Sprunk Geplaatst: 12 mei 2009 Rapport Geplaatst: 12 mei 2009 (bewerkt) gaan voor degene met de beste koeling ( lees vooral: stilste ) en het mooiste frontje, iig dat doe ik altijd Dan kom je, imo, bij de ASUS matrix uit: Heat pipes, 2 fans, zal wel goed zijn Maar even wat anders. Wat is nou eigenlijk de reden dat Intel met een speciaal nieuw socket (1156) komt voor Core i5. Wat is er mis met 1366? AMD gooit alles gewoon op 1 socket want de Athlon X3 en X4 komen ook gewoon op AM3. Dit lijkt me niet echt handig. Bewerkt: 12 mei 2009 door Sprunk Reageren
Galiorix Geplaatst: 12 mei 2009 Rapport Geplaatst: 12 mei 2009 De core i5 is weer een hele nieuwe processor, met grote verschillen ten opzichte van de i7. Zo wordt bijvoorbeeld geen triple channel DDR3 geheugen ondersteund door de controller en zit er een onboard PCI controller in. Daarnaast zit er in de Clarkdale serie van de i5 (je hebt ook de Lynnfield serie) een IGP (integrated graphics processor), terwijl die in de i7 niet zit. De core i5 zal niet alleen quad, maar ook dual core zijn. Reageren
Sprunk Geplaatst: 12 mei 2009 Rapport Geplaatst: 12 mei 2009 De core i5 is weer een hele nieuwe processor, met grote verschillen ten opzichte van de i7. Zo wordt bijvoorbeeld geen triple channel DDR3 geheugen ondersteund door de controller en zit er een onboard PCI controller in. Daarnaast zit er in de Clarkdale serie van de i5 (je hebt ook de Lynnfield serie) een IGP (integrated graphics processor), terwijl die in de i7 niet zit. De core i5 zal niet alleen quad, maar ook dual core zijn. Aha, dat verklaard een hoop. Ik dacht gewoon dat het een mini i7 is, met wat dingen weggelaten. Zoals minder cache ofzo. Maar het is dus echt gewoon een compleet nieuwe proc. Vandaar. Ben benieuwt wanneer we de eerste benchmarks gaan zien. Reageren
Galiorix Geplaatst: 12 mei 2009 Rapport Geplaatst: 12 mei 2009 In september of oktober wordt ie gepresenteerd, dus het duurt nog wel even. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 12 mei 2009 Rapport Geplaatst: 12 mei 2009 gaan voor degene met de beste koeling ( lees vooral: stilste ) en het mooiste frontje, iig dat doe ik altijd Ik heb altijd liever zo een soort kaart: http://www.slashgear.com/gallery/data_file...n_HD_4870_1.jpg Omdat die kaart dikker is Dan zo een kaart: http://www.hardware.info/images/news/msi_hd4830_1_550.jpeg Reageren
Sprunk Geplaatst: 12 mei 2009 Rapport Geplaatst: 12 mei 2009 gaan voor degene met de beste koeling ( lees vooral: stilste ) en het mooiste frontje, iig dat doe ik altijd Ik heb altijd liever zo een soort kaart: http://www.slashgear.com/gallery/data_file...n_HD_4870_1.jpg Omdat die kaart dikker is Dan zo een kaart: http://www.hardware.info/images/news/msi_hd4830_1_550.jpeg Ze zijn beide dual slot hoor. Maar die bovenste koelt zeker beter. Reageren
Limbolander Geplaatst: 13 mei 2009 Rapport Geplaatst: 13 mei 2009 zon "dichte" dualslot koeler, zo kan ik m het beste omschrijven "duwt" als het ware wel het beste de warme lucht uit je kast, zon "open" koeler verspreid het gewoon weer rond. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 13 mei 2009 Rapport Geplaatst: 13 mei 2009 De core i5 is weer een hele nieuwe processor, met grote verschillen ten opzichte van de i7. Zo wordt bijvoorbeeld geen triple channel DDR3 geheugen ondersteund door de controller en zit er een onboard PCI controller in. Daarnaast zit er in de Clarkdale serie van de i5 (je hebt ook de Lynnfield serie) een IGP (integrated graphics processor), terwijl die in de i7 niet zit. De core i5 zal niet alleen quad, maar ook dual core zijn. Aha, dat verklaard een hoop. Ik dacht gewoon dat het een mini i7 is, met wat dingen weggelaten. Zoals minder cache ofzo. Maar het is dus echt gewoon een compleet nieuwe proc. Vandaar. Ben benieuwt wanneer we de eerste benchmarks gaan zien. Straks draait Intel op 3 sockets, 775, 1366 en 1156. Intel heeft namelijk bevestigt dat de Core 2 lijn nog niet dood is, en er zullen meer processoren voor uitkomen. Reageren
Sprunk Geplaatst: 13 mei 2009 Rapport Geplaatst: 13 mei 2009 En ook nog 771 maar dat is voor servers Wat dat betreft vind ik AMD het klant-vriendelijker doen. Iedereen met een AM2+ (AM3 ready) bord kan nu gewoon een Phenom II halen, zonder een nieuw moederbord te kopen. En dan denk ik bij mezelf: konden ze die i5 niet gewoon 1366 pinnen geven. Dan maak je leuke mobo's die niet zo achtelijk duur mijn. Dus zonder SLI/Crossfire, max 4GB geheugen, 2x PCI, geen onboard VGA etc. Dan kun je iig later ook nog eens een i7 erin stoppen. Overigen ben ik wel benieuwd naar de toekomst. Ik hoor overal al verhalen over processors met 6 core's, en zelfs meer. En qua snelheid. Hoe lang gaat het duren voor de eerste 4Ghz processor in de winkel licht. Leuk om over na te denken. Reageren
Limbolander Geplaatst: 14 mei 2009 Rapport Geplaatst: 14 mei 2009 uit hele betrouwbare bron kan ik vertellen dat er een dualslot 9600GT aankomt, en tevens heb ik de nieuwe opkomende XFX hd4770 dualslot versie ook al mogen aanschouwen bij mijn stage plek hebben ze zo'n kant waar ze allemaal nieuwe hardware artikelen testen of ze goed zijn om in de winkels te komen, en dus kan je daar ff lekker mee spieken op wat er allemaal binnenkort uit komt Reageren
Sprunk Geplaatst: 14 mei 2009 Rapport Geplaatst: 14 mei 2009 En 9600GT Dual Slot? Dan hoop ik dat die koeler nodig is omdat de chip heel veel is ge OC'd, anders is het echt een fail. Een 9600GT is al een mid-range kaartje en dan met een dual slot koeler erop gaat helemaal niemand dat ding kopen. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 17 mei 2009 Rapport Geplaatst: 17 mei 2009 Wat houdt Dual-Slot eigenlijk in? Reageren
Sprunk Geplaatst: 17 mei 2009 Rapport Geplaatst: 17 mei 2009 Dat de fan zo groot is, dat de videokaart 2 sloten bezet houd. Omdat de videokaart over een andere PCI slot heen hangt. Reageren
Limbolander Geplaatst: 17 mei 2009 Rapport Geplaatst: 17 mei 2009 zoveel mogelijk logica proberen te zoeken in dit soort termen, vaak zijn het heel logische dingen zoals sprunk al uitlegde bij de term " dualslot " Reageren
Sprunk Geplaatst: 17 mei 2009 Rapport Geplaatst: 17 mei 2009 Dual-core: vrij logisch idd Dus Dual-slot: ook vrij logisch Maargoed, domme vragen bestaan niet, dus geeft niks dat je het vraagt hoor. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.