Jump to content

Het "ik zoek een nieuwe grafische kaart" topic

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik heb hier nog een desktop staan van 1800 gulden want hij is alweer een tijdje oud. Maar nu wil ik hem een beetje gaan upgraden. Maar dat komt pas over een tijd, nu wil ik dus een nieuwe videokaart voor rond de 50 euro, slechts omdat de huidige niet meer functioneert, de huidige Onboard nVidia doet het gewoon niet meer, de VGA Poort werkt niet, en de DVI ook niet.

Nu staat deze PC al een tijdje op zolder, ongeveer een jaar. Maar... De videokaart functioneerde al slecht voor hij op zolder werd gezet. En dan ben ik nu dus op zoek naar een nieuwe videokaart voor niet te veel centen. Slechts om wel weer de PC te kunnen gebruiken, en dan langzaam meer gaan upgraden :)

Graag als het kan een DVI én een VGA poort erop, omdat ik geen DVI beeldschermen heb maar wel een DVI-TV, dus om DVD'tjes te kijken en dergelijke. Gamen hoeft van mij niet, daar heb ik deze laptop voor. Maar gamen komt pas later, eerst weer de pc kunnen gebruiken.

En btw... Mijn voeding is ~250 watt :{

// Zammy

Bewerkt: door Zamg0d1
  • Reacties 318
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sprunk

27

• Hayte

23

• Galiorix

22

• onbekendeIV

21

Geplaatst:

Kun je kijken welk slot je PC heeft voor een videokaart. De kans dat er nog geen PCI-e slot op die PC zit is aanzienlijk. Waarschijnlijk is het een AGP slot en anders een normale PCI. Als je dat even na kan kijken, kunnen we je verder helpen.

Geplaatst: (bewerkt)

Kun je kijken welk slot je PC heeft voor een videokaart. De kans dat er nog geen PCI-e slot op die PC zit is aanzienlijk. Waarschijnlijk is het een AGP slot en anders een normale PCI. Als je dat even na kan kijken, kunnen we je verder helpen.

Ik zit nog met normale PCI Sloten.En één AGP slot.

En is het anders niet mogelijk om een nieuw moederbord aan te schaffen met een niet al te dure videokaart en een nieuwe processor? Want ik krijg de processorkoeling er niet af :(

Nadelig is namelijk ook, ik heb hier nog twee insteekkaarten in zitten van PCI, en op zolder ligt nog een draadloze netwerkkaart, ook PCI :(

Bewerkt: door Zamg0d1
Geplaatst:

Dus je hebt je AGP nog vrij, mag ik aannemen.

Ik heb een nVidia GeForce 6200 gevonden met een AGP aansluiting, 265MB geheugen en voor ongeveer €35,50.

Klik

Heb je daar wat aan?

Er staat niet bij hoeveel vermogen je nodig hebt, gebruik anders daarvoor de voeding-wizard van Azerty: klik. Maar de mogelijkheden met een 250W voeding zijn beperkt.

Geplaatst:

Met een 250 Watt voeding kan je echt wel zo'n budget kaart draaien hoor. Ik had eerst een soorgelijke voeding met een office grafische kaart (8400 geloof ik) die ik ook heb vervangen.

Het moederbord vervangen is ook wel mogelijk, weet dan alleen wel dat je een nieuwe Windows licentie nodig hebt. Dit kan door middel van een nieuwe Windows kopen, of je gaat op de (semi-)illegale tour (dus óf downen óf Windows bellen en zeggen dat je het mobo hebt moeten vervangen omdat hij stuk was). Maar waarom zou je het mobo willen vervangen alleen omdat je de koeler er niet afkrijgt?

Geplaatst:

Dus je hebt je AGP nog vrij, mag ik aannemen.

Ik heb een nVidia GeForce 6200 gevonden met een AGP aansluiting, 265MB geheugen en voor ongeveer €35,50.

Klik

Heb je daar wat aan?

Er staat niet bij hoeveel vermogen je nodig hebt, gebruik anders daarvoor de voeding-wizard van Azerty: klik. Maar de mogelijkheden met een 250W voeding zijn beperkt.

Ik zal eens kijken :D

Met een 250 Watt voeding kan je echt wel zo'n budget kaart draaien hoor. Ik had eerst een soorgelijke voeding met een office grafische kaart (8400 geloof ik) die ik ook heb vervangen.

Het moederbord vervangen is ook wel mogelijk, weet dan alleen wel dat je een nieuwe Windows licentie nodig hebt. Dit kan door middel van een nieuwe Windows kopen, of je gaat op de (semi-)illegale tour (dus óf downen óf Windows bellen en zeggen dat je het mobo hebt moeten vervangen omdat hij stuk was). Maar waarom zou je het mobo willen vervangen alleen omdat je de koeler er niet afkrijgt?

Maar kan ik niet met mijn huidige Windows verder dan? En kan ik mijn bestanden dan ook niet meer redden?
Geplaatst:

Je bestanden kan je het beste voor de systeem-wijziging overzetten op een externe HDD o.i.d.

Je Windows kan (legaal) niet opnieuw worden gebruikt, omdat de licentie code wordt gekoppeld aan je moederbord.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Als het een vergelijkbaar moederbord is (wat vaak gewoon zelfde socket betekent) lukt dit inderdaad meestal wel. Maar aangezien we het hier over een processor-upgrade hebben, kan je net zo goed voor het nieuwste gaan. En dan moet je wel heel veel geluk hebben wil je nog een nieuwe licentie krijgen van die aardige Windows medewerker.

Al heeft Zamg0d1 er nu niet zo veel aan denk ik, aangezien hij in de maand tijd al wel iets hebben gedaan.

Geplaatst:

Ik ben van een AMD Athlon 4200+ S939 naar een i7 920 LGA1366 gegaan, kreeg een melding in Windows omdat letterlijk geen één onderdeel hetzelfde was in mijn computer behalve de HDD, moest naar een telefoon robot van Microsoft bellen en kreeg een nieuwe key op basis van mijn OEM licentie van Medion...

Geplaatst:

Ik heb een vraagje: is het mogelijk om videokaarten in een laptop te doen???

Geplaatst:

Bij sommige laptops wel.

Ook bij de Compaq Presario CQ60?

Geplaatst:

Bij sommige laptops wel.

Ook bij de Compaq Presario CQ60?

Nee.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...