Ikkes Geplaatst: 14 april 2009 Rapport Geplaatst: 14 april 2009 Hey allemaal, Afgelopen avond heeft mijn computer het helaas begeven en is niet meer te repareren. Echter wil ik graag nog wat bestanden proberen te redden en ik vroeg me af of er niet iets bestond waardoor je je interne hardeschijf doormiddel van bijvoorbeeld USB aan te sluiten op een andere PC. Dat je dan alsnog bij de bestanden kan komen zeg maar (via verkenner). De optie om hem aan te sluiten via openschroeven gaat helaas niet door aangezien de garantie van de PC vervalt wanneer je deze openschroeft en aangezien al onze PC's thuis nieuw of laptops zijn gaat dat lastig. Reageren
Sprunk Geplaatst: 14 april 2009 Rapport Geplaatst: 14 april 2009 (bewerkt) Ja, dit kan. Echter is het niet een bepaald kostenloze mannier. En zijn namelijk Harddisk readers op de markt. Hier kun je gewoon je internte HDD in stoppen, en hem aanstluiten via USB. Deze apparaten kosten zo rond de 50 euro. Dus je moet zelf kijken of je dit de moeite waard vind. EDIT: De Sharkroom Sata Quickport Pro is al te koop vanaf 34.69 op Azerty. Bewerkt: 14 april 2009 door Sprunk Reageren
Djmaddox Geplaatst: 15 april 2009 Rapport Geplaatst: 15 april 2009 Misschien kan je via jou netwerk(als je dat hebt) De bestanden van je oude PC afplukken. Ik zou het zelf niet weten of dat kan, want misschien moet jou PC dan aanstaan. Reageren
Sprunk Geplaatst: 15 april 2009 Rapport Geplaatst: 15 april 2009 Misschien kan je via jou netwerk(als je dat hebt) De bestanden van je oude PC afplukken. Ik zou het zelf niet weten of dat kan, want misschien moet jou PC dan aanstaan. Lijkt me nogal logisch dat dan je PC aan moet staan. En aangezien die kapot is... Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 15 april 2009 Rapport Geplaatst: 15 april 2009 (bewerkt) Ja dit kan, ik heb het zelf ook staan. Wat voor type harde schijf heb je (IDE/SATA)? Als je een IDE hebt is haast geboden, want de externe behuizingen (zo heet zo'n ding) daarvoor gaan eruit. Oops, ik zie net pas dat laatste regeltje dat je pc niet open mag. Maar ik heb geloof ik ooit gelezen dat het onzin is, dat de fabrikant nooit mag zeggen: gij zult deze pc niet openschroeven, want dan vervalt de garantie. De garantie vervalt pas als zij kunnen aantonen dat jij je pc hebt gesloopt. Las ik. Bewerkt: 15 april 2009 door KillerZero86 Reageren
RoL0 Geplaatst: 15 april 2009 Rapport Geplaatst: 15 april 2009 Ja dit kan, ik heb het zelf ook staan. Wat voor type harde schijf heb je (IDE/SATA)? Als je een IDE hebt is haast geboden, want de externe behuizingen (zo heet zo'n ding) daarvoor gaan eruit.Oops, ik zie net pas dat laatste regeltje dat je pc niet open mag. Maar ik heb geloof ik ooit gelezen dat het onzin is, dat de fabrikant nooit mag zeggen: gij zult deze pc niet openschroeven, want dan vervalt de garantie. De garantie vervalt pas als zij kunnen aantonen dat jij je pc hebt gesloopt. Las ik. Ik had mijn Medion pc ook kapot (kapotte fan->oververhitting: voeding+moederbord kapot, alles gratis vervangen ) en die had ik eerst even opengemaakt om te kijken wat er aan de hand was, aangezien hij nieteens meer op de startknop reageerde. Nou, ik kon niks doen. Gebelt, opgestuurt en 2 weken later was ie weer terug. Nou garantie vervalt dus niet (bij Medion dan). RoL0 Reageren
Amigo48 Geplaatst: 15 april 2009 Rapport Geplaatst: 15 april 2009 Goh heb ik geluk mijne is Custom build [aka mn pa heeft hem gemaakt met custom onderd3l3n ] Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 15 april 2009 Rapport Geplaatst: 15 april 2009 Goh heb ik gelukmijne is Custom build [aka mn pa heeft hem gemaakt met custom onderd3l3n ] Dat betekent niet dat je PC immortal is. Reageren
RoL0 Geplaatst: 15 april 2009 Rapport Geplaatst: 15 april 2009 Goh heb ik gelukmijne is Custom build [aka mn pa heeft hem gemaakt met custom onderd3l3n ] Dat betekent niet dat je PC immortal is. Nee, maar je hebt geen problemen met garantie Reageren
Mr. Psycho Geplaatst: 16 april 2009 Rapport Geplaatst: 16 april 2009 (bewerkt) Ja dit kan, ik heb het zelf ook staan. Wat voor type harde schijf heb je (IDE/SATA)? Als je een IDE hebt is haast geboden, want de externe behuizingen (zo heet zo'n ding) daarvoor gaan eruit.Oops, ik zie net pas dat laatste regeltje dat je pc niet open mag. Maar ik heb geloof ik ooit gelezen dat het onzin is, dat de fabrikant nooit mag zeggen: gij zult deze pc niet openschroeven, want dan vervalt de garantie. De garantie vervalt pas als zij kunnen aantonen dat jij je pc hebt gesloopt. Las ik. ook niet waar, dit apparaatje (Klikkie!) blijft nog zeker 5 jaar te koop Bewerkt: 16 april 2009 door Mr. Psycho Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 17 april 2009 Rapport Geplaatst: 17 april 2009 Ja dit kan, ik heb het zelf ook staan. Wat voor type harde schijf heb je (IDE/SATA)? Als je een IDE hebt is haast geboden, want de externe behuizingen (zo heet zo'n ding) daarvoor gaan eruit.Oops, ik zie net pas dat laatste regeltje dat je pc niet open mag. Maar ik heb geloof ik ooit gelezen dat het onzin is, dat de fabrikant nooit mag zeggen: gij zult deze pc niet openschroeven, want dan vervalt de garantie. De garantie vervalt pas als zij kunnen aantonen dat jij je pc hebt gesloopt. Las ik. ook niet waar, dit apparaatje (Klikkie!) blijft nog zeker 5 jaar te koop Bron? En daarbij koste het mij flink wat moeite om er één te bemachtigen, dus het is wél waar. Ze blijven natuurlijk altijd wel ergens te koop, maar in de gebruikelijke computer zaken zijn ze er keihard aan het uitgaan. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.