Hayte Geplaatst: 1 september 2010 Rapport Geplaatst: 1 september 2010 Ze zeggen dat de naam van AMD meer bekend is dan de naam van ATi. Maar ik vraag mij af of dat ook echt zo is... Ik denk overigens dat ik nog voor een paar jaar ATi zal blijven zeggen O.o Reageren
wesley123 Geplaatst: 1 september 2010 Rapport Geplaatst: 1 september 2010 het is wel zo. Volgens mij zeg jij vaker 'Radeon' dan 'ATI Radeon'. Voor veel mensen zegt ATI echt niks, terwijl Radeon ze wel wat zegt. Verder vervalt de naam ook 9 van de 10 keer en word het een MSI Radeon bijvoorbeeld. Kortom de naam kom je zelden tegen, in tegenstelling tot AMD. Reageren
Hayte Geplaatst: 2 september 2010 Rapport Geplaatst: 2 september 2010 Ik zeg bijna nooit Radeon, ik zeg altijd ATi. Maarja, dat zal dan wel verschillen van persoon tot persoon. Maar zoals je zegt, je ziet veel vaker MSI Radeon of Asus Radeon, etc. behalve bij OEM pc's, waar je vaker het merk ziet. En daarbij weet men meestal niet welke beter is bij grafische kaarten, en gaan ze vaker naar NVidia omdat ze dat bekender is. Ik denk niet dat de naam naar AMD veranderen daar veel aan gaat doen... Reageren
wesley123 Geplaatst: 2 september 2010 Rapport Geplaatst: 2 september 2010 nee inderdaad, maar over het algemeen is de naam AMD Radeon stukken sterker en bekender. Mensen kennen vanker AMD dan ATI, maar als je dan Radeon zegt weten ze plotseling waar je het over hebt. Als je die 2 conbineerd heb je een bekendere en dus ook sterkere naam. Want nu kun je zeggen 'ik koop die AMD Radeon' en kan de ander zeggen 'ow maakt AMD nu ook videokaarten', is allemaal marketing geneuzel. Reageren
Galiorix Geplaatst: 2 september 2010 Rapport Geplaatst: 2 september 2010 nee inderdaad, maar over het algemeen is de naam AMD Radeon stukken sterker en bekender. Mensen kennen vanker AMD dan ATI, maar als je dan Radeon zegt weten ze plotseling waar je het over hebt. Als je die 2 conbineerd heb je een bekendere en dus ook sterkere naam. Want nu kun je zeggen 'ik koop die AMD Radeon' en kan de ander zeggen 'ow maakt AMD nu ook videokaarten', is allemaal marketing geneuzel. Quoted for truth. Een naams verandering is erg ingrijpend; dit zal waarschijnlijk al vanaf het begin sinds de overname van ATi bij AMD op de plank hebben gelegen en er zal veel research achter zitten. Dit beslis je niet zomaar in een week. Reageren
Sprunk Geplaatst: 2 september 2010 Rapport Geplaatst: 2 september 2010 Klopt. Op de PCB van de 5000 serie stond zelfs al AMD. Dit kan ook in het voordeel voor de processor tak werken. Zodra mensen namelijk inzien dat AMD geweldige videokaarten maakt, zal men zich misschien minder terughoudend opstellen tegen AMD processors. Nu is het nog een beetje "wat de boer niet kent, eet hij niet". Reageren
wesley123 Geplaatst: 2 september 2010 Rapport Geplaatst: 2 september 2010 zie je het al voor je? zitten ze bij een vergadering zo te discussieren over de jaarcijfers, en dan zegt er ineens 1; 'he jongens, ik weet iets grappigs, wat als we nou de ATI naam niet meer gebruiken, das echt vet grappig!' Reageren
Sprunk Geplaatst: 2 september 2010 Rapport Geplaatst: 2 september 2010 Dan is er tenminste nog iets grappig want de jaarcijfers op zich zijn allerminst grappig. Reageren
Galiorix Geplaatst: 2 september 2010 Rapport Geplaatst: 2 september 2010 (bewerkt) Dan is er tenminste nog iets grappig want de jaarcijfers op zich zijn allerminst grappig. Wait wut? Die waren vorig jaar voor AMD super, dat zullen ze dit jaar ook worden. Maarja, dat was 4 jaar geleden wel anders. Toen faalde het AM2(+) platform, het S939 platform was dood en ATi stond lang niet zo sterk in de markt als nu. Anyway, hier is nog wat interessant leesvoer over de kwestie, in het engels though. Bewerkt: 2 september 2010 door Galiorix Reageren
Kryziek Geplaatst: 12 september 2010 Rapport Geplaatst: 12 september 2010 De nieuwst MAC ontwikkeling! Reageren
Fedmas Geplaatst: 12 september 2010 Rapport Geplaatst: 12 september 2010 Daar heb ik al 3 van joh.. Reageren
PinganZ Geplaatst: 16 september 2010 Rapport Geplaatst: 16 september 2010 Wow die moet ik echt hebben Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 24 september 2010 Rapport Geplaatst: 24 september 2010 Geniaal! Lijkt me trouwens echt vreselijk irritant dat je dan meerdere malen op de toets moet drukken voor een letter. Zeker voor letters als de Z. Neh, doe mij maar mijn eigen flutlaptop. Reageren
Galiorix Geplaatst: 25 september 2010 Rapport Geplaatst: 25 september 2010 Geniaal! Lijkt me trouwens echt vreselijk irritant dat je dan meerdere malen op de toets moet drukken voor een letter. Zeker voor letters als de Z. Neh, doe mij maar mijn eigen flutlaptop. Zoals bij mobiele telefoons, perhaps? Nou ja, de old skool dan met een numeriek toetsenbord. T9 FTW! Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 25 september 2010 Rapport Geplaatst: 25 september 2010 Inderdaad zoals bij mobiele telefoons. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.