Jump to content

Logitech MOMO Racing stuur aansluiten


kenzo

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb de laatste patch geinstalleerd en kwam daardoor erachter dat mijn Logitech MOMO Racing stuur erop zou moeten werken.

Ik zag dat het niet zomaar werkte maar dat ik een commandline.txt in de hoofdmap van gta iv moest plaatsen met de tekst: "-usedirectinput"

Ik heb dat gedaan en gta vindt het stuur inderdaad.

Als ik draai stuurt de auto bijvoorbeeld ook, alleen kan ik geen gas geven en remmen, en doet verder geen knop het op het stuur.

Op de site van rockstar games zag ik dat "mapping" niet gedaan was en ik dat zelf moest doen... alleen is mijn vraag hoe ik dat kan doen?

Hoe kan ik de pedalen gebruiken en (eventueel) ook knoppen instellen?

Pedalen vind ik belangrijk... knoppen wat minder.

Als ik gewoon met het stuur en pedalen kan rijden vind ik het prima.

Iemand enig idee?

Bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Ik heb dit geprobeerd, maar ik krijg enkel het stuur werkend (kan draaien naar links en naar rechts).

Verder werken geen knoppen en geen pedalen.

Ik hoor na het introscherm de aangegeven pieptoon.

Dit zou zeggen dat de emulgator geinstalleerd is????

Misschien dat ik iets fout maar ik heb alles stap voor stap gedaan zoals aangegeven...

En hoe weet ik wat ik moet aangeven in xbox360cemu.ini???

Kan iemand mij helpen misschien???

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Ik heb dit geprobeerd, maar ik krijg enkel het stuur werkend (kan draaien naar links en naar rechts).

Verder werken geen knoppen en geen pedalen.

Ik hoor na het introscherm de aangegeven pieptoon.

Dit zou zeggen dat de emulgator geinstalleerd is????

Misschien dat ik iets fout maar ik heb alles stap voor stap gedaan zoals aangegeven...

En hoe weet ik wat ik moet aangeven in xbox360cemu.ini???

Kan iemand mij helpen misschien???

De knoppen die je in xbox360cemu.ini in moet geven zijn ze zoals ze in het configuratiescherm bij game controllers aangegeven worden. Je drukt een knopje in op je stuur, en het bijbehorende lampje gaat branden. Het getal wat daar oplicht moet je hebben.

Je pedalen zijn hoogstwaarschijnlijk sliders. Dat zijn s1 en s2 bij mij.

Left Trigger=s2 #button id; precede with 'a' for an axis; eg; a-6; for a slider precede with 's' eg; s-1

Right Trigger=s1 #button id; precede with 'a' for an axis; eg; a-6; for a slider precede with 's' eg; s-1

precies zoals het in het commentaar erachter staat.

als ze inverted staan moet je er een - voor zetten, -s2 dus.

Als je gewoon al het commentaar leest en trial & error style te werk gaat, kom je er vast wel aan uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Jij moet die emulator helemaal niet gebruiken! :7 Dit was de informatie waarvoor ik je doorstuurde:

De volgende racesturen worden standaard ondersteund met de tweede patch, echter moeten de knoppen worden ingesteld met de bijgeleverde software van de fabrikant van de controller (bron: Rockstar):

  • Logitech G25 Racing Wheel
  • Logitech Wingman Formula GP Wheel
  • Logitech MOMO Racing
  • MOMO Force
  • Driving Force Pro
  • Driving Force
  • Formula Force

PS En kenzo het leest een stuk prettiger als je niet van elke zin een alinea maakt. :-(

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...