Revolution-Designer Geplaatst: 18 april 2009 Rapport Geplaatst: 18 april 2009 Hallo allemaal, ik krijg over een tijdje een nieuwe videokaart omdat m'n oude bijna helemaal kapot is. Ik heb momenteel een Nvidia 6800xtreme in mijn pc zitten en de nieuwe zal een Nvidia FX 5700 worden. Deze kaart kies ik omdat ik gek wordt van de arefacts van mijn oude kaart, en omdat de 5700 gratis is. Maar nu is mijn vraag of ik erg achteruit ga met de nieuwe kaart. Of zal ik niet veel verschil gaan merken? En misschien heeft iemand wel ervaring met overclocken? Alvast bedankt, Grtz RD Reageren
Sprunk Geplaatst: 18 april 2009 Rapport Geplaatst: 18 april 2009 Je gaat er zeker op achteruit. Waarom koop je niet een nieuwe kaart? Je hebt al veel betere kaarten voor zo'n 80 euro. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 18 april 2009 Rapport Geplaatst: 18 april 2009 Ik heb deze gehad, en games zoals SA en CoD 2 draaien er goed op. Reageren
Revolution-Designer Geplaatst: 18 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 april 2009 (bewerkt) Je gaat er zeker op achteruit.Waarom koop je niet een nieuwe kaart? Je hebt al veel betere kaarten voor zo'n 80 euro. Mijn vader heeft een nieuwe PC gekregen met deze videokaart, maar omdat hij nooit geen games doet of iets anders in 3D mag ik de videokaart van die PC hebben omdat mijn oude niet goed 3D dingen meer kan draaien. Grtz RD Bewerkt: 18 april 2009 door Revolution-Designer Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 18 april 2009 Rapport Geplaatst: 18 april 2009 Als deze videokaart slechter is dan je vorige kan je je afvragen of het wel zo verstandig is om deze met die van je pa te ruilen. Sprunk zei al dat je erop achteruit gaat, dus wat ik zou doen is deze lekker laten zitten. Reageren
Sprunk Geplaatst: 18 april 2009 Rapport Geplaatst: 18 april 2009 (bewerkt) Juist ja. Als de 8600 een bepaald spel niet kan draaien, dan kan de FX5700 dat ook niet. Je kunt eens kijken voor een 9500GT of 9600GT. De 9600GT is een vernieuwde 8800GS, en kan de nieuwste games wel draaien. Of heb je heel misschien toevallig AGP? Dan kun je een HD3650 of HD3850 aanschaffen. Bewerkt: 18 april 2009 door Sprunk Reageren
Revolution-Designer Geplaatst: 18 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 april 2009 Ik koop geen nieuwe videokaart omdat ik daar nog lang niet genoeg geld voor heb. En Killerzero86, als je goed gelezen had wist je dat eigenlijk moet ruilen omdat m'n vorige kaart artefacts vertoont. Als je niet weet wat een artefact is, zie hier: Je kunt ze herkennen aan de lange uitsteeksel uit een 3D model, elk 3D spel zit vol met deze ''stroken''. En bovendien gaat je spel er ook nog eens langzaam van draaien. Grtz RD Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 18 april 2009 Rapport Geplaatst: 18 april 2009 En je weet 100% zeker dat de kaart van je pa niet precies dezelfde problemen gaat vertonen? e kan het natuurlijk altijd proberen, maar een nieuwere kaart verruilen voor een oudere zou ik niemand aanraden. Reageren
wesley123 Geplaatst: 18 april 2009 Rapport Geplaatst: 18 april 2009 heb je je pc uberhaupt al eens schoongemaakt? De temperaturen zijn gewoon te hoog. En een downgrade van je videokaart gaat echt niet helpen om het spel beter te spelen, en als je pech hebt heb je nog veel lag ook Reageren
Revolution-Designer Geplaatst: 18 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 april 2009 heb je je pc uberhaupt al eens schoongemaakt? De temperaturen zijn gewoon te hoog.En een downgrade van je videokaart gaat echt niet helpen om het spel beter te spelen, en als je pech hebt heb je nog veel lag ook Uiteraard, ik heb hem net nog even open geschroefd om stof weg te halen. Weet je misschien een manier om de temperaturen te verlagen? Ik speel trouwens toch niet van die next-gen games, ik hou het liever bij gewone leuke games die niet een PC van €1000 nodig hebben. Reageren
blokzeil1 Geplaatst: 18 april 2009 Rapport Geplaatst: 18 april 2009 ahh een game pc hoeft geen 1000euro te kopen. Ik heb gwn onderdelen uit duitsland laten halen veel goedkooper zelf inelkaar gebouwd en was voor 500euro klaar en kan gta IV op iets hoger dan medium draaien. me pc is nu wel een jaar oud maar doet het prima! Reageren
Sprunk Geplaatst: 18 april 2009 Rapport Geplaatst: 18 april 2009 ahh een game pc hoeft geen 1000euro te kopen.Ik heb gwn onderdelen uit duitsland laten halen veel goedkooper zelf inelkaar gebouwd en was voor 500euro klaar en kan gta IV op iets hoger dan medium draaien. me pc is nu wel een jaar oud maar doet het prima! Maar als je GTA IV op High wilt spelen, zit je al gauw aan 800+. Denk aan een Phenom II 940/955, lekker mobo, lekker kaart (HD4870X2) en je zit al gauw aan zo'n duizend euro. Maar er zijn ook mensen die besteden 2500 euro, maar dan kun je ook nog wel eventjes vooruit. Dan kun je ook Crysis 5 nog wel aan. Reageren
Limbolander Geplaatst: 19 april 2009 Rapport Geplaatst: 19 april 2009 ahh een game pc hoeft geen 1000euro te kopen.Ik heb gwn onderdelen uit duitsland laten halen veel goedkooper zelf inelkaar gebouwd en was voor 500euro klaar en kan gta IV op iets hoger dan medium draaien. me pc is nu wel een jaar oud maar doet het prima! Maar als je GTA IV op High wilt spelen, zit je al gauw aan 800+. Denk aan een Phenom II 940/955, lekker mobo, lekker kaart (HD4870X2) en je zit al gauw aan zo'n duizend euro. Maar er zijn ook mensen die besteden 2500 euro, maar dan kun je ook nog wel eventjes vooruit. Dan kun je ook Crysis 5 nog wel aan. bij lange na niet, met zon budget spreek je over de extreme processors van Intel, en die zijn gewoon zo overpriced, gewoon licht overgeclockt wat je zelf al kan doen Reageren
Revolution-Designer Geplaatst: 19 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 19 april 2009 Ik ga vanaf nu sparen voor een nieuwe videokaart, tot die tijd gebruik ik de kaart van m'n vader want ik begin die artefacts echt spuugzat worden. Grtz RD Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 19 april 2009 Rapport Geplaatst: 19 april 2009 Jullie zitten RD allemaal wel aan te moedigen om een nieuwe grafische kaart te kopen, maar jullie hebben er niet mee rekening gehouden dat hij een AGP slot in z'n PC heeft. De FX 5700LE is namelijk een AGP/PCI videokaart. Het lijkt mij dus zeer onwaarschijnlijk dat je daar een HD3870 met PCI-e aansluiting in kan proppen xD Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.