Jump to content
Geplaatst:
comment_1330760

Oke dus ik heb een server klok gemaakt.

Maar als de tijd over de 12:00 komt en je gaat dood, reset het naar ochtend tijd (1:00, 2:00 etc.)

is er een manier om dit te stoppen? :?

alvast bedankt ^_^

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1330815
Je zal dan zelf een klok moeten scripten.

// ongamemodeinit()
SetTimer("TimeF", 1000, 1);

//ergens anders
new serverh = 12, serverm = 00;

forward TimeF();
public TimeF()
{
serverm += 1;
if (serverm == 59) {
serverh += 1;
serverm = 00;
}
if (serverh == 12 && serverm == 59) {
serverh = 00;
serverm = 00;
}
}

zoals ik al zij ik heb een server klok gemaakt...

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1330923
Maar heb je ook de textdraw die de tijd laat zien?

nee ik heb dit bij onplayerconnect

SetPlayerTime(playerid, serverh, serverm);
TogglePlayerClock(playerid, true);

Geplaatst:
comment_1331457

Ik ben momenteel bezig met een script, de Remi-X Time Tools, dat ik binnenkort zal releasen. Ik moet nog een paar kleine dingen fixen.

Ik denk dat je daar wel wat aan hebt.

Een paar features:

-Synched real life time

-Random weather

-s'Nachts op de klok? Ook in het spel.

Mijn progress staat nu op 90%, maar als je wilt kan ik het huidige FilterScript morgen wel posten, tenzij je op de 100% wacht.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1331609
Ik ben momenteel bezig met een script, de Remi-X Time Tools, dat ik binnenkort zal releasen. Ik moet nog een paar kleine dingen fixen.

Ik denk dat je daar wel wat aan hebt.

Een paar features:

-Synched real life time

-Random weather

-s'Nachts op de klok? Ook in het spel.

Mijn progress staat nu op 90%, maar als je wilt kan ik het huidige FilterScript morgen wel posten, tenzij je op de 100% wacht.

Is jouw keuze^^ doe wat je wilt, maar ik zoek een klok bijv die op CrazyBobs server..

Geplaatst:
comment_1331661

Zo, ik ben nu niet op de PSP, dus ik kan wat meer posten.

Nogmaals wat features.

-Weer verandering, om het uur, op seizoen

-Een klok, loopt op elke seconde

-De kloktijd loopt op servertijd

-Laat ook datum van vandaag zien, dus er staat nu 17 April 2009

-Zet gametijd ook om, dus is het 12 uur smiddags op de host, dan ook ingame. Is het snachts, ook ingame. Dat word elke minuut gewijzigd, en elk uur zie je dat bij server Info.

Wat ik nog ga maken:

-GMT Zones

-Alle bugs er een beetje uit halen

Pastebin << het FS nu. Kan je rechtstreeks gebruiken, geen wijziging nodig. Behalve het FS toevoegen aan je server.cfg :7

Geplaatst:
comment_1331947
Zo, ik ben nu niet op de PSP, dus ik kan wat meer posten.

Nogmaals wat features.

-Weer verandering, om het uur, op seizoen

-Een klok, loopt op elke seconde

-De kloktijd loopt op servertijd

-Laat ook datum van vandaag zien, dus er staat nu 17 April 2009

-Zet gametijd ook om, dus is het 12 uur smiddags op de host, dan ook ingame. Is het snachts, ook ingame. Dat word elke minuut gewijzigd, en elk uur zie je dat bij server Info.

Wat ik nog ga maken:

-GMT Zones

-Alle bugs er een beetje uit halen

Pastebin << het FS nu. Kan je rechtstreeks gebruiken, geen wijziging nodig. Behalve het FS toevoegen aan je server.cfg :7

TextDrawSetString(Text:TextdrawMonth, string);

je kan ook gewoon 'Text:' weghalen dat bespaart je een beetje tijd ;P

Geplaatst:
comment_1332064
Zo, ik ben nu niet op de PSP, dus ik kan wat meer posten.

Nogmaals wat features.

-Weer verandering, om het uur, op seizoen

-Een klok, loopt op elke seconde

-De kloktijd loopt op servertijd

-Laat ook datum van vandaag zien, dus er staat nu 17 April 2009

-Zet gametijd ook om, dus is het 12 uur smiddags op de host, dan ook ingame. Is het snachts, ook ingame. Dat word elke minuut gewijzigd, en elk uur zie je dat bij server Info.

Wat ik nog ga maken:

-GMT Zones

-Alle bugs er een beetje uit halen

Pastebin << het FS nu. Kan je rechtstreeks gebruiken, geen wijziging nodig. Behalve het FS toevoegen aan je server.cfg :7

woow remi nice :D

Geplaatst:
comment_1332066

Dit is ook wel erg omslachtig gemaakt:

	//TextDraw
if (hour < 10)
	{
		format(string, sizeof(string), "0%d", hour);
		TextDrawSetString(Text:TextdrawHour, string);
	}
else if(hour >= 10)
	{
		format(string, sizeof(string), "%d", hour);
		TextDrawSetString(Text:TextdrawHour, string);
	}
if (minute < 10)
	{
		format(string, sizeof(string), ":0%d", minute);
		TextDrawSetString(Text:TextdrawMinute, string);
	}
else if (minute >= 10)
	{
		format(string, sizeof(string), ":%d", minute);
		TextDrawSetString(Text:TextdrawMinute, string);
	}
if (second < 10)
	{
		format(string, sizeof(string), ":0%d", second);
		TextDrawSetString(Text:TextdrawSeconds, string);
	}
else if (second >= 10)
	{
		format(string, sizeof(string), ":%d", second);
		TextDrawSetString(Text:TextdrawSeconds, string);
	}

Je kan het beter gewoon zo doen, bespaart code en proces werk, want zo hebben alle getallen sowieso 2 cijfers.

	//TextDraw

format(string, sizeof(string), "%02d", hour);
TextDrawSetString(Text:TextdrawHour, string);

format(string, sizeof(string), ":%02d", minute);
TextDrawSetString(Text:TextdrawMinute, string);

format(string, sizeof(string), ":%02d", second);
TextDrawSetString(Text:TextdrawSeconds, string);

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1332067

dit kan makkelijker als ik jou was, ik zou hier eens kijken, misschien is dit wat om je script aan te passen :tu:

PROBLEEM IS OPGELOST, NU NOG SERVERDAYS TE MAKEN

Bedankt iedereen die heeft geholpen^^

Bewerkt: door spike2148

Geplaatst:
comment_1332071

Da's ook al zo'n slecht script :7

if (hour == 0){SetWorldTime(0);}
if (hour == 1){SetWorldTime(1);}
if (hour == 2){SetWorldTime(2);}
if (hour == 3){SetWorldTime(3);}
// etc, etc, etc.

In plaats van het dan gewoon zo te doen:

SetWorldTime(hour);

Geplaatst:
comment_1332545

@Thinky

Ok. Kwam omdat ik het gebruik van TextDraws uit andere scripts heb geleerd, dus ik ben niet de enige met die fout. :puh:

@BigBoss, bedankt voor de tip, die %02d kende ik nog niet.

@Spike,

Volgens mij werkt dat script niet eens :cab:

Bewerkt: door Remi-X

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.