Jump to content

Algemene Hardware Discussie

Recommended Posts

Geplaatst:

Ze hadden waarschijnlijk niet zo'n grote golf van kopers verwacht na de D11 kaarten van ATi, zoals de 5770.

• 1 maand later...
  • Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sprunk

148

• Limbolander

102

• TaartJJ~!

86

• Djmaddox

65

Geplaatst:

Hallo mensen, ik ben een tijdje niet meeer op het forum geweest, en kwam erachter dat ik achterloop op hardware gebied.

Dus nu heb ik een paar vraagjes over de nieuwe 6cores van AMD. klopt het dat ze (nog) geen hyperthreading hebben? En zijn ze veel krachtiger dan de quadcoretjes?

Ik denk dat jullie me weer meer gaan zien op het forum.

Geplaatst:

Hyperthreading = Intel. En de kracht ervan verschilt op welk gebied. Voor single core apps zijn, vanwege de hogere clocksnelheid (uit m'n hoofd) x4's beter.

Geplaatst:

De huidige 6-core processors van AMD hebben geen HyperTreathing. Geen enkele AMD processor zal ooit HyperThreathing krijgen aangezien Intel het patent heeft op die technologie. AMD werkt echter wel hard aan een eigen variant ervan en zal voor het eerst verschijnen in de volgend jaar te verwachten "Bulldozer" CPUs. Voor meer informatie over de AMD Bulldozer architectuur hier klikken.

De 6-core Phenom II processors zijn inderdaad sneller dan de Quad Core modellen in echte multi-threathed applicaties. In het geval dat je een processor wilt kopen met als doel gaming kun je net zo goed voor een Quad Core gaan, of een sneller Intel model. Voor gaming doeleiden bied de 6-core processor niet echt een significante winst en dat is dus zonde van je geld.

Geplaatst:

AMD komt trouwens met Bulldozer(de komende generatie) met een eigen soort van Hyper Threading. Ik zag laatst wat info erover en moet zeggen ik ben onder de indruk, het is gewoon een simpel design, alleen bepaalde punten zijn verbetert. Zo zijn de pipelines verdubbelt wat al een flinke performance winst geeft. Ik geloof ook dat AMD's HT-kopie zelfs 4 threads kon handlen, maar dat weet ik niet zeker.

Geplaatst:

Hmm, Bulldozer, leuke naam :puh:. Ik had het al op HWI gelezen, muah. Stick to Intel atm. Kga waarschijnlijk voor zo'n Republic of Gamers bordje, nu mijn GD65 het niet overleeft heeft..

Geplaatst: (bewerkt)

Bulldozer is overigens een project naam en het is niet de naam waarmee de processoren in de winkel komen te liggen. Net zoals dat Nehalem de project naam voor Core i7 processoren is.

Maar ik heb er ook wel hoge verwachtingen van. Nou ben ik opzich al een beetje voor de AMD kant, maar een snelle processor van AMD zal ook goede concurrentie zijn voor Intel die naar mijn mening nu te veel vraagt voor hun processors. Dit soort concurrentie resulteert namelijk in een prijsverlaging en dat is goed voor ons als potentiële kopers.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Maar ik heb er ook wel hoge verwachtingen van. Nou ben ik opzich al een beetje voor de AMD kant, maar een snelle processor van AMD zal ook goede concurrentie zijn voor Intel die naar mijn mening nu te veel vraagt voor hun processors. Dit soort concurrentie resulteert namelijk in een prijsverlaging en dat is goed voor ons als potentiële kopers.

Dream on. Voor de quad core Intel i7's is nu concurrentie in de vorm van de Phenom II X6 maar de prijs is daardoor zeker niet gaan dalen.

Geplaatst:

Dream on? Volgens mij is het nog altijd zo dat een bedrijf zoveel mogelijk wilt verkopen. Stel nu dat AMD straks een processor verkoopt die 10% sneller is dan een Intel processor, maar AMD voor hun processor minder geld vraagt dan Intel voor die van hun. Dan is het toch aannemelijk dat Intel hun processor voor minder geld in de schappen laat leggen, om zo meer klanten te lokken. Heeft niets met dromen te maken, maar met marketing.

Geplaatst:

noem de X6 nou ook niet bepaald concurrentie maar meer een alternatief, de X6 komt nog nergens in de buurt van de i7 zijn prestaties, dus om het concurrentie te noemen, nee. Voor die concurrentie heb je ten minste een CPU nodig die zich met een ander kan meten, daarop zullen gewoon de prijzen gaan dalen om meer klanten te lokken. De Mensen die het beste van het beste willen kiezen gewoon de i7, de X6 is geen alternatief.

Geplaatst:

Dream on? Volgens mij is het nog altijd zo dat een bedrijf zoveel mogelijk wilt verkopen. Stel nu dat AMD straks een processor verkoopt die 10% sneller is dan een Intel processor, maar AMD voor hun processor minder geld vraagt dan Intel voor die van hun. Dan is het toch aannemelijk dat Intel hun processor voor minder geld in de schappen laat leggen, om zo meer klanten te lokken. Heeft niets met dromen te maken, maar met marketing.

Ha, er zijn zat producten beter dan Apple producten (voor veel minder geld), maar mensen gaan nog steeds in een rijtje staan voor de wonderbaarlijke appeltjes.

Hoezo? Marketing. Werp een blik op de Apple site en het stinkt naar bullshit. Intel kan makkelijk dingen zeggen zoals, wij lopen al langer dan AMD rond met HyperThreading, dus is onze technologie beter, dus zjin we dat extra geld waard. Tegen die tijd heeft Intel toch al wel betere processor dan zijn huidige lijn.

Geplaatst:

Het lijstje wordt dan wel ingewikkeld denk ik als je een nieuwe computer wilt, want dan staat er 2x AMD. Nou ja. Verder maakt het me niet uit dat ATI nu AMD noemt, Het zal even wennen zijn, maar ja. Goed dat ik het dan weet, zodat ik niet denk dat ATI niet meer bestaat. Want volgens mij worden er over enkele maanden / jaren geen ATI's verkocht, maar wel AMD's xD. Zal wel even wennen worden, maar als hun grafische kaarten even goed zijn als nu, dan heb ik er geen probleem mee. Ik vond ATI wel een leuke naam, maar ja... Dan wordt het maar AMD.

Geplaatst:

Het is enkel de naam ATI wat word vervangen voor de naam AMD. De overige namen als Radeon en FirePro blijven gehandhaafd. In Plaats van ATI Radeon HD6870 word het nu AMD Redeon HD6870.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...