Jump to content

Inlogsysteem - php

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

-Gewiped-

Site was allang gestopt met hosten toen dit werdt gevraagd.

Bewerkt: door Maikle

Wat raar. Ik heb namelijk een keer voor een website datzelfde systeem gebruikt als wat jij hebt. Toen had ik aan de linkerkant het inlogscherm. Wanneer je dan ging inloggen kreeg je in plaats van dat inlogformulier een tekstbericht van 'Welkom gebruiker".

Ik zal even kijken of ik dat nog ergens op me pc heb staan, dan kan ik die code geven.

EDIT: Website gevonden. Het bestand zelf moet op een pagina inloggen.php. Een code daarin stuurt het zooitje door naar een andere pagina. Op de pagina's waar je wilt dat alleen members erop komen, moet je in je <HEAD> tags een speciale code plaatsen. Die bekijkt of jij bent ingelogd. Wanneer je dat niet bent, kan je de pagina niet zien en stuurt hij je automatisch door naar de inlogpagina. Wat jij dus moet doen is de link veranderen wanneer je bent ingelogd. Ergens in de codes van je php staat een link-adres. wanneer jij inlogt zal hij naar die link toegaan.

het probleem wat jij nu hebt is dat je inlogt, maar dat hij dezelfe pagina laadt als je ilogformulier, waardoor het lijkt alsof je niet bent ingelogd. Als goed is heb je bij het downloaden van het pakket veel verschillende .php bestanden gekregen. Deze moeten allemaal geupload worden in 1 map, anders kan hij de bestanden niet vinden. Dus eigenlijk moet je alle bestanden gebruiken en de namen ook aanhouden van de bestanden. Als het inlogformulier in inloggen.php staat, dan moet je in dat bestand je lay-out zetten.

Dus het handigste is om op je homepage (index.php) het inlogformulier te zetten. Wanneer jij inlogt wordt je dan bijvoorbeeld door verzonden naar members-area.php. Op die pagina plaatst je die code die ik eerder zei dat hij het controleert. Het nadeel aan dit systeem dat het niet helemaal waterdicht is. ook meoten alle pagina's .php zijn. Ik heb even gekeken op je website, maar veel pagina's (ook waar je inlogformulier op staat) zijn .html en dan werken zulke codes niet :puh:

Het is een vrij grote omweg voor een inlogformulier. het beste is om gewoon een standaard gratis CMS-systeem te downloaden en die op je website te zetten. Vaak ondersteunen gratis host's weer geen MySQL, dus heb je daar waarschijnlijk ook niks aan.

Lang verhaal, als je vragen hebt hoor ik het :)

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Geplaatst:

Je kan het verwijderen, alleen schiet je er dan niks mee op en de kans bestaat dat het probleem blijft bestaan.

Geplaatst:

Gebruik aub codeboxes, leest wel zo prettig. Wat een ongelofelijk omslachtig inlogsysteem trouwens. Een hoop dingen die Jorik Berkepas hier doet zou ik anders aangepakt hebben. Ook maak ik me een beetje zorgen om de beveiliging. Het lijkt erop dat aan de hand van Cookie Poisoning SQL Injections kunnen worden uitgevoerd. Hoe dan ook...

Hoe zet je iemand zijn naam er neer als hij is ingelogt?

Zoals je in het script kunt zien wordt de 'id' waarde uit de MySQL tabel gehaald. Deze waarde wordt gefilterd en in $id bewaard. Dit wordt ook opgeslagen als 'session variable', in $_SESSION['user_id']. Ik hoop dat je weet hoe PHP Sessions een beetje werken, dat is misschien wel zo handig. Deze variabele kun je tijdens de gebruikers' sessie dus ook gewoon weer ophalen en afdrukken op het scherm; op deze manier:

if (isset($_SESSION['user_id'])) echo $_SESSION['user_id'];

-

EDIT

als ik dat in mn site zet word alleen het ID weergegeven (nummer) en dus niet de naam.. het user_name naar veranderen werkt niet..

Btw, is er ook een berichtensysteem of een profielen systeem? en misschien een forum want dat zal de site compleet maken..

-

EDIT

als ik dat in mn site zet word alleen het ID weergegeven (nummer) en dus niet de naam.. het user_name naar veranderen werkt niet..

Btw, is er ook een berichtensysteem of een profielen systeem? en misschien een forum want dat zal de site compleet maken..

Je kunt phpBB3 gebruiken. Dit systeem is alleen niet zo heel erg duidelijk als je het mij vraagt. Ook kun je overwegen om een IPB Licentie te kopen (niet aan te raden veel te duur :-(). En dan proberen het in je website te intregeren. Maar dat integreren moet je niet bij mij doen want k weet zelf niet echt hoe het moet :$

http://www.google.nl/search?q=phpbb3+websi...lient=firefox-a << phpBB3 Website Integration zoekopdract ;)

Bewerkt: door zamg0d1
Geplaatst:
Oh ja ik zie het al. Dan doen we het zo:

Maak er gewoon dit van:

// Read cookie, make session
$sql = "SELECT id,name,state,password,active FROM `".$db_tbl."` WHERE id='".$_COOKIE['user_id']."'";
// 'name' dus ook uit de tabel halen...
$query = mysql_query($sql);
$row = mysql_fetch_object($query);
$id = htmlspecialchars($row->id);
$status = htmlspecialchars($row->state);
$dbpass = htmlspecialchars($row->password);
$actief = htmlspecialchars($row->active);
if($dbpass == $_COOKIE['user_password'] AND $actief == 1) {
$_SESSION['user_id'] = $id;
$_SESSION['user_status'] = $status;
$_SESSION['user_name'] = htmlspecialchars($row->name);
// 'name' uit de verkregen array halen, filteren en opslaan als session variable...
?>

Wanneer deze gedeclareerd is kun je wel dit gebruiken:

if (isset($_SESSION['user_name'])) echo 'Welkom ' . $_SESSION['user_name'] . '!';

Geplaatst:
Je kunt phpBB3 gebruiken. Dit systeem is alleen niet zo heel erg duidelijk als je het mij vraagt. Ook kun je overwegen om een IPB Licentie te kopen (niet aan te raden veel te duur :-(). En dan proberen het in je website te intregeren. Maar dat integreren moet je niet bij mij doen want k weet zelf niet echt hoe het moet :$

http://www.google.nl/search?q=phpbb3+websi...lient=firefox-a << phpBB3 Website Integration zoekopdract ;)

Bedankt..

En KO, hoe je het vertelt klinkt het logish maar hij doet 't nog steeds niet :(, er komt gewoon niks te staan als ik inlog..

Geplaatst:

ik heb sinds kort een probleem ontdekt, sinds mijn login script normaal werkt is er dus weer iets nieuws..

Het probleem is dus dat de mensen die op de Redirect site komen niet kunnen inloggen!!! terwijl als je gewoon op de echte url inlogt hij het wel doet! (de redirect is dus een site met 1 frame waar mijn site staat).

Als je niet begrijpt wat ik bedoel moet je het volgende doen:

1. ga naar www.taatu-fan.nl.tt

2. kies "inloggen" (zwarte balk) Naam: Test wachtwoord: test123

3. hij onderneemt niks en komt terug op de inlogpagina...

4. ga nu naar: taatu-fan.awardspace.com/index.html

5. herhaal stap 2

6. Hij doet het en komt op de memberpage!

Ik snap dus echt niet wat het kan zijn.... :N

Enige info:

Orginele url:

taatu-fan.awardspace.com/index.html

Redirect:

www.taatu-fan.nl.tt

Testpersoon:

Name:

test

Wachtwoordt:

test123

>>> Door Thundercover: Nieuw topic is niet nodig, dus samengevoegd met eerder topic.<<<

Geplaatst:

ik heb een probleempje.. ik heb een website gemaakt (www.taatu-fan.nl.tt) heb gemaakt...

alleen is dit de *doorverwijs* url want het oorspronkelijke adres is: taatu-fan.awardspace.com

Nu is er dus een probleem met het inloggen.. als je op www.taatu-fan.nl.tt inlogt kunnen sommige mensen wel inloggen maar niet verder op de pagina (omdat ze opeens opniuew moeten inloggen)

Als je niet begrijpt wat ik bedoel:

naam:

test

wachtwoord:

test123

test het maar eerst op:

taatu-fan.awardspace.com

en dan op:

www.taatu-fan.nl.tt

help??

>>> Door Thundercover: Nieuw topic is niet nodig, dus samengevoegd met eerder topic.<<<

Geplaatst:

voor zover ik kan zien doet hij het gewoon hoor (Firefox 3.0.8 op Windows XP)

wat werkt er dan precies niet?

Wat ik wel zag:

- er staat mesagge, dat moet message zijn

- uitloggen werkt niet, session_destroy() geeft een error

Maar het gaat om IE omdat de meeste mensen die browsers gebruiken..

en op school werkt het op sommige computer dat je inlogt dat je nog wel de eerste pagina kan zien (gegevens aanpassen enzo) maar als je dan op knop bv informatie drukt dat je dan opnieuw in moet loggen! wat dus wel gewoon werkt als je op de Echte url zit..

en over het uitloggen.. ik heb geen idee om dit op te lossen :(

EDIT

ik heb het via een proxy gedaan en toen werkte hij wel, maar op mijn eigen computer doet hij het niet..

wil iemand het asjeblieft in IE proberen en zeggen of het lukt?

EDIT2

Mensen gaan nu al klagen dat ze niet kunnen inloggen, asjeblieft een snelle reactie.. :cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...