kelwin Geplaatst: 13 november 2011 Rapport Geplaatst: 13 november 2011 Ik zou een nieuwe PC adviseren. Lees jij niet ? damn wat is het toch met niet lezende mensen tegenwoordig -_- Het heeft dus geen zin om een nieuwe GPU erin te doen, je kan het beste een nieuwe pc kopen. Als je er een nieuwe in zou doen, is het alleen geldverspilling. Het is trouwens ook een idee om je OS te updaten, zeker als je maar SP2 hebt. in plaats van SP3 Ik vraag toch om een videokaart of niet ? De PC is voor mn neefje, er is geen geld voor een nieuwe PC. Dus het zal zo moeten. Hoeveel watt is de voeding? Het is ook afhankelijk van de aansluiting van de videokaart, als het een AGP is, dan kan een nieuwe videokaart helaas niet, omdat deze niet te verkrijgen zijn. Reageren
Sharingan Geplaatst: 13 november 2011 Rapport Geplaatst: 13 november 2011 er staat 210W op. En ik heb nu nog 1 slot open. Een "ralink rt2561" kaart zit erin, dus daar zou je denk ik de soort aansluiting van kunnen zien. Ik heb niet zo heel veel kennis van hardware.. Reageren
kelwin Geplaatst: 13 november 2011 Rapport Geplaatst: 13 november 2011 er staat 210W op. En ik heb nu nog 1 slot open. Een "ralink rt2561" kaart zit erin, dus daar zou je denk ik de soort aansluiting van kunnen zien. Ik heb niet zo heel veel kennis van hardware.. Ik lach me nu letterlijk dood, aangezien dat geen videokaart is:http://www.sparklan.eu/images/wl-660.gif Ik weet noch steeds niet de aansluiting van de videokaart. Reageren
Sharingan Geplaatst: 13 november 2011 Rapport Geplaatst: 13 november 2011 (bewerkt) Ik heb niet zo heel veel kennis van hardware.. Fijn dat je je doodlacht, maar ik zoek serieus naar iets. En ik kan er ook niks aandoen dat ik bepaalde termen niet begrijp (zoals AGP) Dus kan het misschien iets duidelijker ? Edit: Ik zette dat van die netwerkaart erbij, omdat dat de enige kaart is die in de PC zit. Je wilde toch de aansluiting? Dat zie je toch ? :S Bewerkt: 13 november 2011 door Sharingan Reageren
kelwin Geplaatst: 13 november 2011 Rapport Geplaatst: 13 november 2011 Ik heb niet zo heel veel kennis van hardware.. Fijn dat je je doodlacht, maar ik zoek serieus naar iets. En ik kan er ook niks aandoen dat ik bepaalde termen niet begrijp (zoals AGP) Dus kan het misschien iets duidelijker ? Edit: Ik zette dat van die netwerkaart erbij, omdat dat de enige kaart is die in de PC zit. Je wilde toch de aansluiting? Dat zie je toch ? :S Dan heb je eigenlijk geen videokaart maar een onboard chip. een onboard chip of ''onboard videokaart'' is het slechtste wat je kan hebben voor gaming. AGP= Advanced Graphics Port. Deze aansluiting wordt gebruikt voor prut videokaarten uit de middeleeuwen. Tegenwoordig wordt een PCIe x16 slot gebruikt voor videokaarten. Ik zag dat je nog een normale PCI slot vrij hebt, dan is deze goed genoeg: http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_PCI/Club_3D/CGA-5452PLI/547848/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCI+kaarten verwacht er niet veel van, omdat je geen nieuwe pc wilde. Deze kaart is wel 10 keer zo beter dan de onboard chip die je nu hebt. Reageren
Sharingan Geplaatst: 13 november 2011 Rapport Geplaatst: 13 november 2011 Ik heb niet zo heel veel kennis van hardware.. Fijn dat je je doodlacht, maar ik zoek serieus naar iets. En ik kan er ook niks aandoen dat ik bepaalde termen niet begrijp (zoals AGP) Dus kan het misschien iets duidelijker ? Edit: Ik zette dat van die netwerkaart erbij, omdat dat de enige kaart is die in de PC zit. Je wilde toch de aansluiting? Dat zie je toch ? :S Dan heb je eigenlijk geen videokaart maar een onboard chip. een onboard chip of ''onboard videokaart'' is het slechtste wat je kan hebben voor gaming. AGP= Advanced Graphics Port. Deze aansluiting wordt gebruikt voor prut videokaarten uit de middeleeuwen. Tegenwoordig wordt een PCIe x16 slot gebruikt voor videokaarten. Ik zag dat je nog een normale PCI slot vrij hebt, dan is deze goed genoeg: http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_PCI/Club_3D/CGA-5452PLI/547848/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCI+kaarten verwacht er niet veel van, omdat je geen nieuwe pc wilde. Deze kaart is wel 10 keer zo beter dan de onboard chip die je nu hebt. Ik verwacht er ook niet al te veel van. Zolang SA maar fatsoendelijk draait is alles goed. Ik had een vriend van mij gevraagd om een second opinion, en hij zei dat de "Nvidia’sGeforce 8800GT" ook een goed alternatief was. 2e hands dan wel. Reageren
kelwin Geplaatst: 13 november 2011 Rapport Geplaatst: 13 november 2011 Ik heb niet zo heel veel kennis van hardware.. Fijn dat je je doodlacht, maar ik zoek serieus naar iets. En ik kan er ook niks aandoen dat ik bepaalde termen niet begrijp (zoals AGP) Dus kan het misschien iets duidelijker ? Edit: Ik zette dat van die netwerkaart erbij, omdat dat de enige kaart is die in de PC zit. Je wilde toch de aansluiting? Dat zie je toch ? :S Dan heb je eigenlijk geen videokaart maar een onboard chip. een onboard chip of ''onboard videokaart'' is het slechtste wat je kan hebben voor gaming. AGP= Advanced Graphics Port. Deze aansluiting wordt gebruikt voor prut videokaarten uit de middeleeuwen. Tegenwoordig wordt een PCIe x16 slot gebruikt voor videokaarten. Ik zag dat je nog een normale PCI slot vrij hebt, dan is deze goed genoeg: http://www.alternate...&l2=PCI+kaarten verwacht er niet veel van, omdat je geen nieuwe pc wilde. Deze kaart is wel 10 keer zo beter dan de onboard chip die je nu hebt. Ik verwacht er ook niet al te veel van. Zolang SA maar fatsoendelijk draait is alles goed. Ik had een vriend van mij gevraagd om een second opinion, en hij zei dat de "Nvidia'sGeforce 8800GT" ook een goed alternatief was. 2e hands dan wel. Gaat niet, je PC heeft niet de goede aansluiting voor de 8800GT. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 13 november 2011 Rapport Geplaatst: 13 november 2011 Dan heb je eigenlijk geen videokaart maar een onboard chip. een onboard chip of ''onboard videokaart'' is het slechtste wat je kan hebben voor gaming. AGP= Advanced Graphics Port. Deze aansluiting wordt gebruikt voor prut videokaarten uit de middeleeuwen. Tegenwoordig wordt een PCIe x16 slot gebruikt voor videokaarten. Ik zag dat je nog een normale PCI slot vrij hebt, dan is deze goed genoeg: http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_PCI/Club_3D/CGA-5452PLI/547848/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCI+kaarten verwacht er niet veel van, omdat je geen nieuwe pc wilde. Deze kaart is wel 10 keer zo beter dan de onboard chip die je nu hebt. Een dikke AGP kaart zoals een 8800GTX is toch echt niet prut, misschien verouderd maar echt niet prut Ik verwacht er ook niet al te veel van. Zolang SA maar fatsoendelijk draait is alles goed. Ik had een vriend van mij gevraagd om een second opinion, en hij zei dat de "Nvidia’sGeforce 8800GT" ook een goed alternatief was. 2e hands dan wel. 8800GT gaat niet passen, je moederbord heeft geen AGP/PCI-E sloten, je kan enkel PCI kaarten gebruiken, zoals die van Kelwin Reageren
Sharingan Geplaatst: 14 november 2011 Rapport Geplaatst: 14 november 2011 Heb deze kaart besteld. Maar is het dan zo, dat ik die 128MB, wat shared was, gewoon terug krijg zeg maar ? Bij mn totale werkgeheugen? aangezien de kaart zelf 512MB heeft ? Reageren
kelwin Geplaatst: 14 november 2011 Rapport Geplaatst: 14 november 2011 Heb deze kaart besteld. Maar is het dan zo, dat ik die 128MB, wat shared was, gewoon terug krijg zeg maar ? Bij mn totale werkgeheugen? aangezien de kaart zelf 512MB heeft ? Ja, die krijg je terug, maar je moet dit wel voorzichtig instellen in de BIOS. Reageren
Sharingan Geplaatst: 15 november 2011 Rapport Geplaatst: 15 november 2011 Kaart binnen gekregen. Drivers installed alles. Alleen lijkt het dat SA (MTA) qua graphics, achteruit is gegaan. FPS is ook nog altijd niet wat ik wilde. Is het misschien nog n beetje te 'tunen' ofzo ? Reageren
kelwin Geplaatst: 15 november 2011 Rapport Geplaatst: 15 november 2011 Kaart binnen gekregen. Drivers installed alles. Alleen lijkt het dat SA (MTA) qua graphics, achteruit is gegaan. FPS is ook nog altijd niet wat ik wilde. Is het misschien nog n beetje te 'tunen' ofzo ? Dat bedoelde ik, het had geen zin. je kan mischien een klein beetje overclocken. Reageren
tibezwiep Geplaatst: 1 april 2012 Rapport Geplaatst: 1 april 2012 hey, Ik zoek een nieuwe grafische kaart om games zoals BF3, wow, Gta4(mss nog 5), Assasin creed... wat vloeiender te laten lopen, van mij mag alles gerust op low-med quality staan, zolang het maar smooth is... mijn budget ligt dan ook rond de 100€. Mijn specs zijn. Rapport van Thibault's computer Uitgevoerd op 1/04/2012, 13:30:18 Computer ¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: Gigabyte Technology Co., Ltd. - Computermodel: HA65M-D2H-B3 - Computernaam: THIBAULT-PC (in werkgroep WORKGROUP) - Systeemtype: x64 (64-bits) systeem Moederbord ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: Gigabyte Technology Co., Ltd. - Model: HA65M-D2H-B3 - BIOS Fabrikant: Award Software International, Inc. - BIOS Model: Award Modular BIOS v6.00PG, versie F7 - Aansluitingen: PCI (Vrij), PCI (Vrij) - Poorten: PRIMARY IDE (Geen), SECONDARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), COM2 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB (USB), USB (USB) Processor ¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model: Intel® Core i3-2100 CPU @ 3.10GHz (Quad Core) - Kloksnelheid: 3100 MHz - Socket & Cache(s): Socket 1155, 3072 KB L2 Cache Geheugen ¯¯¯¯¯¯¯¯ - Grootte: 4079 MB RAM - Type(s): 2048 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM) Hardeschijf ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Bestandstype(s): NTFS (C:), FAT32 (D:), NTFS (I:) - Grootte: 1863,00 GB (435,75 GB (C:) + 29,99 GB (D:) + 1397,26 GB (I:) ) - Vrije ruimte: 1020,40 GB (158,18 GB (C:) + 21,47 GB (D:) + 840,76 GB (I:) ) Stations ¯¯¯¯¯¯¯¯ - Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: Lokale harde schijf, J: Onbekend - Model(len): C: ST3500418AS ATA Device IDE, D: Generic Flash HS-CF USB Device USB, E: HL-DT-ST BDDVDRW GGC-H20N ATA Device, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, I: Generic Flash HS-MS/SD USB Device USB, J: ZIH HM341YFC9I7 SCSI CdRom Device Geluidskaart ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: (Generic USB-audio) - Model: USB-audioapparaat Videokaart ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model: NVIDIA GeForce 9500 GT - Beeldprocessor: GeForce 9500 GT (0x0640) - Geheugengrootte: 256 MB VRAM - Stuurprogramma: nvd3dumx.dll,nvwgf2umx.dll,nvwgf2umx.dll,nvd3dum,nvwgf2um,nvwgf2um, versie 8.17.12.9610 Beeldscherm ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: BenQ - Model: BenQ T221WA - Schermresolutie: 1280x1024 (Normaal 5:4 SXGA) - Kleurdiepte: 32-bits - Frequentie: 60 Hz Muis ¯¯¯¯ - Fabrikant: (standaardsysteemapparaten) - Model: USB-invoerapparaat - Aantal knoppen: 2 - Aansluiting: USB Toetsenbord ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model: Standaard-PS/2-toetsenbord - Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen) - Functietoetsen: 12 Netwerkkaart ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model(len): Wireless N-300 USB Adapter WNA3100 (Ethernet 802.3), Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter (Ethernet 802.3) DirectX ¯¯¯¯¯¯¯ - Versie: 11.0 Besturingssysteem ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Naam: Microsoft Windows 7 Ultimate - Versie: 6.1.7601 - Service Pack: Service Pack 1 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136) http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool Graag wat hulp bij het kiezen, alvast bedankt Reageren
Fedmas Geplaatst: 1 april 2012 Rapport Geplaatst: 1 april 2012 @bovenstaand http://tweakers.net/pricewatch/279809/asus-engtx550-ti-dc-di-1gd5.html Misschien een leuke oplossing? Reageren
tibezwiep Geplaatst: 1 april 2012 Rapport Geplaatst: 1 april 2012 @bovenstaand http://tweakers.net/pricewatch/279809/asus-engtx550-ti-dc-di-1gd5.html Misschien een leuke oplossing? thanks en hoe weet ik zeker dat die compactible is? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.