Geplaatst: 16 april 200916 jaren comment_1330760 Oke dus ik heb een server klok gemaakt. Maar als de tijd over de 12:00 komt en je gaat dood, reset het naar ochtend tijd (1:00, 2:00 etc.) is er een manier om dit te stoppen? alvast bedankt
Geplaatst: 16 april 200916 jaren Auteur comment_1330815 Je zal dan zelf een klok moeten scripten. // ongamemodeinit() SetTimer("TimeF", 1000, 1); //ergens anders new serverh = 12, serverm = 00; forward TimeF(); public TimeF() { serverm += 1; if (serverm == 59) { serverh += 1; serverm = 00; } if (serverh == 12 && serverm == 59) { serverh = 00; serverm = 00; } } zoals ik al zij ik heb een server klok gemaakt...
Geplaatst: 16 april 200916 jaren Auteur comment_1330923 Maar heb je ook de textdraw die de tijd laat zien? nee ik heb dit bij onplayerconnect SetPlayerTime(playerid, serverh, serverm); TogglePlayerClock(playerid, true);
Geplaatst: 16 april 200916 jaren comment_1331109 Zoals je kunt lezen op de SA-MP wiki is TogglePlayerClock niet gesynchroniseerd met andere spelers. Als je dood gaat wordt de klok bovendien 6 uur verder gezet net als in de single player. TogglePlayerClock referentie
Geplaatst: 16 april 200916 jaren comment_1331457 Ik ben momenteel bezig met een script, de Remi-X Time Tools, dat ik binnenkort zal releasen. Ik moet nog een paar kleine dingen fixen. Ik denk dat je daar wel wat aan hebt. Een paar features: -Synched real life time -Random weather -s'Nachts op de klok? Ook in het spel. Mijn progress staat nu op 90%, maar als je wilt kan ik het huidige FilterScript morgen wel posten, tenzij je op de 100% wacht.
Geplaatst: 17 april 200916 jaren Auteur comment_1331609 Ik ben momenteel bezig met een script, de Remi-X Time Tools, dat ik binnenkort zal releasen. Ik moet nog een paar kleine dingen fixen. Ik denk dat je daar wel wat aan hebt. Een paar features: -Synched real life time -Random weather -s'Nachts op de klok? Ook in het spel. Mijn progress staat nu op 90%, maar als je wilt kan ik het huidige FilterScript morgen wel posten, tenzij je op de 100% wacht. Is jouw keuze^^ doe wat je wilt, maar ik zoek een klok bijv die op CrazyBobs server..
Geplaatst: 17 april 200916 jaren comment_1331656 De klok van Remi-X is perfect. Datum, tijd van de host, zelfs secondes. Zomerweer in de zomer, met af en toe een hele kleine regen bui, heftige stormen in de herfst etc.
Geplaatst: 17 april 200916 jaren comment_1331661 Zo, ik ben nu niet op de PSP, dus ik kan wat meer posten. Nogmaals wat features. -Weer verandering, om het uur, op seizoen -Een klok, loopt op elke seconde -De kloktijd loopt op servertijd -Laat ook datum van vandaag zien, dus er staat nu 17 April 2009 -Zet gametijd ook om, dus is het 12 uur smiddags op de host, dan ook ingame. Is het snachts, ook ingame. Dat word elke minuut gewijzigd, en elk uur zie je dat bij server Info. Wat ik nog ga maken: -GMT Zones -Alle bugs er een beetje uit halen Pastebin << het FS nu. Kan je rechtstreeks gebruiken, geen wijziging nodig. Behalve het FS toevoegen aan je server.cfg
Geplaatst: 17 april 200916 jaren comment_1331947 Zo, ik ben nu niet op de PSP, dus ik kan wat meer posten.Nogmaals wat features. -Weer verandering, om het uur, op seizoen -Een klok, loopt op elke seconde -De kloktijd loopt op servertijd -Laat ook datum van vandaag zien, dus er staat nu 17 April 2009 -Zet gametijd ook om, dus is het 12 uur smiddags op de host, dan ook ingame. Is het snachts, ook ingame. Dat word elke minuut gewijzigd, en elk uur zie je dat bij server Info. Wat ik nog ga maken: -GMT Zones -Alle bugs er een beetje uit halen Pastebin << het FS nu. Kan je rechtstreeks gebruiken, geen wijziging nodig. Behalve het FS toevoegen aan je server.cfg TextDrawSetString(Text:TextdrawMonth, string); je kan ook gewoon 'Text:' weghalen dat bespaart je een beetje tijd ;P
Geplaatst: 17 april 200916 jaren comment_1332064 Zo, ik ben nu niet op de PSP, dus ik kan wat meer posten.Nogmaals wat features. -Weer verandering, om het uur, op seizoen -Een klok, loopt op elke seconde -De kloktijd loopt op servertijd -Laat ook datum van vandaag zien, dus er staat nu 17 April 2009 -Zet gametijd ook om, dus is het 12 uur smiddags op de host, dan ook ingame. Is het snachts, ook ingame. Dat word elke minuut gewijzigd, en elk uur zie je dat bij server Info. Wat ik nog ga maken: -GMT Zones -Alle bugs er een beetje uit halen Pastebin << het FS nu. Kan je rechtstreeks gebruiken, geen wijziging nodig. Behalve het FS toevoegen aan je server.cfg woow remi nice
Geplaatst: 17 april 200916 jaren comment_1332066 Dit is ook wel erg omslachtig gemaakt: //TextDraw if (hour < 10) { format(string, sizeof(string), "0%d", hour); TextDrawSetString(Text:TextdrawHour, string); } else if(hour >= 10) { format(string, sizeof(string), "%d", hour); TextDrawSetString(Text:TextdrawHour, string); } if (minute < 10) { format(string, sizeof(string), ":0%d", minute); TextDrawSetString(Text:TextdrawMinute, string); } else if (minute >= 10) { format(string, sizeof(string), ":%d", minute); TextDrawSetString(Text:TextdrawMinute, string); } if (second < 10) { format(string, sizeof(string), ":0%d", second); TextDrawSetString(Text:TextdrawSeconds, string); } else if (second >= 10) { format(string, sizeof(string), ":%d", second); TextDrawSetString(Text:TextdrawSeconds, string); } Je kan het beter gewoon zo doen, bespaart code en proces werk, want zo hebben alle getallen sowieso 2 cijfers. //TextDraw format(string, sizeof(string), "%02d", hour); TextDrawSetString(Text:TextdrawHour, string); format(string, sizeof(string), ":%02d", minute); TextDrawSetString(Text:TextdrawMinute, string); format(string, sizeof(string), ":%02d", second); TextDrawSetString(Text:TextdrawSeconds, string);
Geplaatst: 17 april 200916 jaren Auteur comment_1332067 dit kan makkelijker als ik jou was, ik zou hier eens kijken, misschien is dit wat om je script aan te passen PROBLEEM IS OPGELOST, NU NOG SERVERDAYS TE MAKEN Bedankt iedereen die heeft geholpen^^ Bewerkt: 17 april 200916 jaren door spike2148
Geplaatst: 17 april 200916 jaren comment_1332071 Da's ook al zo'n slecht script if (hour == 0){SetWorldTime(0);} if (hour == 1){SetWorldTime(1);} if (hour == 2){SetWorldTime(2);} if (hour == 3){SetWorldTime(3);} // etc, etc, etc. In plaats van het dan gewoon zo te doen: SetWorldTime(hour);
Geplaatst: 18 april 200916 jaren comment_1332545 @Thinky Ok. Kwam omdat ik het gebruik van TextDraws uit andere scripts heb geleerd, dus ik ben niet de enige met die fout. @BigBoss, bedankt voor de tip, die %02d kende ik nog niet. @Spike, Volgens mij werkt dat script niet eens Bewerkt: 18 april 200916 jaren door Remi-X
Oke dus ik heb een server klok gemaakt.
Maar als de tijd over de 12:00 komt en je gaat dood, reset het naar ochtend tijd (1:00, 2:00 etc.)
is er een manier om dit te stoppen?
alvast bedankt