Jump to content

Algemene Hardware Discussie


Thundercover

Recommended Posts

Update 20:07: Steve Bourdon, pr-manager van AMD voor de Benelux, Frankrijk, Spanje en Portugal, verklaarde tegenover Tweakers.net dat de merknaam ATI niet komt te vervallen.

Bron.

Dus ATi blijft ATi, en zal niet onder het AMD label vallen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    148

  • Limbolander

    102

  • TaartJJ~!

    86

  • Djmaddox

    65

Goh, want vind ik hiervan. Geen idee. Lijkt me wel een goede zet. Dan krijgt AMD lekker veel naamsbekendheid.
Denk dat het sowieso geen goeie zet is, Iedereen gaat AMD cpu's aan AMD gpu's linken, denken misschien zelfs dat alleen die twee samen zouden werken ipv. Intel-AMD gpu of AMD met Nvidia kaarten etc, en wat jij zegt ook nog.

Dan is het juist een goede zet. Als iedereen nu denkt dat je met een AMD CPU ook een AMD GPU moet hebben, werkt dat alleen maar in het voordeel van AMD. Die maken dan lekker veel winst.

Maar ik zie dit niet als een verassing. Op elke ATI kaart was reeds het logo van AMD te vinden. Zolang de Radeon lijk nog wel als hoofdkleur rood houd, en niet groen (AMD kleur) vind ik het best. Met groen gaat het teveel op nVidia lijken.

Ja, dat klopt, maar wat als zoals Taartjj al zei in een put terecht komt?

Tja, dan worden beide de shit ingetrokken.

Link to comment
Delen op andere websites

voor de nieuwere processoren is DDR3 geheugen gewoon beter, vooral als je overclockt etc dat je er voor kan zorgen dat het 1 op 1 loopt, met ddr2 zou je vrij snel een bottleneck krijgen ( je geheugen dus )

Thanks for the info! :Y

Link to comment
Delen op andere websites

voor de nieuwere processoren is DDR3 geheugen gewoon beter, vooral als je overclockt etc dat je er voor kan zorgen dat het 1 op 1 loopt, met ddr2 zou je vrij snel een bottleneck krijgen ( je geheugen dus )

Thanks for the info! :Y

http://www.hardware.info/nl-NL/articles/am...klok_tutorial/2

lees dit maar eens door, snap je de berekeningen tussen moederborden/processors/fsb/geheugen en ga zo maar door, weet je ook meteen voor in de toekomst hoe je kan berekenen hoe je geen bottleneck krijgt en hoever je nuttige overclocks kunt doen.

Link to comment
Delen op andere websites

De beste processor voor gaming: Core I7 (wat een vreselijke naam trouwens :puh: )

De ééna beste processor voor gaming: Core 2 Extreme

De beste prijs/kwaliteit voor gaming: Phenom II (Presteert gelijk aan Intels duurdere Core 2 Quad top modellen)

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

De beste processor voor gaming: Core I7 (wat een vreselijke naam trouwens :puh: )

De ééna beste processor voor gaming: Core 2 Extreme

De beste prijs/kwaliteit voor gaming: Phenom II (Presteert gelijk aan Intels duurdere Core 2 Quad top modellen)

beste is i7 extreme edition :)/phenom II

ligt gelijk atm qua prestaties voor gaming, voor andere applicaties wint de i7 toch in vele gevallen.

Link to comment
Delen op andere websites

De beste processor voor gaming: Core I7 (wat een vreselijke naam trouwens :puh: )

De ééna beste processor voor gaming: Core 2 Extreme

De beste prijs/kwaliteit voor gaming: Phenom II (Presteert gelijk aan Intels duurdere Core 2 Quad top modellen)

beste is i7 extreme edition :) /phenom II

ligt gelijk atm qua prestaties voor gaming, voor andere applicaties wint de i7 toch in vele gevallen.

Ik dacht toch echt dat een Core 2 Extreme beter was dan een Phenom II hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Phenom II x4 940? Of is dat meer een processor voor zware applicaties?

Daarmee kun je zalig gamen. GTA IV op high/highest (als je ook een goede grafische kaart hebt)

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

De beste processor voor gaming: Core I7 (wat een vreselijke naam trouwens :puh: )

De ééna beste processor voor gaming: Core 2 Extreme

De beste prijs/kwaliteit voor gaming: Phenom II (Presteert gelijk aan Intels duurdere Core 2 Quad top modellen)

beste is i7 extreme edition :) /phenom II

ligt gelijk atm qua prestaties voor gaming, voor andere applicaties wint de i7 toch in vele gevallen.

Ik dacht toch echt dat een Core 2 Extreme beter was dan een Phenom II hoor.

core2extreme is een licht overgeclockte versie van de Q9550, niet echt superveel meer ofzo, i7 kan m makkelijk aan, en ja er zijn al i7 extreme edities die dus weer een stuk sneller zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Q9550/i7 zijn ook ongeveer gelijk aan elkaar, alleen gebruikt i7 hogere FSB snelheden en sneller geheugn (DDR3) wat weer een hele prestatieboost geeft, maar voordat je met dingen gaat rondgooien sprunk, raadt ik je aan eerst een benchmarks op te gaan zoeken.

Link to comment
Delen op andere websites

Q9550/i7 zijn ook ongeveer gelijk aan elkaar, alleen gebruikt i7 hogere FSB snelheden en sneller geheugn (DDR3) wat weer een hele prestatieboost geeft, maar voordat je met dingen gaat rondgooien sprunk, raadt ik je aan eerst een benchmarks op te gaan zoeken.

Dat heb ik gedaan, meneer wijsneus, dus ga eerst zelf maar eens even googlen, want je weet er blijkbaar niet zoveel vanaf. Want op die benchmarks is toch duidelijk te zien dat de Q9550 beter is dan de Phenom II 940/945, en vaal zelfs beter als de 955. En de i7 staat ruim voorbij de Q9550. Dus is de Phenom II niet beter als de Q9550 en de i7 staat weer ruim boven de Q9550. Dus dat verhaal dat de Q9550 en i7 gelijk zijn aan alkaar is ook onzin.

lees zelf maar :cya:

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...