer winst. Dan heb ik het nog niet eens over de prestaties gehad. De HD5770 kan gta4 op high aan, mss maxed out op nit hd resoluties, en dan is gta4 een hel erg geval, de rest komtamper in de buurt dus de nood is er nog niet eens.

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn natuurlijk veel zwaardere games dan GTA IV en in de toekomst komen steeds meer zware DX11 games.

Volgens mij is dit ook gewoon een trucje om de aandacht van de massa te krijgen en op die manier uitlokken dat er nog niet veel mensen een GTX460 gaan aanschaffen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik de c en d schijf van mijn pc in een andere pc doet, kan ik dan gewoon windows opstarten met alles geinstalleerd?

Ik ben bang van niet. Immers is je windows installatie afgesteld op je huidige hardware configuratie. Stop je de HDD opeens in een andere PC zal Windows best eens heel raar kunnen gaan doen, omdat er compleet andere hardware in zit. Daarom is het ook raadzaam om bij bijvoorbeeld een CPU upgrade Windows te herinstalleren.

Het zal misschien werken, maar in ieder geval niet erg soepeltjes.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik de c en d schijf van mijn pc in een andere pc doet, kan ik dan gewoon windows opstarten met alles geinstalleerd?

Ik ben bang van niet. Immers is je windows installatie afgesteld op je huidige hardware configuratie. Stop je de HDD opeens in een andere PC zal Windows best eens heel raar kunnen gaan doen, omdat er compleet andere hardware in zit. Daarom is het ook raadzaam om bij bijvoorbeeld een CPU upgrade Windows te herinstalleren.

Het zal misschien werken, maar in ieder geval niet erg soepeltjes.

Hoe moet ik het dan doen? Ik wil niet alles kwijtraken.

Link to comment
Delen op andere websites

Men pakke een HDD met kabel en een werkend systeem met HDD en al. Men duwe de HDD in het systeem en verbindt alle nodige draadjes enzo. Men start het systeem op, en sleept alles van HDD A naar HDD Systeem.

Link to comment
Delen op andere websites

Men pakke een HDD met kabel en een werkend systeem met HDD en al. Men duwe de HDD in het systeem en verbindt alle nodige draadjes enzo. Men start het systeem op, en sleept alles van HDD A naar HDD Systeem.

O zo :$ Ik had het niet goed gelezen :7

Link to comment
Delen op andere websites

en de GTX460's zijn weer op, ik ben de eerste en ook meteen de laatste die er een in bezit heeft gekregen hehe :puh:

Ik heb het geld nu toch nog niet bij elkaar. :7

Neh, eigenlijk best triest dat het go gaat. Je lanceert iets, en na een week is het op.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...