Jump to content

Algemene Hardware Discussie


Thundercover

Recommended Posts

  • Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    148

  • Limbolander

    102

  • TaartJJ~!

    86

  • Djmaddox

    65

Q9550/i7 zijn ook ongeveer gelijk aan elkaar, alleen gebruikt i7 hogere FSB snelheden en sneller geheugn (DDR3) wat weer een hele prestatieboost geeft, maar voordat je met dingen gaat rondgooien sprunk, raadt ik je aan eerst een benchmarks op te gaan zoeken.

Dat heb ik gedaan, meneer wijsneus, dus ga eerst zelf maar eens even googlen, want je weet er blijkbaar niet zoveel vanaf. Want op die benchmarks is toch duidelijk te zien dat de Q9550 beter is dan de Phenom II 940/945, en vaal zelfs beter als de 955. En de i7 staat ruim voorbij de Q9550. Dus is de Phenom II niet beter als de Q9550 en de i7 staat weer ruim boven de Q9550. Dus dat verhaal dat de Q9550 en i7 gelijk zijn aan alkaar is ook onzin.

lees zelf maar :cya:

en dan lees ik dus duidelijk dit:

Op basis van alle benchmarks mogen we wel concluderen dat de nieuwe Phenom II X4 955 Black Edition zich qua prestaties minstens kan meten met Intels Core 2 Quad Q9550. Vaak is 'ie duidelijk sneller.
Link to comment
Delen op andere websites

Nu nog een HD4870X2, maar binnenkort komt de HD4890X2 uit.

Hij vraagt toch Welk videokaart van Ati is op dit moment het best? :puh:

Maar de HD4890 in Crossfire is ook super mega fast.

@ Hierboven/hieronder :puh:: Misschien van alle benchmarks, maar ik heb het over GAMING. Qua GAMING is hij echt minder hoor.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Q9550/i7 zijn ook ongeveer gelijk aan elkaar, alleen gebruikt i7 hogere FSB snelheden en sneller geheugn (DDR3) wat weer een hele prestatieboost geeft, maar voordat je met dingen gaat rondgooien sprunk, raadt ik je aan eerst een benchmarks op te gaan zoeken.

Dat heb ik gedaan, meneer wijsneus, dus ga eerst zelf maar eens even googlen, want je weet er blijkbaar niet zoveel vanaf. Want op die benchmarks is toch duidelijk te zien dat de Q9550 beter is dan de Phenom II 940/945, en vaal zelfs beter als de 955. En de i7 staat ruim voorbij de Q9550. Dus is de Phenom II niet beter als de Q9550 en de i7 staat weer ruim boven de Q9550. Dus dat verhaal dat de Q9550 en i7 gelijk zijn aan alkaar is ook onzin.

lees zelf maar :cya:

en dan lees ik dus duidelijk dit:

Op basis van alle benchmarks mogen we wel concluderen dat de nieuwe Phenom II X4 955 Black Edition zich qua prestaties minstens kan meten met Intels Core 2 Quad Q9550. Vaak is 'ie duidelijk sneller.
Welk videokaart van Ati is op dit moment het best?

De nieuwe Hd4890 of de Hd4870?

als je een beetje nadenkt, snap je hoe hoger hoe beter, dus lijkt het me duidelijk dat het de hd4890 is..

Link to comment
Delen op andere websites

Een HD4890 Crossfire setup is sneller dan een X2 versie van die kaart, want je hebt in een crossfire setup vaak 2 keer zoveel band breedte (heel soms worden de 2 X16 poorten om gezet naar 2x X8) en daardoor presteren ze net een stukkie beter (overigens gaat het over een FPS of 2 :7). Maar je voeding moet dan wel 2 van die monsters aan kunnen.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Een HD4890 Crossfire setup is sneller dan een X2 versie van die kaart, want je hebt in een crossfire setup vaak 2 keer zoveel band breedte (heel soms worden de 2 X16 poorten om gezet naar 2x X8) en daardoor presteren ze net een stukkie beter (overigens gaat het over een FPS of 2 :7). Maar je voeding moet dan wel 2 van die monsters aan kunnen.

mja Dieko die het vroeg had het maar over een kaart :puh:, verder is SLI/crossfire gewoon overkill imo, maargoed sommige mensen hebben nu graag geld te veel over :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een HD4890 Crossfire setup is sneller dan een X2 versie van die kaart, want je hebt in een crossfire setup vaak 2 keer zoveel band breedte (heel soms worden de 2 X16 poorten om gezet naar 2x X8) en daardoor presteren ze net een stukkie beter (overigens gaat het over een FPS of 2 :7). Maar je voeding moet dan wel 2 van die monsters aan kunnen.

mja Dieko die het vroeg had het maar over een kaart :puh:, verder is SLI/crossfire gewoon overkill imo, maargoed sommige mensen hebben nu graag geld te veel over :puh:

Dus als ik een I7 processor heb kan ik dan beter een HD4890 of HD4870?

En er zijn veel varianten ervan bijv Saphire,Club 3D of Asus.

Maar welke merk is dan het best, of zijn ze het zelfde?

Link to comment
Delen op andere websites

Een HD4890 Crossfire setup is sneller dan een X2 versie van die kaart, want je hebt in een crossfire setup vaak 2 keer zoveel band breedte (heel soms worden de 2 X16 poorten om gezet naar 2x X8) en daardoor presteren ze net een stukkie beter (overigens gaat het over een FPS of 2 :7). Maar je voeding moet dan wel 2 van die monsters aan kunnen.

mja Dieko die het vroeg had het maar over een kaart :puh:, verder is SLI/crossfire gewoon overkill imo, maargoed sommige mensen hebben nu graag geld te veel over :puh:

Dus als ik een I7 processor heb kan ik dan beter een HD4890 of HD4870?

En er zijn veel varianten ervan bijv Saphire,Club 3D of Asus.

Maar welke merk is dan het best, of zijn ze het zelfde?

maakt niet zo veel uit, maar top merk van ATi is imo Sapphire.

Link to comment
Delen op andere websites

Alle kaarten zijn even goed. Het is alleen welke clocks de fabrikanten kiezen en welke koeling ze erop zetten

Ik denk ook dat Sappire de beste ATI leverancier is. En bij nVidia vind ik dat XFX.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...