Jump to content

G&F - Lunchroom - Greens and Fruits

Recommended Posts

Geplaatst:

Hi,

Voor economie moesten we een ondernemingsplan bedenken voor een bedrijf. Dit was een opdracht genaamd "PO" (praktische opdracht) die ook voor 20% meetelt voor het examencijfer. Deze opdracht doe ik met twee andere gasten, maar mijn grote opdracht was het ontwerpen van de lunchroom zelf.

Eerst moesten we een pand zoeken waar we ons zouden kunnen vestigen. We wonen alledrie in de omgeving van Arnhem en zitten ook in Arnhem op school (5 gymnasium voor de geïnteresseerden) en wilden dus ook een pand vinden in het centrum van de stad, in de buurt van winkels.

Ons oog viel op dit pand. Na contact te hebben gehad met de makelaar, waarbij we probeerden het 3d-model dat op de foto's was gebruikt te krijgen (dat lukte jammer genoeg niet, de architect had AutoCad gebruikt en dat kende ik toen nog niet), zijn we bij de gemeente het bestemmingsplan voor het pand gaan ophalen (het bestemmingsplan houdt in wat er met het pand kan gebeuren, waar het voor gebruikt kan/mag worden) plus de bouwtekeningen.

Met een lineaaltje en geodriehoek in de aanslag ben ik vervolgens thuis het hele gebeure op gaan meten waarbij ik het in SketchUp overtekende. Wat muurtjes, vloertjes, plafonds etc. later had ik de basis klaar en kon ik het gaan texturen. Textures heb ik overal en nergens vandaan geplukt. Het logo heb ik vantevoren al ontworpen (ook met SketchUp): bij het vak tekenen moesten we een logo ontwerpen voor een bedrijf, wat bij mij dus deze fictieve lunchroom werd.

Het pand zelf had ik klaar, maar er moest natuurlijk ook nog wat in. Toonbankje hier, muurtje erbij daar etc. en op den duur kon ik beginnen aan het 'inrichten'. Ik had niet zoveel tijd, aangezien ik er om 13.00 mee begonnen was en het 's avonds af wou hebben (ik had 't af rond half tien en ja, ik heb tussendoor zelfs gegeten). De meeste models die je ziet/zult zien zijn dan ook van het SketchUp-Warehouse gehaald, waarbij ik wel een beetje heb gelet op de stijl.

Sommige dingen moest ik een beetje aanpassen, maar de trap bijvoorbeeld zag er precies uit zoals ik wilde en paste ook nog eens precies in het gebouwtje. Op maat gemaakt zo ongeveer.

8 uurtjes later, eindelijk klaar, screens gemaakt en posten maar. Klik op het onderstaande logo om op de screens-pagina te komen.

LOGO1.jpg

Het hele gebeure is fictief, wat wil zeggen dat we het niet echt gaan uitvoeren. Hopelijk vinden jullie 't wat, dit is een keer iets meer dan een gebouwtje of een stoeltje. Ik ga vanacht nog een video te renderen zetten die ik dan morgen of overmorgen zal posten, nadat'ie geupload is op YouTube.

:sigaar: Commentz? :D

Geplaatst:

Very naizie Puma!

Kheb ook eens zoiets gedaan. Ik heb een woonwijk gemoddeld voor een makelaar en nu hangen mijn renders op zo'n grote WIP plaat die je bij bouwplaatsen ziet. Is vet :puh:.

Ik hoop dat je er en goed punt mee haalt!

Geplaatst:

Weetje wat ik zo leuk vind aan puma, als ik op gtafoums.com kijk en dan op dit forum staat de post er INDENTIEK op :puh:

maargoed lol mooie eet tent :Y

Geplaatst:

Woow zeker een mooi projectje man! :tu: Echt niet normaal hoe goed jij bent met dit soort dingen. Ik ben ook wel benieuwd naar het punt dat je er voor gekregen hebt. ^_^

(Blij met je 'beriggie'? :7 )

Geplaatst:

Je bent ambitieus met je plan: vier kassa's en een hoop zitplaatsen! Het ziet er goed verzorgd uit en mooi gemaakt. De inrichting lijkt compleet. :tu: Dat filmpje is een mooie presentatie! Nu nog een mooi verkoop-praatje. ^_^

Maar moet je ook een financieel business-plan opstellen? Zoals startkapitaal (lening), verwachte vaste lasten (huur, personeelskosten, inkoop, afschrijvingen), verwachte omzet, assortiment, kostprijs producten, klantenkring. Is de locatie in de buurt van (grote) kantoorpanden? (I.v.m. klantenstroom.) Of richt je je voornamelijk op het winkelend publiek?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...