Jump to content

Drumstel


-Stan-

Recommended Posts

Ik had een melody, best wel troeperig electrisch ding. Heb hem van de hand gedaan en drum nu nog zelden, maar oefen veel met ritmes gewoon op een kussen oid. :puh: Wie kan er hier trouwens Broken Beats?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen drum. Zou ik best wel willen, maar mijn ouders vinden het met 2 gitaren 1 basgitaar en een keyboard wel weer genoeg. Mij lijkt de Tama SG518C wel wat. Maar ik droom nog rustig verder. Dat is misschien wat voor als ik uit huis ben of zo.

Link to comment
Delen op andere websites

Op school hebben we in het muzieklokaal een drumstel van Pearl en ik moet zeggen dat dat wel een lekkere set is. Ik speel piano, maar als het even kan kruip ik het liefste achter dat drumstel tijdens de lessen en ga ik lekker een beetje jammen.

Link to comment
Delen op andere websites

Op school hebben we in het muzieklokaal een drumstel van Pearl en ik moet zeggen dat dat wel een lekkere set is. Ik speel piano, maar als het even kan kruip ik het liefste achter dat drumstel tijdens de lessen en ga ik lekker een beetje jammen.

pearl is inderdaad een goed merk. Die hebben veel professionele muziekanten ook.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik heb deze:

drum1.th.jpg

drum2q.th.jpg

drum3.th.jpg

Ik ben nu ongeveer een maand drumles aan het volgen, en heb dit drumstel momenteel in bruikleen van een ex-drummer :) Het is dus niet echt volledig van mij, maar mag het voor onbepaalde tijd gebruiken. Het is ongeveer 17 jaar oud (de toms) maar de meeste cymbalen zijn vrij recent. Het is met dubbel basspedaal.

Het bestaat verder uit 5 toms, snare en stuk of 11 cymbalen die ik niet allemaal bij naam ga noemen :puh: Wel veel China's.

(Foto's van slechte kwaliteit omdat ik ze met een GSM heb genomen.)

Bewerkt: door tjoef
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Ik heb deze:

drum1.th.jpg

drum2q.th.jpg

drum3.th.jpg

Ik ben nu ongeveer een maand drumles aan het volgen, en heb dit drumstel momenteel in bruikleen van een ex-drummer :) Het is dus niet echt volledig van mij, maar mag het voor onbepaalde tijd gebruiken. Het is ongeveer 17 jaar oud (de toms) maar de meeste cymbalen zijn vrij recent. Het is met dubbel basspedaal.

Het bestaat verder uit 5 toms, snare en stuk of 11 cymbalen die ik niet allemaal bij naam ga noemen :puh: Wel veel China's.

(Foto's van slechte kwaliteit omdat ik ze met een GSM heb genomen.)

Wow dat is wel een lekkere drumset zeg :tu: .

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik mocht geen drumstel van mijn ouders (en eigenlijk ook maar beter als we de buren een beetje tevreden willen houden...), maar ik heb nu wel een cajon, en daar kan je ook leuke herrie mee maken :Y

HCAJ1NT_04.jpg

een cajon (zeg: kah-gon), een houten kistje met een snare in de voorste plaat

Link to comment
Delen op andere websites

Ik mocht geen drumstel van mijn ouders (en eigenlijk ook maar beter als we de buren een beetje tevreden willen houden...), maar ik heb nu wel een cajon, en daar kan je ook leuke herrie mee maken :Y

HCAJ1NT_04.jpg

een cajon (zeg: kah-gon), een houten kistje met een snare in de voorste plaat

Als je de buren tevreden wilt houden kan je nog een elektrische kopen maar als je geen drumstel mag houd het op.

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf drumde ik wel eens op school, ik zou het graag gaan doen. Alleen keuren mijn ouders het niet goed, het hoeft van mij echt niet zon ding te zijn als stan heeft. van daar gebruik je toch de helft meestal niet van, ik moet wel een hoogte verstelbaar drumstel hebben denk ik. Aangezien mn benen best wel lang zijn. Op school hebben we dacht ik deze of een andere van pearl. Ook hebben we nog 2 andere, maar die heb ik vrijwel maar 2 keer gezien omdat het eigenlijk niet echt past op het podium 3 van die dingen :puh: . Bij ons zitten er nog 2 bekkens bij..

Zelf zou ik zo iets willen, maar ik weet dat er goedkopere zijn rond de 200-300 euro. Maar voorlopig mag ik nog niet van mijn ouders :ch: .

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf drumde ik wel eens op school, ik zou het graag gaan doen. Alleen keuren mijn ouders het niet goed, het hoeft van mij echt niet zon ding te zijn als stan heeft. van daar gebruik je toch de helft meestal niet van, ik moet wel een hoogte verstelbaar drumstel hebben denk ik. Aangezien mn benen best wel lang zijn. Op school hebben we dacht ik deze of een andere van pearl. Ook hebben we nog 2 andere, maar die heb ik vrijwel maar 2 keer gezien omdat het eigenlijk niet echt past op het podium 3 van die dingen :puh: . Bij ons zitten er nog 2 bekkens bij..

Zelf zou ik zo iets willen, maar ik weet dat er goedkopere zijn rond de 200-300 euro. Maar voorlopig mag ik nog niet van mijn ouders :ch: .

Eh..? Ik denk dat Stan echt wel alles van zijn slaginstrument gebruikt, aangezien dat maar 1 ding is :puh:

Maar ik denk dat je dat van mij bedoelt dat is gequote door stan. Handig, want dan kan ik meteen dit zeggen:

Het is inderdaad veel en ik gebruik ook enkele dingen nooit (heb die grote Heavy Custom China ondertussen al weggehaald en die andere China's gebruik ik zelden), maar toch vind ik het leuk dat ik er wat variatie in kan brengen :puh: Ik zou het geluid van slechts 1 Crash al snel beu zijn, en ben dus wel blij dat ik nog 2 andere splashes kan gebruiken. Die toms zijn ook wel leuk voor de fills, enkel dat kleintje gebruik ik amper.

Ik heb gezegd :*D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...