MegaPilot Geplaatst: 16 april 2009 Rapport Geplaatst: 16 april 2009 (bewerkt) Hallo forummertjes. Ik wil leren mappen dus heb ik MTA: SA Race geïnstalleerd. Ik installeer het, en daarna wil ik het starten(hij geeft zo'n medling of ik het wil starten), dan zet hij dat er iets van SA al bezig is en dat ik het moet terminaten. Dan doe ik 'ja', dan geeft hij een foutmelding dat ik het moet herinstalleren, dat doe ik, en daarna krijg ik weer die melding? En trouwens heeft hij niks geïnstalleerd in m'n Program Files. Ohja, nergens is er een snelkoppeling te vinden om het te starten. Kan iemand me aub even helpen? Alvast bedankt. Mvg, MP. Bewerkt: 16 april 2009 door MegaPilot Reageren
Big Boss Geplaatst: 16 april 2009 Rapport Geplaatst: 16 april 2009 Je hebt in ieder geval deze versie nodig: MTA SA v1.1.1, anders zal de Map Editor niet goed functioneren. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 16 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 16 april 2009 (bewerkt) Ik kan niet meer SA-MPen door die mta sa race, ik heb die mta al verwijderd maar ik kan nog steeds niet sa-mpen. SA-Mp herinstalleren had geen nut. Bedankt voor die andere MTA. Werken MTA en SA-MP niet samen ofzo? Ik kan allesinds niet meer SA-MPen... Edit: Het is de melding dat er een fout is opgetreden in sa.exe ofzoiets. Edit 2: SA-MP probleem opgelost. Is er toevallig een maptutorial te vinden in het Nederlands? Bewerkt: 16 april 2009 door MegaPilot Reageren
Big Boss Geplaatst: 16 april 2009 Rapport Geplaatst: 16 april 2009 Kleine wegwijs in de Map Editor: W = Beweeg camera vooruit S = Beweeg camera achteruit Muis (bewegen) = camera draaien Pijltje omhoog = object verschuiven (naar het noorden) Pijltje omlaag = object verschuiven (naar het zuiden) Pijltje links = object verschuiven (naar het westen) Pijltje rechts = object verschuiven (naar het oosten) Home = object verschuiven (naar boven) End = object verschuiven (naar onder) Shift in combinatie met alles wat hierboven staat = sneller bewegen F9 = maak kopie van object CTRL + F9 = maak een kopie van het object op exact dezelfde plaats F11 = screenshot (dacht ik) Reageren
MegaPilot Geplaatst: 16 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 16 april 2009 (bewerkt) Ik ga naar die Map Editor. Ik kan alleen maar races maken. Nouja, je moet met iets beginnen. New Race werkt niet, probeer ik Quit te doen, werkt ook niet, probeer ik Alt + Tab, werkt ook niet. Dus ik moest maar op het aan knopje van m'n pc drukken voor 5 seconden. Kun je niet met een ander programma mappen? Als ik m'n pc wil mollen neem ik me wel een hamer en ram ik 'm...En dan nog, je kunt toch niet mappen met dat programma? Je kan alleen maar races maken? Alvast bedankt. Mvg, MP. Bewerkt: 16 april 2009 door MegaPilot Reageren
David22 Geplaatst: 16 april 2009 Rapport Geplaatst: 16 april 2009 Je kan een race converteren naar een map met, verrassing, de mapconverter. Er zijn ook nog genoeg filterscripts en programma's om mee te werken, maar deze werken geen van allen net zo prettig als de Map Editor van MTA :$. Al deze filterscripts en tools zijn te vinden op het forum van SA-MP. Normaal zou ik wat linkjes voor je regelen, alleen werkt het forum op het moment bij mij niet . Reageren
MegaPilot Geplaatst: 17 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 17 april 2009 Mar hoe start ik nou een nieuwe race? Als ik het heb opgestart kan ik niet op 'New race' klikken en kan ik niet quiten, ik moet m'n laptop resetten omdat dat leuke programma niet gesloten kan worden. Alvast bedankt. Mvg, MP. Reageren
Big Boss Geplaatst: 17 april 2009 Rapport Geplaatst: 17 april 2009 Je moet ook op New Race drukken (met de pijltoetsen). Dan geef je het bestand een naam en druk je op Enter. Dan kan je beginnen. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 mei 2009 Hoe moet ik dit nu installeren? Ik heb het geïnstalleerd, maar dat ding chrashed steeds. Moet ik nog iets anders hebben dan MTA: Race? Alvast bedankt. Groetjes, MP. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.