Jump to content

Het "ik zoek een nieuwe grafische kaart" topic

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Die kaart kan GTA IV niet soepel draaien. Zelfs niet op 460x360.

Ik haal gewoon 25 FPS. :D

Edit: Okay, dat was een schatting. Het is 7-10 FPS, maar speelbaar. :7 Dankjewel iedereen.

Edit2: Na wat getweak 10-12 FPS :D Nog speelbaarder. :D Gister gewoon 6 uur non stop gespeeld. :7

Bewerkt: door Casss
  • Reacties 318
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sprunk

27

• Hayte

23

• Galiorix

22

• onbekendeIV

21

Geplaatst:

Nvidia komt ook eindelijk eens met een goede prijs/kwaliteit kaart, namelijk de GTX460, met zo'n 15% betere performance dan de hd5830 ben ik toch erg aan het twijfelen om over te stappen naar nvidia :puh:

Nvidia komt ook eindelijk eens met een goede prijs/kwaliteit kaart, namelijk de GTX460, met zo'n 15% betere performance dan de hd5830 ben ik toch erg aan het twijfelen om over te stappen naar nvidia :puh:

Als je tevreden bent met je oude zou ik toch niet 200 euro uitgeven voor nog geen kwart betere performance. En ben ik gek of is 200 euro niet héél duur voor een mid-range?

Bewerkt: door Casss
Geplaatst:

Die kaart kan GTA IV niet soepel draaien. Zelfs niet op 460x360.

Ik haal gewoon 25 FPS. :D

Edit: Okay, dat was een schatting. Het is 7-10 FPS, maar speelbaar. :7 Dankjewel iedereen.

Edit2: Na wat getweak 10-12 FPS :D Nog speelbaarder. :D Gister gewoon 6 uur non stop gespeeld. :7

Vind jij 10 fps speelbaar :O als vanaf 25 fps het pas vloeiend is is 10fps verre van speelbaar...

Geplaatst:

Als je tevreden bent met je oude zou ik toch niet 200 euro uitgeven voor nog geen kwart betere performance. En ben ik gek of is 200 euro niet héél duur voor een mid-range?

Hij is vind ik meer high-end dan mid-range, hij hangt er een beetje tussen in. Ik vind 200 euro niet zo veel hoor.

Geplaatst:

Hij is vind ik meer high-end dan mid-range, hij hangt er een beetje tussen in. Ik vind 200 euro niet zo veel hoor.

Heb nergens gezegd dat ik de eigenaar b en van een hd5830 op het moment, dus een kwart betere performance zit er niet in :puh:

vergeleken met de highend kaarten (lees hd5970/hd5870/hd5850/gtx470/gtx480) atm is 200 euro inderdaad midend

Geplaatst:

momenteel levert de gtx 460 je het meeste "bang-for-buck" voor rond die prijs, waarschijnlijk zul je een tientje ofzo duurder uit komen maar dan heb je ook echt wat.

Uitgevoerd op 24-7-2010, 22:09:27

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|ACER

|Computermodel:|Aspire M3641

|Computernaam:|

|Systeemtype:|x64 (64-bits) systeem

empty.gif

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|ACER

|Model:|MCP73PV

|BIOS Fabrikant:|American Megatrends Inc.

|BIOS Model:|BIOS Date: 02/26/09 19:53:05 Ver: 08.00.15, versie R01-C2

|Aansluitingen:|AGP (Gebruikt), PCI1 (Vrij)

|Poorten:|J1A1 (Muis), J1A1 (Toetsenbord), J2A2 (USB), J2A2 (USB), J6B1 - AUX IN (Audio), J6B2 - CDIN (Audio)

empty.gif

processor.gifProcessor|Model:|Intel® Core2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz (Quad Core)

|Kloksnelheid:|2499MHz

|Socket & Cache(s):|SOCKET775 M/B, 4096KB L2 Cache

empty.gif

memory.gifGeheugen|Grootte:|4094MB RAM

|Type(s):|2048MB RAM (DDR2-800 PC2-6400 400MHz, DIMM), 2048MB RAM (DDR2-800 PC2-6400 400MHz, DIMM)

empty.gif

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (D:)

|Grootte:|683,99GB (342,07GB (C:) + 341,92GB (D:) )

|Vrije ruimte:|460,31GB (134,28GB (C:) + 326,03GB (D:) )

empty.gif

drives.gifStations|Type(s):|C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: Onbekend, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: Verwisselbare schijf

|Model(len):|C: ST375052 8AS SCSI Disk Device SCSI, D: Generic- Compact Flash USB Device USB, E: ATAPI DVD A DH16A6S SCSI CdRom Device, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, I: Onbekend

empty.gif

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|(Generic USB-audio)

|Model:|USB-audioapparaat

empty.gif

videocard.gifVideokaart|Model:|ATI Radeon HD 4350

|Beeldprocessor:|ATI display adapter (0x954F)

|Geheugengrootte:|512MB VRAM

|Stuurprogramma:|atiumd64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 8.01.01.921

empty.gif

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|Acer Incorporated

|Model:|Acer AL2051W

|Schermresolutie:|1680x1050 (Breedbeeld 16:10 WSXGA+)

|Kleurdiepte:|32-bits

|Frequentie:|59Hz

empty.gif

mouse.gifMuis|Fabrikant:|(standaardsysteemapparaten)

|Model:|USB-HID

|Aantal knoppen:|2

|Aansluiting:|USB

empty.gif

keyboard.gifToetsenbord|Model:|USB-HID

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

|Functietoetsen:|12

empty.gif

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|NVIDIA nForce Networking Controller (Ethernet 802.3), Hamachi Network Interface (Ethernet 802.3)

empty.gif

directx.gifDirectX|Versie:|10.1

empty.gif

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft® Windows Vista™ Home Premium

|Versie:|6.0.6002

|Service Pack:|Service Pack 2 [/table]

info.gifGegenereerd doorfkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Bewerkt: door Honkbal95

Naast je systeemspecs, is het ook handig om je budget te geven. Dan kunnen we je echt helpen. Never mind.

Voor iets minder dan 200 euro heb je een GTX460. Dit is echt de prijs/prestatie koning van het moment. Een unicum, want meestal heeft ATI de beste prijs/prestatie kaarten.

Je CPU zal met die kaart echter wel een kleine bottleneck vormen. Dus je zou ook een stapje lager kunnen gaan, in de richting van een ATI HD5770, welke beter bij je systeem past.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

nee dat doe je niet :puh:

Hij heeft alleen een AGP dus daarin investeren is zonde van je geld. Beter spaar je door voor een nieuwe pc

Geplaatst:

Zover ik weet worden er toch echt geen socket 775 borden gemaakt met nog AGP sloten, dus ga er maar gewoon vanuit dat je een pci-e poort hebt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...