Jump to content

Software afspelen die op een ander OS geinstalleerd is

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik heb weer eens een probleempje. In mijn pc steekt een tv-tunerkaart zodat ik via kabel tv kan kijken.

Nu heb ik hier dus speciale software van de fabrikant voor nodig om tv op mijn pc te kunnen kijken.

Maar ik heb sinds kort Windows 7 geinstalleerd (heb nogwel vista op een tweede partitie, maar alle bestanden staan op Windows 7). Nu werkt deze software (nog) niet op Windows 7, maar echter wel op Vista.

Ik heb dus een dualbootsysteem met op de eerste partitie Windows 7, en op de tweede Windows Vista.

Is het misschien mogelijk dat ik op Windows Vista deze software kan installeren en deze gebruiken als ik op Windows 7 zit?

dank je :)

Geplaatst:

Dat zou je uit kunnen testen, waarom niet zeg maar. Wat je ook kan doen is: eerst installeren onder Windows 7, en vervolgens de compactbiliteitsmodus op Windows vista te zetten. Overingens is het niet aan te raden om Windows 7 als eerste besturingssysteem te gebruiken: het is nog maar een beta en er zijn nogal wat programma's die er niet (goed) onder werken.

Geplaatst:

naar mijn mening werkt Windows 7 zelf in beta al beter dan Windows Vista. Dit is het eerste compatibiliteitsprobleem dat ik tegenkom in Windows 7. Het draait ook soepeler op mijn pc :Y .

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb 3 partities. Een XP, een vista, en een gedeelde schijf. Somigge programma's werken op beiden OS'em, en anderen weer niet. Bijvoorbeeld Photoshop werkt wel op beiden, maar MS office niet. Dit heeft vaak de maken met register sleutels.

De enige manier om te kijken of dit werkt is simpelweg testen.

Bewerkt: door Sprunk

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...