Jump to content

GTA IV pc trager dan op consoles?


Michael Hilgen

Recommended Posts

Ik heb sinds eergister GTA IV voor de pc en ik merkten gelijk dat in vergelijking met de console versie de PC versie trager reageert en het beeld trager is.

Mijn vraag ligt dat aan me pc of aan gta.

Specs:

Amd Phenom Quad Core 9850 2.51Ghz

4GB Ram

Nvidia Geforce 8500GT 512MB

Windows Vista Home Premium SP1 32 Bit

Edit: Video Kaart

>>> Door Hanneswasc: Topic verplaatst naar Technische Problemen.<<<

Bewerkt: door Hanneswasco
Link to comment
Delen op andere websites

De XBOX 360/PS3 heeft meer kracht, en kan meer Frames per second (FPS) produceren. Hoe meer frames, hoe vloeiender het spel loopt. Jouw PC is niet sterk genoeg om ook genoeg FPS te produceren voor een vloeiend beeld. Je kunt de instellingen proberen wat lager te zetten, en te kijken of je dan wel een soepel beeld krijgt.

De 8500GT is namelijk een budget-kaart, en niet echt geschikt voor zware games. Op LOW zul je denk ik ook niet een heel soepel lopend spel krijgen. De rest van je PC voldoet wel.

Als je een vloeiender beeld wilt, kun je een nieuwe grafische kaart kopen.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

hhm als het nieterg is gebruik ik dit topic om wat te vragen over min systeem.

Intel Core 2 Quad 2.8Ghz

ATI HD4870 1GB

Corsair Twinx 4 GB

Asus P5Q Pro

Vista 64bit!

Crysis Warhead loopt heerlijk en alles staat op high/very high GTA 4 echter loopt niet zo heerlijk. Nu kan ik via mijn G15 toetsenbord in dat schermpje zien hoeveel %% van mijn CPU wordt gebruikt en hoeveel van mijn gehuigen. Het valt mij telkens op dat mijn geheugen bijna max gebruikt word en mijn CPU 50% maar.

Is dat typisch vista of is GTA 4 gewoon wat slecht geschreven? OF totaal anders is het gehuigen wat je ziet in het schermpje op de G15 toestenbord het gehuigen van je video kaart?

Zou het dan nu hebben om 4GB werk-gehuigen er bij te kopen of een 2e ATI HD4870.

Excuseer mij als het niet helemaal de juiste plek forum is, maar door GTA 4 heb ik toch een beetje "angst" gekregen dat mijn PC niet alles aankan, dat wil ik toch liefst wel ook met het oog op Windows 7.

Nu heb ik er geld en tijd(enjoy games) voor.

Link to comment
Delen op andere websites

4GB is meer dan zat voor GTA IV, zo ook een DH4870 1GB. Ik denk dat dit gewoon komt door dat waardeloze groepje codes wat ze bij elkaar hebben gegooid en Vista hebben genoemd.

GTA IV moet op jouw PC op High kunnen draaien met een fatsoenlijke framerate. Als dat zo is zou ik er niet teveel waarde aan hechten dat je RAM vol word gebruikt.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien past 't hier ook niet echt, maar ik vroeg me af of er een manier is om de framerate begrenzing weg te halen. M'n average FPS is 40, en ik zit soms constant op 60 FPS (bijvoorbeeld als ik op 't strand rij enzo), maar die begrenzing zou ik dus op een of andere manier weg willen..

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien past 't hier ook niet echt, maar ik vroeg me af of er een manier is om de framerate begrenzing weg te halen. M'n average FPS is 40, en ik zit soms constant op 60 FPS (bijvoorbeeld als ik op 't strand rij enzo), maar die begrenzing zou ik dus op een of andere manier weg willen..

Waarom eigenlijk? Het menselijk oog kan niet meer dan 60/70 FPS waarnemen. En 60FPS is echt super vloeiend. Ik denk niet dat je het verschil ziet.

Maar volgens mij kan dit niet in GTA IV. Ik weet ook niet of het werkt met "-norestrictions". Dat zou je kunnen proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien past 't hier ook niet echt, maar ik vroeg me af of er een manier is om de framerate begrenzing weg te halen. M'n average FPS is 40, en ik zit soms constant op 60 FPS (bijvoorbeeld als ik op 't strand rij enzo), maar die begrenzing zou ik dus op een of andere manier weg willen..

Zet deze file in je GTA IV map.

Bewerkt: door TaartJJ~!
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien past 't hier ook niet echt, maar ik vroeg me af of er een manier is om de framerate begrenzing weg te halen. M'n average FPS is 40, en ik zit soms constant op 60 FPS (bijvoorbeeld als ik op 't strand rij enzo), maar die begrenzing zou ik dus op een of andere manier weg willen..

Zet deze file in je GTA IV map.

Dankje :D Is dat zo dezelfde commands als die je achter de .exe kan zetten? Want zo'n dingen heb ik al gedaan, maar ik weet niet of ik die ertussen heb gezet. Zal ik morgen even checken :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, dat is hetzelfde.

Met dat commando zet je Vsync uit, datgene zorgt ervoor dat je FPS niet hoger is dan wat je monitor aankan (afhankelijk van de ingestelde frequentie) om tearing te voorkomen. Technisch gezien ziet je game er dus beter uit mét Vsync aan. En wat maakt die paar extra frames nou uit? Het is niet dat die een buffer kunnen vormen o.i.d.

Link to comment
Delen op andere websites

4GB is meer dan zat voor GTA IV, zo ook een DH4870 1GB. Ik denk dat dit gewoon komt door dat waardeloze groepje codes wat ze bij elkaar hebben gegooid en Vista hebben genoemd.

GTA IV moet op jouw PC op High kunnen draaien met een fatsoenlijke framerate. Als dat zo is zou ik er niet teveel waarde aan hechten dat je RAM vol word gebruikt.

Dank.

Na een tip heb ik CCC ( dat ati crab diver ding) uitgezet en dan GTA opgestart. Schaduwen waren wel beter. Wat mij wel irriteerd is dat ik dus niet alles op highest/very high kan zetten.

Ik heb alle settings op high staan en textures op highest( das dus hoger als very high) en de rest zo ver uit als het kan. drawing distance kan ik niet op 100 zetten ivm met dat ik dan meer gehuigen gebruik dan mijn video kaart bied volgens GTA.

Ik heb dan +- 35 FPS maar soms ook 15 ofzo het loop opzich vloeiend maar niet zonder zorgen. Wat je zegt: Zou windows XP een verbetering zijn?.... ik heb nog wel een key en nuja men zegt wel dat XP toch nog beter is. Crysis Warhead is dacht ik grafisch zwaarder dan GTA 4 en toch kan ik die veel mooier en beter spelen .

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...