Jump to content

Oude pc -> nieuw servertje?


Mr. Psycho

Recommended Posts

Ik heb op onze zolder nog een pc'tje gevonden, dat al zeker in ons bezit is van voor december 2002, want dan kochten we een vervanger ervoor. Mijn probleem is: al die aansluitingen!!! waar kan ik met monitor ergens op aansluiten?

pics: zijn in slechte kwaliteit, cameratje die ik heb, suckt

Liggend 1

Liggend 2

Liggend 3

Rechtstaand 1

Rechtstaand 2

waar bij een gewone pc normaal dat van vga aansluiting zit, is hier gewoon een open gat, de rest ken ik niet van aaansluitingen, dit is een zelf in elkaar gestoken pc

please help me!

Bewerkt: door Mr. Psycho
Link to comment
Delen op andere websites

Zit er op het mobo zelf niet een aansluiting voor VGA?

EDIT:

Die rode,gele en witte gaatjes daaronder zijn voor geluid en beeld en die 2 daarnaast zijn geloof voor een tv aansluiting :?

Nog een keer

EDIT:

Kan je ons een duidelijke foto geven van de achterkant van je moederbord en van de binnenkant van die PC?

Bewerkt: door djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

De VGA aansluiting voor de monitor is die aansluiting met die 2 schroefgaten boven die gekleurde ronde gaatjes.

Op een moederbord zit overigens niet altijd een VGA aansluiting. Op een computer van 2001/2002 kom je dat zeker niet vaak tegen. Die poorten die je helemaal boven ziet met die schroefgaten zijn overigens seriële poorten.

Deze moet je hebben:

800px-VGA_port.jpg

Bewerkt: door RHochstenbach
Link to comment
Delen op andere websites

De VGA aansluiting voor de monitor is die aansluiting met die 2 schroefgaten boven die gekleurde ronde gaatjes.

Op een moederbord zit overigens niet altijd een VGA aansluiting. Op een computer van 2001/2002 kom je dat zeker niet vaak tegen. Die poorten die je helemaal boven ziet met die schroefgaten zijn overigens seriële poorten.

Deze moet je hebben:

fototje vga-aansluiting

zoals ik zei: hij is al van voor 2002 in ons bezit.

enne, voor duidelijke foto's: verkleinen is de eigste optie denk ik, met men fototoestelletje is het altijd slechte kwaliteit, daarom neem ik grotere foto's. Moederbord zal ik een foto van maken zodra ik weet hoe ik die verdomde case open krijg. ik denk dat ik de voorplaat er eerst af moet klikken, voordat ik de zijplaten eraf kan krijgen

EDIT: fototje weggelaten

Bewerkt: door Mr. Psycho
Link to comment
Delen op andere websites

Of wat natuurlijk het makkelijkst is: je pakt een monitor, neemt de kabel ervan en kijkt telkens of hij in een gat past. Dan kom je vanzelf de goede tegen.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Of wat natuurlijk het makkelijkst is: je pakt een monitor, neemt de kabel ervan en kijkt telkens of hij in een gat past. Dan kom je vanzelf de goede tegen.

:duh: dat is nu net men probleem, die vind ik niet

Link to comment
Delen op andere websites

nieuwe afbeeldingen; nu met men gsm getrokken, veel duidelijker, maar wel kleiner:

uitbreidingskaarten.jpg uitbreidingskaarten

achterkantopnieuw.jpg opnieuw de achterzijde

processor.jpg de processor, misschien kan iemand hem identificeren?

Bewerkt: door Mr. Psycho
Link to comment
Delen op andere websites

En bij de uitbereidingskaarten staat een TV kaart(Er staat WinTV op.) Daarmee kan je eventueel TV kijken op je PC.

is voor pc aan tv te koppelen, daarmee bedoel ik: tv gebruiken als pc scherm

Je kabel moet hier:

[plaatje]

En die processor is denk ik een Athlon XP ^_^

Die bedoelde ik ja ^_^ .

en die aansluiting is seriele aansluiting, te herkennen aan de 2 rijen pinnetjes, terwijl VGA er 3 heeft.

Bewerkt: door Mr. Psycho
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...