Jump to content

The Pirate Bay/piraterij


Mania-92

Recommended Posts

Je mag voor prive gebruik opnemen van tv op band, een schijfje of de harde schijf van de dvd recorder. Zolang je er maar geen geld voor gaat vragen of het in het openbaar laat zien. Het zou toch raar zijn als het illegaal was om iets op te nemen om het later te bekijken. Je mag ook de radio aanzetten en het opnemen op een bandje. Je hebt dan toch altijd gelul van die sjonnies tussendoor.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 198
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mania-92

    27

  • MegaPilot

    25

  • FerryN

    15

  • Jowx

    14

Top Posters In This Topic

Films downloaden moet legaal blijven, want als er op TV een lekkere film is, neemt m'n nonkel hem op, dat is eigenlijk net hetzelfde als downloaden hoor..

Daar ben ik het gedeeltelijk met je eens, muziek en films zijn dingen die naast de verkoop van CD's en DVD's hun centen op een andere manier kunnen krijgen, denk aan concerten geven, de film in de bioscoop draaien, en het geld wat ze krijgen van tv kanalen krijgen zodat die de film mogen uitzenden. Games daarin tegen kunnen niet op een andere manier geld verdienen, ze kunnen geen concert geven of iets dergelijks (er zijn wel een paar gamemuziek concerten, maar daar gaat het nu niet over.) Daarom vind ik het ook minder erg dat je een film download dan een game.

Link to comment
Delen op andere websites

Da's ook weer mega cru.. Als er bedrijven zijn in de industrie waar we het over hebben onder het downloaden leiden zijn het heus niet alleen de winkels. De bioscopen en videotheken leiden nog zwaarder. Volgensmij is een derde van de videotheken al weg.

Link to comment
Delen op andere websites

De films zijn gewoon te duur. Ze moeten van het downloaden gebruik maken en de films voor een zacht prijsje te download stellen op een site. Als je films kopen gaat vergelijken met een Ferrari kopen, dan hoor je niet thuis in het Opiniegedeelte van dit forum..:7

Link to comment
Delen op andere websites

De films zijn gewoon te duur. Ze moeten van het downloaden gebruik maken en de films voor een zacht prijsje te download stellen op een site. Als je films kopen gaat vergelijken met een Ferrari kopen, dan hoor je niet thuis in het Opiniegedeelte van dit forum..:7

Daar zit wel wat in. Al is het misschien niet geheel reëel om games, films en muziek goedkoper te maken. Aangezien er heel wat werk aan zit om het te maken (met de kosten die daarbij komen kijken). Maar goed in deze maatschappij is het downloaden nu eenmaal sterk toegenomen en dat zal ongetwijfeld ook meer worden. Zo vind ik het concept van EA Games wel erg goed met hun ''Most Wanted games'' dat ze nieuwe games in een bepaalde periode bijna voor de helft van de prijs in de schappen leggen. Ik denk dat dat nog niet eens zo'n slecht idee is voor o.a. films en andere game makers. Dan zou je als game- industrie eigenlijk beter efficiënt gebruik moeten maken van de download hype dan voet bij stuk houden en klagen... Want die download hype is denk ik ook niet tegen te houden.

Bewerkt: door .NightFlower
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is het domste wat je kan doen..Internet is een grote bron van informatie en dergelijke..

Ja dat is zo. Dat was een beetje domme opmerking. Als je ze nou gewoon een ultra beveiligt internet maken waar het enigste wat je kan doen is teksten versturen en gamen en praten via de microfoon enzo. Bedrijven hebben dan wel nog sites waar je shit kan downloaden, dan kan het gtaforum blijven bestaan en zijn de game, muziek, film makers ook weer blij omdat illegaal downloaden dan vrijwel onmogelijk is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja dat is zo. Dat was een beetje domme opmerking. Als je ze nou gewoon een ultra beveiligt internet maken waar het enigste wat je kan doen is teksten versturen en gamen en praten via de microfoon enzo. Bedrijven hebben dan wel nog sites waar je shit kan downloaden, dan kan het gtaforum blijven bestaan en zijn de game, muziek, film makers ook weer blij omdat illegaal downloaden dan vrijwel onmogelijk is.

Er zijn dan nog steeds alternatieven, ze kunnen moeilijk elke site gaan beveiligen tegen illigale stuff enzo..Het is de schuld van de gameindustrie enzo, het is gewoon veels te duur.

Waar ik ook vervelend van wordt, is al die beveiliging en al die reclame op m'n DVD. Als ik een film download heb ik al die shit niet, ik moet met m'n DVDtje zeker 5-10 minuten die vervelende reclame kijken die je niet kan vooruitspoelen. Alleen al voor dat zit ik films te downloaden, ondertiteling op films branden kan ik nu toch goed.

Waar ik ook vervelend van wordt is al die kopieerbeveiliging op de DVD's. Is het nou echt nodig om dat zo te beveiligen? Ik wil de DVD rippen(en daarna converteren) en kijken op PSP, want I'mTOO is nogal kut in verband met kwaliteit.

Dus;

- DVD's aan lagere prijs.

- Reclame wordt geband van de DVDschijfjes(moeten ze daar ook al geld op verdienen? geldwolven :S)

- Rip-en kopieerbeveiliging wegdoen.

Want nu;

- Betaal ik veel te veel voor zo'n stom schijfje.

- Moet ik 10 minuten die irritante reclame aanzien.

- En moet ik de films downloaden die ik gekocht heb om ze in mooie kwaliteit te converteren voor m'n PSP.

Conclusie: De schuld ligt helemaal bij de dvdmaatschappijen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja dat is zo. Dat was een beetje domme opmerking. Als je ze nou gewoon een ultra beveiligt internet maken waar het enigste wat je kan doen is teksten versturen en gamen en praten via de microfoon enzo. Bedrijven hebben dan wel nog sites waar je shit kan downloaden, dan kan het gtaforum blijven bestaan en zijn de game, muziek, film makers ook weer blij omdat illegaal downloaden dan vrijwel onmogelijk is.

Wat nou als ik mijn zelfgemaakte muziek,filmpjes e.d. wil verspreiden?

Link to comment
Delen op andere websites

Daar zit wel wat in. Al is het misschien niet geheel reëel om games, films en muziek goedkoper te maken. Aangezien er heel wat werk aan zit om het te maken (met de kosten die daarbij komen kijken).

Heb je wel eens gezien in wat voor huizen die filmsterren wonen? :7 Dat kan stukken goedkoper!!

Dat is het domste wat je kan doen..Internet is een grote bron van informatie en dergelijke..

Ja dat is zo. Dat was een beetje domme opmerking. Als je ze nou gewoon een ultra beveiligt internet maken waar het enigste wat je kan doen is teksten versturen en gamen en praten via de microfoon enzo. Bedrijven hebben dan wel nog sites waar je shit kan downloaden, dan kan het gtaforum blijven bestaan en zijn de game, muziek, film makers ook weer blij omdat illegaal downloaden dan vrijwel onmogelijk is.

Juist.. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is het domste wat je kan doen..Internet is een grote bron van informatie en dergelijke..

Ja dat is zo. Dat was een beetje domme opmerking. Als je ze nou gewoon een ultra beveiligt internet maken waar het enigste wat je kan doen is teksten versturen en gamen en praten via de microfoon enzo. Bedrijven hebben dan wel nog sites waar je shit kan downloaden, dan kan het gtaforum blijven bestaan en zijn de game, muziek, film makers ook weer blij omdat illegaal downloaden dan vrijwel onmogelijk is.

Begin jij alvast met het maken van een 'ultra' beveiligt internet? Dan komt daar een crack voor en wordt die gedownload.

Ik vind dat als er zó veel mensen downloaden dat hun het niet kunnen maken zo'n wet mogen laten bestaan.

Zielig voor de zangers en film makers maar hun hebben al zo veel verdient aan die CD's en dvd's dat ze uit hebben gebracht, dat ze daarna toch wel zonder kunnen?

Ook ben ik het er mee eens dat de dvd's van tegenwoordig veel te duur zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Games zijn ook veel te duur, en die worden ook met massa's verkocht.

Als ze nu eens gewoon die programma's als UTorrent enzo uitbannen en beginnen met de verkoop van films e.d. Door middel van INTERNET, dan denk ik dat het downloaden gestaag zal dalen.

Link to comment
Delen op andere websites

Jahoor, die programma's bannen is echt wel een oplossing. Ik heb een setup van Qtorrent op m'n PC staan, niemand houdt me tegen om die te verspreiden..De schuld ligt bij de maatschappijen zelf en niet bij de downloaders, lees aub mijn post hierboven eens..

Link to comment
Delen op andere websites

itunes dus? waar je 2,50 betaalt voor een filmpje van 5 minuten? :7

En als torrents site verboden worden, kunnen mensen die alles kopen ook de dupe worden!

Bijv. je hebt gta4 gekocht, dan komt je moeder eraan, en gooit ongeveer alles wat rondom de computer zit weg, inc de CD van gta4, moet je dan een nieuew kopen? Dan mag je hem gewoon downloaden, zolang je het bonnetje en/of de cd hoes nog hebt :7

(en ja, mijn moeder heeft dus wel eens zo'n trekje, dus aardig veel (kut)spellen ben ik al kwijtgeraakt:P)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...