Jump to content

Het "ik zoek een nieuwe grafische kaart" topic

Recommended Posts

Geplaatst:

Maar het ligt er ook wel weer aan of z'n voeding een 9600GT kan houden. Ik denk zelf dat een 420 watt voeding dat wel kan, maar dat verschilt denk ik wel per merk.

• Reacties 318
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sprunk

27

• Hayte

23

• Galiorix

22

• onbekendeIV

21

Geplaatst:

Een vriend van me z'n videokaart is overleden en nu zoekt hij een nieuwe. Zijn processor is een AMD Athlon 64 X2 5200+. Welke kaart past daarbij zonder dat 't gaat bottlenecken? Ik dacht zelf aan een HD4770 ofzo. Any help please? :)

Geplaatst:

Een vriend van me z'n videokaart is overleden en nu zoekt hij een nieuwe. Zijn processor is een AMD Athlon 64 X2 5200+. Welke kaart past daarbij zonder dat 't gaat bottlenecken? Ik dacht zelf aan een HD4770 ofzo. Any help please? :)

Ik denk dat die HD4770 inderdaad de sweetspot gaat zijn voor de CPU.

Geplaatst:

Ik denk dat die HD4770 inderdaad de sweetspot gaat zijn voor de CPU.

Ok dan. :) Bedankt voor je reactie!

Geplaatst:

Mijn specs zijn:

computer.gifComputer

• Fabrikant: Gigabyte Technology Co., Ltd.
  • Computermodel: G31M-S2L
  • Computernaam: GERBENS_GAME_CO
  • Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

• Fabrikant: Gigabyte Technology Co., Ltd.
  • Model: G31M-S2L
  • BIOS Fabrikant: Award Software International, Inc.
  • BIOS Model: Award Modular BIOS v6.00PG, versie F6
  • Aansluitingen: PCI (Vrij), PCI (Gebruikt), PCI (Vrij), PCI (Vrij)
  • Poorten: PRIMARY IDE (Geen), SECONDARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), COM2 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB (USB), USB (USB)

processor.gifProcessor

• Model: Intel® Core2 Quad CPU Q8200 @ 2.33GHz
  • Kloksnelheid: 2333 MHz
  • Socket: Socket 775

memory.gifGeheugen

• Grootte: 4094 MB RAM
  • Type(s): 2048 MB RAM (Onbekend, DIMM), 2048 MB RAM (Onbekend, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

• Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)
  • Grootte: 931,51 GB (468,75 GB (C:) + 462,76 GB (D:) )
  • Vrije ruimte: 852,11 GB (389,71 GB (C:) + 462,40 GB (D:) )

drives.gifStations

• Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: Verwisselbare schijf
  • Model(len): C: Hitachi HDT721010SLA360 ATA Device IDE, D: Generic USB SD Reader USB Device USB, E: HL-DT-ST DVD-RAM GH22NS30 ATA Device, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, I: Onbekend

soundcard.gifGeluidskaart

• Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek High Definition Audio

videocard.gifVideokaart

• Model: NVIDIA GeForce 9400 GT
  • Beeldprocessor: GeForce 9400 GT (0x0641)
  • Geheugengrootte: 1024 MB VRAM
  • Stuurprogramma: nvd3dumx.dll,nvwgf2umx.dll,nvwgf2umx.dll,nvd3dum,nvwgf2um,nvwgf2um, versie 8.16.11.9107

display.gifBeeldscherm

• Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Algemeen PnP-beeldscherm
  • Schermresolutie: 1280x1024
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 60 Hz

mouse.gifMuis

• Fabrikant: (standaardsysteemapparaten)
  • Model: USB-invoerapparaat
  • Aantal knoppen: 0
  • Aansluiting: USB

keyboard.gifToetsenbord

• Model: Standaard-PS/2-toetsenbord
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

• Model(len): Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20) (), 802.11G Wireless PCI Adapter (Ethernet 802.3), Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter ()
  • Adressen: IP: 192.168.1.74, MAC: 00:23:69:DD:20:5C, DHCP: 192.168.1.254

directx.gifDirectX

• Versie: 11.0

operatingsystem.gifBesturingssysteem

• Naam: Microsoft Windows 7 Home Premium
  • Versie: 6.1.7600
  • Service Pack: Onbekend

info.gifGegenereerd door  fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.5.0.60)

Is het dan een goede keus om de 9400GT 1GB te vervangen door de CLUB3D HD5770 1GB GDDR5:

http://www.digitique.nl/nl/product/categorie/pccomponenten/video-tv-kaarten/vga-pci-express-ati/club3d/20057-club3d-hd5770-1gb-gddr5

Geplaatst: (bewerkt)

Een HD5770 of GTX260 lijkt me een mooie keuze voor jou. :) Ik heb zelf ook een Q8200 met GTX260 en daarop lopen alle spellen erg goed. Maar aangezien je windows 7 hebt raad ik je de HD5770 aan, deze heeft directX 11 support.

Edit: die HD5770 in je post is een mooie keuze. Goeiekoper kan je 'm niet echt krijgen, dus die zou ik zeker kopen.

Bewerkt: door .Senne
Geplaatst:

Een HD5770 of GTX260 lijkt me een mooie keuze voor jou. :) Ik heb zelf ook een Q8200 met GTX260 en daarop lopen alle spellen erg goed. Maar aangezien je windows 7 hebt raad ik je de HD5770 aan, deze heeft directX 11 support.

Edit: die HD5770 in je post is een mooie keuze. Goeiekoper kan je 'm niet echt krijgen, dus die zou ik zeker kopen.

Oké bedankt! Maar hoeveel watt voeding heb je nodig voor de HD5770 en hoe kan je zien hoeveel watt voeding ik nu heb?

Geplaatst:

Oké bedankt! Maar hoeveel watt voeding heb je nodig voor de HD5770 en hoe kan je zien hoeveel watt voeding ik nu heb?

Gewoon de PC open maken en de sticker op de voeding bekijken. Je zal toch op z'n minst een goeie 400 watt voeding nodig hebben voor een HD5770 i.c.m. een Q8200.

Geplaatst:

Gewoon de PC open maken en de sticker op de voeding bekijken. Je zal toch op z'n minst een goeie 400 watt voeding nodig hebben voor een HD5770 i.c.m. een Q8200.

Oké, is dit een goede voeding:

http://www.digitique.nl/nl/product/categorie/pccomponenten/behuizing-voedingen/voedingen/hkc/19435-hkc-sz-430pdr-430-watt-power-supply

Geplaatst:

Oké, is dit een goede voeding:

http://www.digitique.nl/nl/product/categorie/pccomponenten/behuizing-voedingen/voedingen/hkc/19435-hkc-sz-430pdr-430-watt-power-supply

Koop dan meteen een kast erbij waar die voeding erin hoort, kun je nog leuk modden ofzo :D

HKC 4670GD

Persoonlijk vind ik het uiterlijk van die kast erg mooi. maarja smaken verschillen ^^

• 1 maand later...
Geplaatst: (bewerkt)

cool

ik krijg een nieuwe pc met een videokaart

de ati hd 4850

check dit forum staat er in dat dit een van de beste vidkaart van het moment is :D

ben zoooo blij :D

Bewerkt: door dannyrobijnfifa

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...