Jump to content

klok tijd verandert...


Recommended Posts

Geplaatst:

Oke dus ik heb een server klok gemaakt.

Maar als de tijd over de 12:00 komt en je gaat dood, reset het naar ochtend tijd (1:00, 2:00 etc.)

is er een manier om dit te stoppen? :?

alvast bedankt ^_^

Geplaatst:
Je zal dan zelf een klok moeten scripten.

// ongamemodeinit()
SetTimer("TimeF", 1000, 1);

//ergens anders
new serverh = 12, serverm = 00;

forward TimeF();
public TimeF()
{
serverm += 1;
if (serverm == 59) {
serverh += 1;
serverm = 00;
}
if (serverh == 12 && serverm == 59) {
serverh = 00;
serverm = 00;
}
}

zoals ik al zij ik heb een server klok gemaakt...

Geplaatst:
Maar heb je ook de textdraw die de tijd laat zien?

nee ik heb dit bij onplayerconnect

SetPlayerTime(playerid, serverh, serverm);
TogglePlayerClock(playerid, true);

Geplaatst:

Ik ben momenteel bezig met een script, de Remi-X Time Tools, dat ik binnenkort zal releasen. Ik moet nog een paar kleine dingen fixen.

Ik denk dat je daar wel wat aan hebt.

Een paar features:

-Synched real life time

-Random weather

-s'Nachts op de klok? Ook in het spel.

Mijn progress staat nu op 90%, maar als je wilt kan ik het huidige FilterScript morgen wel posten, tenzij je op de 100% wacht.

Geplaatst:
Ik ben momenteel bezig met een script, de Remi-X Time Tools, dat ik binnenkort zal releasen. Ik moet nog een paar kleine dingen fixen.

Ik denk dat je daar wel wat aan hebt.

Een paar features:

-Synched real life time

-Random weather

-s'Nachts op de klok? Ook in het spel.

Mijn progress staat nu op 90%, maar als je wilt kan ik het huidige FilterScript morgen wel posten, tenzij je op de 100% wacht.

Is jouw keuze^^ doe wat je wilt, maar ik zoek een klok bijv die op CrazyBobs server..

Geplaatst:

De klok van Remi-X is perfect. Datum, tijd van de host, zelfs secondes. Zomerweer in de zomer, met af en toe een hele kleine regen bui, heftige stormen in de herfst etc.

Geplaatst:

Zo, ik ben nu niet op de PSP, dus ik kan wat meer posten.

Nogmaals wat features.

-Weer verandering, om het uur, op seizoen

-Een klok, loopt op elke seconde

-De kloktijd loopt op servertijd

-Laat ook datum van vandaag zien, dus er staat nu 17 April 2009

-Zet gametijd ook om, dus is het 12 uur smiddags op de host, dan ook ingame. Is het snachts, ook ingame. Dat word elke minuut gewijzigd, en elk uur zie je dat bij server Info.

Wat ik nog ga maken:

-GMT Zones

-Alle bugs er een beetje uit halen

Pastebin << het FS nu. Kan je rechtstreeks gebruiken, geen wijziging nodig. Behalve het FS toevoegen aan je server.cfg :7

Geplaatst:
Zo, ik ben nu niet op de PSP, dus ik kan wat meer posten.

Nogmaals wat features.

-Weer verandering, om het uur, op seizoen

-Een klok, loopt op elke seconde

-De kloktijd loopt op servertijd

-Laat ook datum van vandaag zien, dus er staat nu 17 April 2009

-Zet gametijd ook om, dus is het 12 uur smiddags op de host, dan ook ingame. Is het snachts, ook ingame. Dat word elke minuut gewijzigd, en elk uur zie je dat bij server Info.

Wat ik nog ga maken:

-GMT Zones

-Alle bugs er een beetje uit halen

Pastebin << het FS nu. Kan je rechtstreeks gebruiken, geen wijziging nodig. Behalve het FS toevoegen aan je server.cfg :7

TextDrawSetString(Text:TextdrawMonth, string);

je kan ook gewoon 'Text:' weghalen dat bespaart je een beetje tijd ;P

Geplaatst:
Zo, ik ben nu niet op de PSP, dus ik kan wat meer posten.

Nogmaals wat features.

-Weer verandering, om het uur, op seizoen

-Een klok, loopt op elke seconde

-De kloktijd loopt op servertijd

-Laat ook datum van vandaag zien, dus er staat nu 17 April 2009

-Zet gametijd ook om, dus is het 12 uur smiddags op de host, dan ook ingame. Is het snachts, ook ingame. Dat word elke minuut gewijzigd, en elk uur zie je dat bij server Info.

Wat ik nog ga maken:

-GMT Zones

-Alle bugs er een beetje uit halen

Pastebin << het FS nu. Kan je rechtstreeks gebruiken, geen wijziging nodig. Behalve het FS toevoegen aan je server.cfg :7

woow remi nice :D

Geplaatst:

Dit is ook wel erg omslachtig gemaakt:

	//TextDraw
if (hour < 10)
	{
		format(string, sizeof(string), "0%d", hour);
		TextDrawSetString(Text:TextdrawHour, string);
	}
else if(hour >= 10)
	{
		format(string, sizeof(string), "%d", hour);
		TextDrawSetString(Text:TextdrawHour, string);
	}
if (minute < 10)
	{
		format(string, sizeof(string), ":0%d", minute);
		TextDrawSetString(Text:TextdrawMinute, string);
	}
else if (minute >= 10)
	{
		format(string, sizeof(string), ":%d", minute);
		TextDrawSetString(Text:TextdrawMinute, string);
	}
if (second < 10)
	{
		format(string, sizeof(string), ":0%d", second);
		TextDrawSetString(Text:TextdrawSeconds, string);
	}
else if (second >= 10)
	{
		format(string, sizeof(string), ":%d", second);
		TextDrawSetString(Text:TextdrawSeconds, string);
	}

Je kan het beter gewoon zo doen, bespaart code en proces werk, want zo hebben alle getallen sowieso 2 cijfers.

	//TextDraw

format(string, sizeof(string), "%02d", hour);
TextDrawSetString(Text:TextdrawHour, string);

format(string, sizeof(string), ":%02d", minute);
TextDrawSetString(Text:TextdrawMinute, string);

format(string, sizeof(string), ":%02d", second);
TextDrawSetString(Text:TextdrawSeconds, string);

Geplaatst: (bewerkt)

dit kan makkelijker als ik jou was, ik zou hier eens kijken, misschien is dit wat om je script aan te passen :tu:

PROBLEEM IS OPGELOST, NU NOG SERVERDAYS TE MAKEN

Bedankt iedereen die heeft geholpen^^

Bewerkt: door spike2148
Geplaatst:

Da's ook al zo'n slecht script :7

if (hour == 0){SetWorldTime(0);}
if (hour == 1){SetWorldTime(1);}
if (hour == 2){SetWorldTime(2);}
if (hour == 3){SetWorldTime(3);}
// etc, etc, etc.

In plaats van het dan gewoon zo te doen:

SetWorldTime(hour);

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...