Little Jacob Geplaatst: 19 april 2009 Rapport Geplaatst: 19 april 2009 Ik heb de mod "New Vice City 2007" geinstalleerd en daarbij zijn wat aanpassingen gedaan, onder andere een paar mensen in de Greasy Chopper die dan toegankelijk is. Maar ik probeer daar dus nog andere mensen neer te zetten d.m.v sannybuilder 3 en vice city ultimate trainer voor de coördinaten. Maar telkens wanneer ik nieuwe actor's heb toegevoegd en ik probeer de bar binnen te gaan crash het spel door "Unhandled exeption". Dit is het stukje code dat ik dus bijgewerkt hebt om meer actors toe te voegen: :POOLELV_216 jump @POOLELV_10 :ENTINT thread 'ENTINT' :ENTINT_10 wait 250 if Player.Defined($PLAYER_CHAR) else_jump @ENTINT_10 if 00F6: player $PLAYER_CHAR 0 -597.42 651.6 11.37 radius 1.0 1.0 1.0 else_jump @ENTINT_1563 if $330 == 1 // integer values else_jump @ENTINT_1563 if $1325 == 0 // integer values else_jump @ENTINT_1563 gosub @NONAME_1_11785 Model.Load(#BKA) Model.Load(#BKB) Model.Load(#WMYCR) Model.Load(#IGmerc2) Model.Load(#IGjezz) Model.Load(#IGpercy) Model.Load(#IGHlary) Model.Load(#Sgb) Model.Load(#Sga) 038B: load_requested_models :ENTINT_136 if or not Model.Available(#BKA) not Model.Available(#BKB) not Model.Available(#WMYCR) not Model.Available(#IGmerc2) not Model.Available(#IGjezz) not Model.Available(#IGpercy) not Model.Available(#IGHlary) not Model.Available(#Sgb) not Model.Available(#Sga) else_jump @ENTINT_170 wait 0 jump @ENTINT_136 :ENTINT_170 $297 = 1 // integer values 00BA: text_styled 'CRED107' 3000 ms 2 // Bikers bar 0395: clear_area 1 at -600.142 630.94 range 50.0 50.0 $1326 = Actor.Create(CivMale, #BKA, -601.063, 641.74, 11.25) Actor.Angle($1326) = 25.0 Actor.Health($1326) = 500 0291: unknown_actor $1326 unknown_behavior_flag 1 0243: set_actor $1326 ped_stats_to 11 0372: set_actor $1326 anim 24 wait_state_time 1000000 ms $1327 = Actor.Create(CivMale, #BKB, -601.125, 642.439, 11.25) Actor.Angle($1327) = 205.0 Actor.Health($1327) = 100 0291: unknown_actor $1327 unknown_behavior_flag 1 0243: set_actor $1327 ped_stats_to 11 0372: set_actor $1327 anim 24 wait_state_time 1000000 ms $1328 = Actor.Create(CivMale, #BKB, -596.956, 633.067, 10.695) Actor.Angle($1328) = 25.0 Actor.Health($1328) = 500 0291: unknown_actor $1328 unknown_behavior_flag 1 0243: set_actor $1328 ped_stats_to 11 $1329 = Actor.Create(CivMale, #WMYCR, -593.96, 640.44, 10.695) Actor.Angle($1329) = 105.0 Actor.Health($1329) = 500 0291: unknown_actor $1329 unknown_behavior_flag 1 0243: set_actor $1329 ped_stats_to 11 022D: set_actor $1329 to_look_at_player $PLAYER_CHAR $1330 = Actor.Create(CivMale, #BKA, -595.849, 640.199, 10.695) Actor.Angle($1330) = 285.5 0372: set_actor $1330 anim 19 wait_state_time 1000000 ms 0291: unknown_actor $1330 unknown_behavior_flag 1 0243: set_actor $1330 ped_stats_to 11 $1331 = Actor.Create(CivMale, #BKA, -600.2241, 627.3405, 11.67647) Actor.Angle($1331) = 205.0 Actor.Health($1331) = 500 0291: unknown_actor $1331 unknown_behavior_flag 1 0243: set_actor $1331 ped_stats_to 11 $1332 = Actor.Create(CivMale, #BKA, -598.9388, 634.0326, 11.67647) Actor.Angle($1332) = 285.5 Actor.Health($1332) = 500 0372: set_actor $1332 anim 19 wait_state_time 1000000 ms 0291: unknown_actor $1332 unknown_behavior_flag 1 0243: set_actor $1332 ped_stats_to 11 $1334 = Actor.Create(CivMale, #IGMERC2, -600.8973, 634.827, 11.67647) Actor.Angle($1334) = 105.0 Actor.Health($1334) = 500 0372: set_actor $1334 anim 29 wait_state_time 1000000 ms 0291: unknown_actor $1334 unknown_behavior_flag 1 0243: set_actor $1334 ped_stats_to 11 $1335 = Actor.Create(CivMale, #IGJEZZ, -602.903, 632.5664, 12.23471) Actor.Angle($1335) = 285.5 Actor.Health($1335) = 500 0291: unknown_actor $1335 unknown_behavior_flag 1 0243: set_actor $1335 ped_stats_to 11 $1336 = Actor.Create(CivMale, #IGPERCY, -603.0391, 629.5772, 12.23471) Actor.Angle($1336) = 285.5 Actor.Health($1336) = 500 0372: set_actor $1336 anim 24 wait_state_time 1000000 ms 0291: unknown_actor $1336 unknown_behavior_flag 1 0243: set_actor $1336 ped_stats_to 11 $1338 = Actor.Create(CivMale, #IGHLARY, -597.773, 638.2274, 11.67647) Actor.Angle($1338) = 105.0 Actor.Health($1338) = 500 0372: set_actor $1338 anim 19 wait_state_time 1000000 ms 0291: unknown_actor $1338 unknown_behavior_flag 1 0243: set_actor $1338 ped_stats_to 11 $1340 = Actor.Create(CivMale, #SGB, -594.3298, 650.9385, 11.67647) Actor.Angle($1340) = 205.0 Actor.Health($1340) = 500 0291: unknown_actor $1340 unknown_behavior_flag 1 0243: set_actor $1340 ped_stats_to 11 022D: set_actor $1340 to_look_at_player $PLAYER_CHAR $1342 = Actor.Create(CivMale, #SGA, -594.7762, 631.7631, 11.67647) Actor.Angle($1342) = 25.0 Actor.Health($1342) = 500 0291: unknown_actor $1342 unknown_behavior_flag 1 0243: set_actor $1342 ped_stats_to 11 wait 1000 select_interior 11 0055: put_player $PLAYER_CHAR at -597.02 642.46 11.0 0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to 23.0 $1325 = 1 // integer values create_thread @NONAME_2 wait 1000 gosub @NONAME_1_12036 :ENTINT_1345 wait 500 if or $1325 == 0 // integer values Actor.Dead($PLAYER_ACTOR) else_jump @ENTINT_1424 Actor.DestroyInstantly($1326) Actor.DestroyInstantly($1328) Actor.DestroyInstantly($1329) Actor.DestroyInstantly($1327) Actor.DestroyInstantly($1330) Actor.DestroyInstantly($1331) Actor.DestroyInstantly($1332) Actor.DestroyInstantly($1334) Actor.DestroyInstantly($1335) Actor.DestroyInstantly($1336) Actor.DestroyInstantly($1338) Actor.DestroyInstantly($1340) Actor.DestroyInstantly($1342) Model.Destroy(#BKA) Model.Destroy(#BKB) Model.Destroy(#WMYCR) Model.Destroy(#IGmerc2) Model.Destroy(#IGjezz) Model.Destroy(#IGpercy) Model.Destroy(#IGHlary) Model.Destroy(#Sgb) Model.Destroy(#Sga) $1325 = 0 // integer values jump @ENTINT_10 :ENTINT_1424 wait 0 if 00F6: player $PLAYER_CHAR 0 -600.567 639.722 11.254 radius 1.0 1.0 1.0 else_jump @ENTINT_1534 if Player.Money($PLAYER_CHAR) > 499 else_jump @ENTINT_1541 Player.Money($PLAYER_CHAR) += -500 $1140 = 100 // integer values 018C: play_sound 1 at -600.567 639.722 11.254 wait 2000 :ENTINT_1534 jump @ENTINT_1345 Iemand enig idee wat ik fout heb gedaan? Moet toegeven dat ik geen tutorial heb gelezen hierover. Ik hoop op reactie's. Groetjes, LJ Reageren
Little Jacob Geplaatst: 20 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 20 april 2009 Iemand? Plz help Reageren
HA5H Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 Ik heb je code eens bekeken en ik zie volgens mij sowieso al 1 fout die je eventueel eerst even moet verhelpen en daarna het eens opnieuw moet proberen. Ergens onderaan je code staat dit: Actor.DestroyInstantly($1326) Actor.DestroyInstantly($1328) Terwijl je eerder in het script nog een andere Actor liet spawnen, namelijk deze: $1327 = Actor.Create(CivMale, #BKB, -601.125, 642.439, 11.25) Actor.Angle($1327) = 205.0 Actor.Health($1327) = 100 0291: unknown_actor $1327 unknown_behavior_flag 1 0243: set_actor $1327 ped_stats_to 11 0372: set_actor $1327 anim 24 wait_state_time 1000000 ms Namelijk Actor $1327. Je moet dit stukje code: Actor.DestroyInstantly($1326) Actor.DestroyInstantly($1328) Even vervangen door dit stukje: Actor.DestroyInstantly($1326) Actor.DestroyInstantly($1327) Actor.DestroyInstantly($1328) Hopelijk werkt dit voor je Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 Dat kan niet de fout veroorzaken, sowieso kan dat nooit een crash opleveren. Het enige wat je niet doet, is een actor opruimen. Alleen als je 100 zulke actors heb en dan nog niet opruimt, heb je kans dat hij zal crashen. Maar één actor niet opruimen is geen fout voor het programma, het is alleen nalatigheid bij het scripten. Een mogelijke fout is dat je teveel condities in je lus hebt gezet: :ENTINT_136 if or not Model.Available(#BKA) not Model.Available(#BKB) not Model.Available(#WMYCR) not Model.Available(#IGmerc2) not Model.Available(#IGjezz) not Model.Available(#IGpercy) not Model.Available(#IGHlary) not Model.Available(#Sgb) not Model.Available(#Sga) else_jump @ENTINT_170 wait 0 jump @ENTINT_136 Gebruik nooit alleen cijfers in een globale variabelen. Ik weet dat in de main.scm van Rockstar dit heel vaak voorkomt, maar het kan nogal buggy zijn. Daarnaast, er zit hier nog een groot stuk code aan vast. Voordat je in je eerste check komt waarbij de speler wat moet doen (dus kijken of actor vermoord is of zo), kan de code de crash veroorzaken. Nadat je dus bij de bar bent, gaat de code in één streep door naar: create_thread @NONAME_2 wait 1000 gosub @NONAME_1_12036 Het is dus heel goed mogelijk dat in die andere thread de fout zit, maar dat heb je niet laten zien. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.